Partnerzy serwisu:

Przed hałasem na kolei ochronią nie tylko ekrany akustyczne

wu, Rynek Kolejowy 29.08.2013 347

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-08-29 14:26:11 Autor: Szymon Kosmusinki
---.arcelorlogistics.com
Nareszcie! Moze wreszcie skoncza sie koszmary jak na tym zdjeciu:

http://wrp.home.pl/details.php?image_id=29146&mode=search

O kolei w Polsce i Beneluksie: railwayparadise.blox.pl
2013-08-29 14:58:30 Autor: szczur
---.180.223.105
Mialem okazje teraz troche pojezdzic po Francji (niewiele, ale zawsze cos), no i mozna tylko zazdroscic zdrowego rozsadku tutejszych decydentow.
Mianowicie ekrany akustyczne sa stosowane w przypadku autostrad, co jest oczywiscie sluszne, natomiast jadac pociagiem do nie spotkalem ich w ogole, podobnie jak nie spotkalem ich przy drogach lokalnych a nawet szybkiego ruchu.
W Szwajcarii tez autostrady sa czesto szczelnie zabudowane ekranami, ale kolej juz ma sie duzo lepiej pod tym wzgledem, ekrany kolejowe sa duzo nizsze.
To uchylenie przepisu to krok w dobrym kierunku, ale znajac sprzedajnosc naszych wysokich ranga urzednikow ekrany beda dalej rosly gdzie popadnie, przeciez juz teraz przepisy nie nakazuja ich budowy w lesie i na polu a ile juz takich jest?

Idealny przepis nakazywalby budowanie ekranow tylko przy drogach szybkiego ruchu (i autostradach oczywiscie). Nawiasem mowiac, ekranowy tunel przy drogach bylby jednym z argumentow zachecajacych do podrozy koleja zamiast wlasna puszka.
2013-08-29 15:02:35 Autor: dróżnik
---.145.99.151
Brzmi wręcz sensacyjnie w świetle dotychczasowej praktyki, lansowanej przez półgłówków, uszczęśliwiania świata gettami ekranowym. Chciałbym żeby to szaleństwo się skończyło. Niestety, jest taki zapis:
Ekrany akustyczne będą nadal ustawiane, o ile będzie to niezbędne ze względu na przekroczenie lub przewidywane przekroczenie dopuszczalnych norm hałasu – zaznacza w uzasadnieniu MTBiGM.

Otóż praktyka wykonawców inwestycji ze środków europejskich czy innych jest taka że wszędzie gdzie możliwe stawiają ekrany, ponieważ po zakończeniu inwestycji następuje analiza powykonawcza. I jeśli wtedy wyjdzie że normy są przekroczone, wykonawca musi za własną kasę postawić ekrany.

Należałoby całkowicie zakazać stawiania ekranów ze względu na ich ogromną szkodliwość.
2013-08-29 17:31:49 Autor: wz
---.adsl.inetia.pl
Czy są u nas analizy jak obecność ekranów wpływa na (odpukać) akcje ratunkowe z użyciem ciężkiego sprzętu, samochodów straży pożarnej itp? Wyjścia awaryjne są, ale to wystarczy na np. nosze, dwie osoby się w niech nie miną.
2013-08-29 22:25:13 Autor: pendolinka
---.dynamic.chello.pl
W nowym WOS-ie wrocławskim mamy nowy sposób ograniczania hałasu, mianowicie ograniczenie prędkości do 30 km/h. Patrz linia 132, stacja Opole Główne, km 99.600-100.200 po obu torach...no i ekrany zbędne!
2013-08-30 00:02:25 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Dobra, choć spóźniona decyzja. Ekrany powodują także zagrożenia migania oczu, zaśnięcia, dezorientacji przy identycznych zjazdach i mimowolnym przyspieszaniu (efekt wydostania się z tunelu). Do tego pasażerowie są nudzą i mają głupie pomysły.

Ekrany są na serio niebezpieczne!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony