Partnerzy serwisu:

Przed modernizacją linii 143. We Wrocławiu bez nowych przystanków kolejowych

Michał Szymajda 21.01.2020 117

Przed modernizacją linii 143. We Wrocławiu bez nowych przystanków kolejowych
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
W 2018 r. PKP PLK podpisało umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej dla projektu "Prace na linii kolejowej 143 na odcinku Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów". Posłanka Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zapytała, czy w obrębie aglomeracji wrocławskiej w związku z tym pojawią się nowe przystanki.
Posłanka w interpelacji skierowanej do Ministerstwa Infrastruktury zauważa, że tylko kompleksowa modernizacja linii nr 143 pozwoli na maksymalne wykorzystanie jej potencjału. Zwraca uwagę, że „inwestycja nie powinna ograniczać się do odtworzenia stanu sprzed 150 lat” i, że należy poprawić jej dostępność, dobudowując przystanki w pobliżu popularnych źródeł i celów podróży we Wrocławiu. W tym miejscu wskazuje rozbudowujący się Zakrzów, Ołbin i kampus uniwersytecki na Karłowicach. Zadaje pytanie, czy nie byłoby zasadne wykonanie modernizacji z uwzględnieniem podniesienia prędkości na linii 143 do 160 km/h.

Ministerstwo wyjaśnia, na czym polegać będą naprawy. Podniesienie prędkości, w stosunku do konstrukcyjnej, nie będzie miało niestety miejsca. Do Oleśnicy z Wrocławia będziemy jeździć 120 km/h.

Bez nowych przystanków we Wrocławiu

Jak poinformowało ministerstwo roboty zostaną przeprowadzone na minimum 65% długości linii kolejowej nr 143, doprowadzą m.in. do podwyższenia dopuszczalnego nacisku na oś do 221 kN, likwidacji ograniczeń prędkości poprzez przebudowę lub wymianę obiektów inżynieryjnych i niewielkie korekty układu geometrycznego torów z wymianą sieci trakcyjnej na nową. Pojawią się nowe perony.

– W kwestii możliwości uzupełnienia planu modernizacji o budowę we Wrocławiu przystanków kolejowych Osiedle Sobieskiego (na Zakrzowie), Karłowice i Ołbin informuję, że z danych uzyskanych od PKP PLK SA wynika, że został już wybrany wariant realizacji prac na linii kolejowej nr 143, który nie obejmuje budowy nowych przystanków osobowych na terenie miasta Wrocławia. Jednocześnie w ramach projektu będą budowane dwa nowe przystanki osobowe w miejscowościach Mirków w gminie Długołęka oraz Pielgrzymowice w gminie Wilków – napisał wiceminister Andrzej Bittel. – W latach 2017–2019 do Ministerstwa Infrastruktury nie wpłynęły ze strony Gminy Wrocław wnioski o uzupełnienie przedmiotowej inwestycji o ww. elementy – dodaje.

Kiedy ruszyć ma inwestycja?

– Aktualnie trwają prace nad opracowywaniem dokumentacji projektowej w celu przygotowania omawianego projektu do realizacji w nowej perspektywie UE na lata 2021–2027. Dokumentacja jest na etapie uzyskiwania decyzji o oddziaływaniu inwestycji na środowisko oraz przygotowania projektów budowlanych i wykonawczych dla uzyskania pozwolenia na budowę – poinformowało ministerstwo.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony