Partnerzy serwisu:

Przejazdy na linii 285 we Wrocławiu. Jest więcej policji i ekipa szybkiego reagowania

Michał Szymajda 29.06.2022 3k

Przejazdy na linii 285 we Wrocławiu. Jest więcej policji i ekipa szybkiego reagowania
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk zwrócił się do PKP PLK żądając od kolejarzy, by lepiej zajęli się uszkadzanymi przez kierowców rogatkami na otwartej niedawno linii 285 z Wrocławia do Sobótki i Świdnicy. Stwierdził też, że nie wyobraża sobie dalszego działania linii, jeśli PLK nic nie zrobi z problemem. Od 28 czerwca na przejazdach non stop są patrole policji i SOK, rejestrowany jest każdy przypadek łamania przepisów. 
O problemach z łamaniem przepisów na przejazdach znajdujących się na linii 285 pisaliśmy już w ubiegłym tygodniu. Zdaniem prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka, PLK nie dopełnia starań, by na bieżąco reagować na demolkę rogatek dokonywaną przez kierowców.

– Niezależnie od stopnia zdyscyplinowania kierujących, zawsze mogą wystąpić zachowania sprzeczne z zasadami korzystania z przejazdów – napisał i dodał, że "do zarządcy linii kolejowej należy przygotowanie i wdrożenie systemu sprawnego i szybkiego reagowania na takie wydarzenia (…)". Posunął się też do stwierdzenia, że „dalsze funkcjonowanie przewozów na linii nr 285 bez skutecznego rozwiązania opisanego problemu, czyli faktycznie paraliżujące znaczną część miasta – nie może być utrzymane”.

Więcej policji, monitoring, ekipa szybkiego reagowania

Sutryk skierował pismo z takimi wypowiedziami do PKP PLK przed spotkaniem, które odbyło się 27 czerwca. PLK wspólnie z policją i miejskimi urzędnikami zastanawiała się co zrobić, aby skutecznie dyscyplinować kierowców, oraz przyspieszyć działanie służb naprawczych. Zapytaliśmy PKP PLK o rezultat tego spotkania.

– Dla skrócenia czasu naprawy uszkodzonych rogatek zaproponowano, że w okolicy najbardziej newralgicznego przejazdu na ulicy Zwycięskiej w czasie szczytów będzie dodatkowe wsparcie drużyny usuwania usterek. Zapowiedziano zintensyfikowanie działań patrolowych i kontrolnych służb Straży Ochrony Kolei i policji. Wszystkie przejazdy wyposażone są w monitoring. Konsekwentnie będą przekazywane nagrania z monitoringu, na których zarejestrowane zostały przypadki łamania przepisów i uszkodzenia urządzeń na przejazdach. Wspólnie z miastem kontynuowane będą wspólnie działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa i podnoszenia świadomości kierowców pokonujących przejazdy kolejowo-drogowe – poinformował nas Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

18 przypadków uszkodzenia rogatek

Jak dodał, od momentu uruchomienia połączeń na linii Wrocław – Świdnica odnotowano 18 przypadków uszkodzenia urządzeń na przejazdach. Każde z tych zdarzeń miało wpływ na ruch pociągów i samochodów. Wszystkie zdarzenia – dewastacje urządzeń – odpowiedzialni byli kierowcy, którzy lekceważyli znaki, sygnały i wjeżdżali na przejazd w momencie opadania rogatek.

Jakubowski przypomina, że przed otwarcie linii zrobiono bardzo wiele dla maksymalnego zabezpieczenia przejazdów, - Organizowane były spotkania z dziennikarzami, przejazd drezyną z przedstawicielami komendy wojewódzkiej policji oraz SOK. O powrocie pociągów na linię informowano także gminy i parafie, położone wzdłuż linii kolejowej Wrocław - Sobótka - Świdnica. Do mieszkańców trafiły również ulotki zwracające uwagę na bezpieczne zachowanie – napisał.

W obrębie Wrocławia na linii 285 powstały nowe przystanki, dzięki którym w rekordowym czasie można dostać się do centrum miasta. Miasto Wrocław kierowane przez Jacka Sutryka do dziś jednak nie przywróciło honorowania miejskiego biletu na kolei wewnątrz miasta.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony