Partnerzy serwisu:

Przed modernizacją linii 142 na Śląsku. Możliwe skrócenie prac do 15 miesięcy

Martyn Janduła 28.05.2017 51

Przed modernizacją linii 142 na Śląsku. Możliwe skrócenie prac do 15 miesięcy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP PLK prowadzą przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 142 z Katowic Ligoty do Tychów. Jest to linia kolejowa, po której poruszać się mogą pociągi między Katowicami a Tychami w momencie zamknięcia fragmentu głównej linii nr 139 między tymi miastami. Do zarządcy torów wpłynęło siedem kopert z ofertami.
Zadanie będzie realizowane w ramach projektu: „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii objazdowej nr 142 Katowice Ligota – Tychy”. W jego ramach zaplanowano wymianę torów szlakowych, stacyjnych i rozjazdów, roboty odwodnieniowe i wzmacniające podtorze, naprawę obiektów inżynieryjnych a także przejazdów kolejowo-drogowych.

Będzie miała miejsce również m.in. instalacja systemów liczników osi, instalacja urządzeń samoczynnego hamowania pociągów, wymiana urządzeń srk oraz kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej. Prace są więc bardzo zaawansowane a ich koszt wyceniono na 71 mln zł brutto. Obecnie po większości linii można jeździć z prędkością 50 km/h, z miejscowymi zwolnieniami do 20 i 40 km/h, po pracach prędkość zostanie znacznie podniesiona.

Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca miałby maksymalnie 21 miesięcy na wykonanie projektu prac i robót budowlanych jednak skrócenie tego czasu jest przez PLK punktowane w przetargu. Wartość tego kryterium określono na 20%. Kolejne 20% punktów jest do uzyskania za okres gwarancji, zaś resztę za wysokość ceny.

Swoje oferty złożyło siedem podmiotów. Wszyscy zadeklarowali 72 miesiące gwarancji. Z kolei najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Stanisław Łukasiewicz Eco-Baza Przedsiębiorstwo Wielobranżowe z Żagania oraz Setller z Poznania, którzy zaoferowali 59 mln zł brutto oraz czas skrócenia prac do 16,3 miesiąca. Jeszcze większe skrócenie robót zadeklarował PORR i Torpol, bo do 15 miesięcy. Pierwszy oferent złożył jednak tańszą ofertę – 61,3 mln zł brutto, zaś drugi – 71,6 mln zł brutto.

Pozostali, którzy wzięli udział w przetargu to Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 71,1 mln zł brutto z ofertą skrócenia robót do 19 miesięcy, konsorcjum Przedsiębiorstwo El-In, Torkol i Przedsiębiorstwo Inżynieryjno Budowlane Armex – 63,8 mln zł brutto i skrócenie prac do 17 miesięcy, konsorcjum Agat i Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane Tor – 65 mln zł brutto i czas prac do 17 miesięcy oraz konsorcjum NDI, Construcciones Y Promciones i Balzola Polska – 62,6 mln zł brutto i czas prac 17 miesięcy.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony