Partnerzy serwisu:

Przewoźnicy zabezpieczają tabor przed skutkami zimy. PKP IC inwestuje w drugi system Nordic Anti-icing

mat. partnera 07.12.2022 1,1k

Przewoźnicy zabezpieczają tabor przed skutkami zimy. PKP IC inwestuje w drugi system Nordic Anti-icing
fot. Corail
W ubiegłym roku Koleje Wielkopolskie uruchomiły nowy system Nordic Anti-icing, który zabezpiecza tabor przed oblodzeniem. Tym samym przewoźnik dołączył do grona trzech przewoźników posiadających takie rozwiązanie. PKP Intercity zainwestowało po raz drugi w tę technologię.
Po uruchomieniu w ubiegłym roku systemu Nordic Anti-icing w Kolejach Wielkopolskich, już 3 przewoźników kolejowych jest gotowych na tegoroczną zimę. Skuteczne zabezpieczenie taboru szynowego przed oblodzeniem zapewnią Koleje Mazowieckie z 2 systemami, PKP Intercity i Koleje Wielkopolskie w nowo powstałym zapleczu technicznym w Wągrowcu.

PKP Intercity zainwestowało teraz w kolejny system Nordic Anti-icing. Zostanie on dostarczony w ramach zadania „Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj myjni automatycznej w Krakowie Głównym Zachód wraz z urządzeniami i towarzyszącą infrastrukturą”. Zlecenie realizowane jest dla PKP Intercity przez firmę Budimex oraz jej partnera technologicznego, Mostostal Kraków, firmę specjalizującą się w świadczeniu usług w zakresie wykonawstwa i montażu wszelkiego rodzaju konstrukcji stalowych oraz montażu urządzeń.

To drugi po Warszawie system PKP Intercity, który wpisuje się w zapowiadaną standaryzację punktów usługowych. Zapewnia ona korzyści dzięki ekonomii skali i długoterminowych możliwości serwisowych, a producentów zobowiązuje do posiadania części zamiennych i płynów na magazynie, co przyspiesza dostawy w trudnych czasach zaburzonych łańcuchów logistycznych. Instalacja większej liczby systemów przez PKP Intercity daje możliwość zabezpieczenia większej części floty pociągów, a dzięki połączeniu systemów w jedną sieć, umożliwi lepsze monitorowanie i planowanie oraz wyższą wydajność.

Czym jest system Anti-icing?

System Nordic Anti-icing to unikatowy i zautomatyzowany system, który skutecznie redukuje osadzanie się śniegu i lodu. Stosowany na całym świecie przy zabezpieczaniu pociągów produkcji m.in. Pesa, Newag, Alstom, Bombardier, Siemens, Stadler. Podgrzany płyn przeciwoblodzeniowy jest natryskiwany pod niskim ciśnieniem na wózki i inne wybrane części taboru. Płyn pozostaje na opryskanej powierzchni jako warstwa ochronna zapobiegająca przywieraniu śniegu. Nadmiar płynu i stopionej wody zbiera się w strefie ociekowej montowanej bezpośrednio na torze. W automatycznym i przyjaznym dla środowiska procesie roztwór płynu antyoblodzeniowego jest oczyszczany i ponownie wykorzystywany. Każdy typ pociągu ma wstępnie skonfigurowany program natrysku. Podczas procesu przeciwoblodzeniowego tabor przejeżdża przez system z małą, stałą prędkością. Różnorodne czujniki wykrywają typ taboru, pozycję, prędkość i umożliwiają automatyczne uruchomienie i zakończenie procesu.

Nordic specjalizuje się wyłącznie w produkcji systemów przeciwoblodzeniowych, co pozwala firmie utrzymać pozycję jedynego niezawodnego dostawcy. Przez ostatnie 15 lat Nordic uruchomił swoje systemy w ponad 10 różnych krajach na 3 kontynentach. Sprawdzona i uznana technologia pozostaje w kontrze w stosunku do prototypów, które pojawiają się na rynku i szybko upadają ze względu na powodowanie uszkodzenia taboru. Podobna, głośna sytuacja miała miejsce kilka lat temu na szwedzkim rynku, gdzie tamtejsza firma stosowała płyn na bazie gliceryny. Płyn ten wywołał szkody zarówno na infrastrukturze kolejowej, jak i komponentach natryskiwanego taboru – tym samym przewoźnik utracił gwarancję na te pojazdy.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony