Partnerzy serwisu:

Przebudowa sieci trakcyjnej na CMK już bez przeszkód

Martyn Janduła 07.04.2017 379

Przebudowa sieci trakcyjnej na CMK już bez przeszkód
Fot. PORR
Od grudnia 2016 roku trwa postępowanie przetargowe na przebudowę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice – Opoczno Południe i Opoczno Południe – Olszamowice na Centralnej Magistrali Kolejowej. Wszystko za sprawą odwołania do KIO, które złożyły dwie firmy.
Postępowanie przetargowe zostało podzielone na dwie części, w ramach których zostaną zawarte dwie odrębne umowy. Pierwszy zakres obejmuje przebudowę sieci trakcyjnej na szlakach Idzikowice – Opoczno Południe i Opoczno Południe – Olszamowice. Z kolei drugi zakres przewiduje przebudowę sieci trakcyjnej na szlaku Opoczno Południe – Olszamowice. W dwuzadaniowym przetargu na opracowanie i wykonanie przebudowy sieci trakcyjnej 44-kilometrowego odcinka linii nr 4, czyli Centralnej Magistrali Kolejowej, wpłynęły trzy oferty.

Realizacja projektu pozwoli na dostosowanie infrastruktury kolejowej do prędkości 200 km/h oraz zwiększy bezpieczeństwo ruchu pociągów a także zwiększy przepustowość na danym odcinku linii kolejowej nr 4.

Otwarcie ofert nastąpiło już 16 grudnia 2016 roku, jednak rozstrzygnięcie postępowania nastąpiło dopiero 1 marca 2017 roku. PKP PLK poinformowały, że na prace na odcinku Idzikowice – Opoczno Południe najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Trakcja PRKiI oraz ZUE, które zaoferowało cenę 16 mln zł brutto. Z kolei dla części drugiej przetargu (Opoczno Południe – Olszamowice) wybrano ofertę hiszpańskiej firmy Electren. Oferta opiewa z kolei na 42 mln zł brutto. Mimo że oferty przekraczały budżet zamawiającego (w części pierwszej o 1,7 mln zł, a w części drugiej – 1,5 mln zł), to PKP PLK zdecydowały o zwiększeniu puli środków.

Od decyzji wskazania najkorzystniejszych ofert odwołało się konsorcjum firm PKP Energetyka oraz Torpol. 13 marca 2017 roku firmy złożyły odwołanie w tej sprawie do Krajowej Izby Odwoławczej, gdzie zarzucają niestaranność i nierzetelność w przygotowanej ofercie przez hiszpańską firmę, przez co oferent ten wprowadził zamawiającego w błąd. Konsorcjum wniosło o odrzucenie oferty Electren z postępowania przetargowego w części drugiej (Opoczno Południe – Olszamowice). Z uwagami tymi nie zgodziło się KIO, które odrzuciło odwołanie PKP Energetyka oraz Torpolu. Warto dodać, że w części pierwszej zamówienia PKP PLK same odrzuciły ofertę hiszpańskiej firmy ze względu na braki formalne.

Oznacza to, że PKP PLK może oficjalnie podpisać już umowy z wybranymi przez siebie wykonawcami. Prace będą wiązały się z dużą liczbą zamknięć torowych. O pełnym zakresie tej inwestycji na linii CMK piszemy tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony