Partnerzy serwisu:

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wraca do PKP PLK

Witold Urbanowicz 17.07.2018 96

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wraca do PKP PLK
fot. Witold Urbanowicz
PKP PLK kupiło wydzielone aktywa Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury, które znajdowało się w upadłości układowej. – Potencjał maszynowy PNI wzmocni o ponad 50% nasz potencjał w zakresie wykonawstwa własnego – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Będzie ono dużym wsparciem przy realizacji programu utrzymaniowego i Krajowego Programu Kolejowego (KPK) – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury. Ale PKP PLK będą musiały wyłożyć kolejne kilkanaście milionów złotych na uruchomienie nieczynnych maszyn.
Zarządca infrastruktury nabył PNI za ok. 60 mln zł. – Z perspektywy tego, co się wydarzyło od 2011 r., możemy powiedzieć, że 13 lipca udało się naprawić błędy poprzedników, polegające na sprzedaży dobrze zorganizowanego przedsiębiorstwa PNI. , posiadającego wszystko, co niezbędne, by prowadzić prace utrzymaniowe i inwestycyjnych na polskich torach. O błędzie poprzedników może świadczyć, że rok po sprzedaży przedsiębiorstwa zostało postawione w stan likwidacji. Tymczasem to ogromny potencjał ludzki, maszynowy, sprzętowy, nieruchomościowy. Dlatego też gratuluję decyzji zarządowi PKP PLK o zakupie PNI – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

– PNI weźmie udział w programie utrzymaniowym o wartości 23 mld zł, który przewidziany jest do realizacji do 2023 r. Jestem przekonany, że przedsiębiorstwo będzie też odgrywało rolę w realizacji KPK na kwotę 67 mld zł, dzięki któremu zmienia się kolej. Przywracamy normalność, przywracamy nadzieje pracownikom kolei, którzy taką nadzieję tracili. Takie nadzieje również wiążą się chociażby z PKP Energetyką czy Polskimi Kolejami Linowymi. Zatrzymaliśmy proces zbywania jednostek, które były szczególnie potrzebne w strukturach, w których funkcjonowały i które były kurą znoszącą złote jajka bądź stanowiące srebra rodowe – wskazuje Adamczyk.

PNI powstało w 2007 r. z połączenia czterech spółek utrzymaniowych. W 2011 r. zatrudniało 1500 osób. W tej chwili PNI zatrudnia już 260 pracowników, w tym 190 odpowiedzialnych za obsługę i utrzymanie maszyn. – Potencjał maszynowy PNI, który również został zdziesiątkowany, wzmocni o ponad 50% nasz potencjał w zakresie wykonawstwa własnego PKP PLK – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Od przyszłego tygodnia pracownicy PNI będą wykonywać drobne prace inwestycyjne – dodaje prezes.

Kwota 60 mln zł jest jednak niewystarczająca do pełnego rozruchu PNI. Obecnie 70% maszyn nie ma ważnych przeglądów i potrzeba jeszcze w tym roku kilkunastu milionów złotych, by mogły one ponownie wyjechać. – Te maszyny w ciągu kilku tygodni wejdą w rytm pracy – zapowiada Ireneusz Merchel. Zapowiada także zatrudnienie nowych pracowników.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony