PLK naprawi linię 26 pod Łukowem
Roman Czubiński ⚫ 10.11.2022 ⚫
2,8k

fot. Rafał Jasiński
PKP PLK poszukuje wykonawców prac torowych na początkowym odcinku linii 26. Zamówienie podzielono na dwa odcinki: Łuków – Łuków Łapiguz i Łuków Łapiguz – Okrzeja. Prędkość maksymalna nie zostanie podniesiona, przewidziano jednak podwyższenie peronów na dwóch przystankach oraz poprawę bezpieczeństwa na przejazdach.
Obie inwestycje będą realizowane w systemie „projektuj i buduj”. Prace na 25,5-kilometrowym odcinku do Okrzei obejmą przede wszystkim roboty nawierzchniowe (wraz z wymianą nawierzchni drogowej na przejazdach). Szyny i podkłady toru nr 1 mają być wymienione w całości (w technologii potokowej), a toru nr 2 – tylko na przejazdach i przy przebudowywanych peronach. Zamawiający wymaga szyn 60E1 i podkładów strunobetonowych, a także oczyszczenia podsypki i podbicia toru.
Na przystankach Borowina i Hordzieżka mają powstać nowe perony o wysokości 76 cm nad główką szyny. Przewidziano też zabudowę samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w trzech lokalizacjach – kategoria tych przejazdów zostanie podniesiona z D do C. Pięć przejazdów kategorii D ma być zlikwidowanych, a miejsca po nich – zabezpieczone barierami. Zakres inwestycji nie obejmuje obiektów inżynieryjnych.
Między stacjami Łuków Łapiguz i Łuków PKP PLK oczekuje wymiany nawierzchni obu torów na szyny 49E1 na nowych podkładach strunobetonowych. Przejazd kategorii D w km 2,744 ma zostać przebudowany na obiekt kat. B. Wykonawca będzie też musiał przeprowadzić drobny remont mostu nad Krzną i nico szerszy zakres prac przy przepuście nad ciekiem w km 5,695. W odróżnieniu od wyżej opisanego zadania konieczne będzie też przygotowanie – oprócz projektu budowlanego i projektów wykonawczych – koncepcji projektowej.
Prace na odcinku Łuków – Łuków Łapiguz będą realizowane ze środków krajowych. Na dalszym odcinku do Okrzei zarządca infrastruktury zamierza sfinansować je z Krajowego Programu Odbudowy. Jedynym kryterium udzielenia obu zamówień jest cena. Oferty można składać do14 listopada (krótszy odcinek) i 7 grudnia (dłuższy).
Na przystankach Borowina i Hordzieżka mają powstać nowe perony o wysokości 76 cm nad główką szyny. Przewidziano też zabudowę samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w trzech lokalizacjach – kategoria tych przejazdów zostanie podniesiona z D do C. Pięć przejazdów kategorii D ma być zlikwidowanych, a miejsca po nich – zabezpieczone barierami. Zakres inwestycji nie obejmuje obiektów inżynieryjnych.
Między stacjami Łuków Łapiguz i Łuków PKP PLK oczekuje wymiany nawierzchni obu torów na szyny 49E1 na nowych podkładach strunobetonowych. Przejazd kategorii D w km 2,744 ma zostać przebudowany na obiekt kat. B. Wykonawca będzie też musiał przeprowadzić drobny remont mostu nad Krzną i nico szerszy zakres prac przy przepuście nad ciekiem w km 5,695. W odróżnieniu od wyżej opisanego zadania konieczne będzie też przygotowanie – oprócz projektu budowlanego i projektów wykonawczych – koncepcji projektowej.
Prace na odcinku Łuków – Łuków Łapiguz będą realizowane ze środków krajowych. Na dalszym odcinku do Okrzei zarządca infrastruktury zamierza sfinansować je z Krajowego Programu Odbudowy. Jedynym kryterium udzielenia obu zamówień jest cena. Oferty można składać do14 listopada (krótszy odcinek) i 7 grudnia (dłuższy).
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |