Partnerzy serwisu:

Przasnysz czeka na wznowienie przewozów z Ostrołęki do Wielbarka. Środki na modernizację już są

Witold Urbanowicz 26.01.2017 1,5k

Przasnysz czeka na wznowienie przewozów z Ostrołęki do Wielbarka. Środki na modernizację już są
fot. Starostwo Powiatowe w Przasnyszu
Jedna z inwestycji, która ma zostać zrealizowana w najbliższych latach to modernizacja linii kolejowej nr 35 Ostrołęka – Chorzele. Umożliwi ona wznowienie przewozów pasażerskich i towarowych między Ostrołęką a Wielbarkiem. Samorząd powiatowy w Przasnyszu liczy na to, że kolej znacząco przyczyni się do rozwoju stref gospodarczych. Prace mają zakończyć się w 2020 r.
Województwo Mazowieckie i PKP PLK szykują się do modernizacji linii kolejowej nr 35 Ostrołęka – Chorzele. – Projekt jest ujęty w Krajowym Programie Kolejowym na liście podstawowej i jest szacowany na około 135 milionów złotych. Obecnie jesteśmy na etapie opracowywania studium wykonalności. Roboty planujemy przeprowadzić między 2018 a 2020 rokiem – mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Inwestycja zostanie zrealizowana w dużej mierze dzięki środkom unijnym. – Projekt decyzją zarządu województwa został wpisany do wykazu projektów pozakonkursowych EFRR dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 z szacowaną kwotą dofinansowania 110 mln zł – informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Planowana data złożenia wniosku o dofinansowanie to grudzień 2018 r., choć prace miałyby się rozpocząć już w lipcu przyszłego roku.

Przedstawiciele zarządcy infrastruktury podkreślają, że dokładny zakres robót określi opracowywane studium wykonalności. Prace mają mieć jednak charakter kompleksowy. – Zakres projektu obejmować będzie całkowitą lub częściową wymianę nawierzchni kolejowej, wymianę rozjazdów, remont obiektów inżynieryjnych, remont peronów, modernizację przejazdów w poziomie szyn, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz infrastruktury towarzyszącej – informuje samorząd wojewódzki.

Modernizacja trasy umożliwi uruchomienie przewozów między Ostrołęką a Wielbarkiem. – Przebudowa odcinka umożliwi dobre połączenia w regionie zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym oraz zwiększy poziom bezpieczeństwa. Przyczyni się także do zwiększenia konkurencyjności kolei, odciążenia transportu drogowego oraz zwiększy dostępność komunikacyjną w regionie – mówi Jakubowski.

Z wiadomości o modernizacji linii kolejowej nr 35 cieszy się samorząd powiatu przasnyskiego. Reaktywacja kolei ma służyć rozwojowi stref gospodarczych w Chorzelach i Przasnyszu. Już w 2015 r. wykonano bocznicę od strony Wielbarka. – Starania starosty przasnyskiego Zenona Szczepankowskiego, w które jeszcze jakiś czas temu wierzyło jedynie wąskie grono ludzi – okazały się skuteczne. Głównym argumentem były nasze strefy gospodarcze i potrzeby inwestorów. Kolej to niezbędny środek komunikacji, o który upominają się inwestorzy – informuje Sławomir Czaplicki, zastępca dyrektora wydziału rozwoju gospodarczego, rynku pracy, promocji, rolnictwa i ochrony środowiska w Starostwie Powiatu Przasnyskiego. Jak dodaje, brakujący odcinek udrożni ruch pasażerki i towarowy na trasie Warszawa – Ostrołęka – Chorzele – Wielbark – Szczytno – Gdańsk – Gdynia.


fot. Starostwo Powiatowe w Przasnyszu
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony