Partnerzy serwisu:

Przebudowa linii Opole – Kędzierzyn-Koźle blisko półmetka

inf. pras., oprac ms 06.12.2019 176

arrow
arrow
Przebudowa linii Opole – Kędzierzyn-Koźle blisko półmetka
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Przebudowa linii Opole – Kędzierzyn-Koźle blisko półmetka
Przebudowa linii Opole – Kędzierzyn-Koźle blisko półmetka
Przebudowa linii Opole – Kędzierzyn-Koźle blisko półmetka
Przebudowa linii Opole – Kędzierzyn-Koźle blisko półmetka
Przebudowa linii Opole – Kędzierzyn-Koźle blisko półmetka
Przebudowa linii Opole – Kędzierzyn-Koźle blisko półmetka
Przebudowa linii Opole – Kędzierzyn-Koźle blisko półmetka
50 km przebudowanych torów i 45 wymienionych rozjazdów oraz nowe perony na 5 stacjach i przystankach, to dotychczasowy efekt inwestycji na linii E 30, pomiędzy Opolem Groszowicami a Kędzierzynem-Koźle. Prace zbliżają się do półmetka.
Jak zapewnia PKP PLK, prace na największej inwestycji kolejowej na terenie woj. opolskiego, na odcinku Opole Groszowice – Kędzierzyn-Koźle, przebiegają zgodnie z harmonogramem. W ich efekcie skróci się czasu przejazdu z Opola do Kędzierzyna-Koźla z 50 do 25 min.

Roboty prowadzone są obok kursujących pociągów. Z 85 km przebudowano już około 50 km torów i wymieniono 45 rozjazdów z wszystkich 80. Na 50 km torów zamontowano nową sieć trakcyjną. Zastosowanie zmechanizowanego sprzętu, m.in. pociągu do potokowej wymiany toru oraz oczyszczarki tłucznia ułatwia realizacje i postęp prac.
Po nowych torach pociągi jadą już na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Przywory Opolskie – Górażdże (po jednym torze). Roboty torowe prowadzone są na stacji Kędzierzyn-Koźle oraz odcinku Przywory Opolskie - Opole Groszowice.
 
Nowe przystanki i stacje

Przebudowywanych jest dziesięć stacji i przystanków. Z nowych peronów można korzystać na stacjach Zdzieszowice, Gogolin i Górażdże oraz przystanku Jasiona. Przebudowywany jest peron nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu. Podobne prace są na stacji Przywory Opolskie oraz przystanku Opole Grotowice.

Wszystkie perony po zakończeniu robót będą dostępne dla podróżnych o ograniczonej możliwości poruszania się. Na trzech stacjach - w Zdzieszowicach, Gogolinie i Opolu Groszowicach oraz na przystanku Opole Grotowice będą windy.

Na stacji w Gogolinie zostanie wybudowane przejście pod torami. Obiekt będzie służyć nie tylko podróżnym, ale zapewni też w mieście dodatkowe, bezpieczne przejście pod linią kolejową. Na przystanku Opole Grotowice zostanie przebudowana kładka. Poza schodami, dostęp do peronów ułatwią windy. Inwestycja PLK zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przebudowa objęła 27 przejazdów. Skrzyżowania będą miały nowa nawierzchnię, a niektóre zostaną wyposażone w monitoring.

Międzynarodowy standard na międzynarodowym szlaku


Odcinek Opole – Kędzierzyn-Koźle znajduje się na trasie pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża nawet 90 pociągów. Przebudowa odcinka zwiększy jego przepustowości. Zmodernizowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz.

Wartość modernizacji trasy Opole Groszowice – Kędzierzyn-Koźle wynosi 412 mln zł. Prace budowlane w terenie rozpoczęto we wrześniu 2018 r. Wcześniej, po podpisaniu umowy we wrześniu 2017 r. wykonane zostały prace projektowe. Zakończenie umowy przewidziano na IV kwartał 2021r.

Wartość projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole Zachodnie” w zakresie linii nr 136 od km -0,206 do km 37,511 oraz linii nr 132 od km 94,281 do km 101,100 wynosi 835,5 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych CEF  (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) to przeszło 397,3 mln zł.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony