Partnerzy serwisu:

Prywatyzacja PKP Energetyki przyspiesza (aktualizacja)

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 18.07.2015 200

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-07-17 15:24:56 Autor: Głos z USA
---.56.6.161
Z ciekawości spytam. Czy kupiec będzie zobowiązany kupić ze związkowcami, czy bez związkowców?.
2015-07-17 15:33:48 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@głos z USA
kupiec sobie poradzi z ZZ gładko. Pośpiech niczym na tonącym okręcie. Dobrze, że i ja się przedwczoraj pozbyłem praktycznie wszystkich oszczędności inwestując w ziemię. Przepraszam za to wynurzenie w stylu niezastąpionego @G o r a l' a, ale przewiduję w ciągu najbliższych kilku miesięcy tzw. run na banki w całym jewroSojuzie :)
2015-07-17 16:21:36 Autor: et21
---.wifi.univ-lorraine.fr
Taaaa... podpisać umowę kupna z odroczonym terminem płatności, zaciągnąć kredyt pod zastaw fantów i spłacić sprzedawcę. A fanty, ponieważ mają monopol naturalny, same się spłacą w kilka lat.

Jak to powiedział - ,,zobowiązanie gwarantuje EUR 11e9 naszych kapitałów''... ciekawe, na ile pozadłużanych, w taki sam sposób. Rozumiem, że według obywatela K., wszystko jest zgodnie z prawem?

Innymi słowy, jak nie mając nic poza kilkoma komputerami, kupić firemkę wartą parę miliardów. Ech. Chciałbym w taki sposób kupować chociażby truskawki w Tesco...
2015-07-17 19:03:38 Autor: H
---.dynamic.chello.pl
Cyrk w biały dzień. Komu właściwie Karnowski sprzedaje tą spółke??? Wiadomo coś???
Mam nadzieję, że nie skończy się jak ze sprzedażą PZU, chociaż przy tych rządach wszystko jest możliwe.
2015-07-17 19:56:59 Autor: haha
---.g-net.pl
Istvan Szkoe: "Zakładam, że znany jest Panu przykład brytyjskiej firmy Network Rail, której prąd dostarcza francuska firma EDF."


OK. Ale Network Rail jest *właścicielem* sieci, podstacji, itp. Ogłaszają przetarg na dostawę i tyle. EDF nie jest właścicielem "drucików". Więc czemu Pan kłamie?

http://www.networkrail.co.uk/careers/schemes/students-and-graduates/advanced-apprenticeship-scheme/what-youll-be-doing/your-career-path/

So, what's going on?
2015-07-17 21:00:35 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Sprawa dla CBA, i ABW
2015-07-17 21:06:16 Autor: Czaro
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post haha:
"Istvan Szkoe: "Zakładam, że znany jest Panu przykład brytyjskiej firmy Network Rail, której prąd dostarcza francuska firma EDF."


OK. Ale Network Rail jest *właścicielem* sieci, podstacji, itp. Ogłaszają przetarg na dostawę i tyle. EDF nie jest właścicielem "drucików". Więc czemu Pan kłamie?

http://www.networkrail.co.uk/careers/schemes/students-and-graduates/advanced-apprenticeship-scheme/what-youll-be-doing/your-career-path/

So, what's going on?"
Ale właścicielem sieci trakcyjnej jest chyba PKP PLK
2015-07-17 21:07:37 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Po wyborach z tej sprawy będzie dym. Na miejscu sprzedawczyków z PKP SA spodziewałbym się smutnych panów wcześnie rano za kilka miesięcy.
2015-07-17 21:17:44 Autor: Reforma
---.adsl.inetia.pl
Skoro Ministerstwo Skarbu może to zablokować to niech to zrobi.
Bo na razie mówią, że mogą, ale nie muszą; wypowiadają się eksperci,że w PKP nie powinni tego sprzedawać, a widać, że w PKP jest gra na czas, bo chcą podpisać umowę na szybko i mieć spokój...

Samymi komentarzami nikt nic nie zmieni, bo oni i tak robią to na siłę przed wyborami z premedytacją. Jeżeli jest jakaś szansa na pozostawienie PKPE państwową to wyłącznie po wyborach poprzez odkup za kilka razy większą sumę od CVC przez nowy rząd. I tak samo z TK Telekom.

Bo obecna ekipa rządząca robi to bez zwracania uwagi na obywateli.
2015-07-17 21:26:45 Autor: star
---.205.70.15.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Sitwa agenturalna się spieszy żeby pozałatwiać szybko sprawy. Dobra wiadomość jest taka że pakują walizki, więc zabezpieczają deale przed odejściem. Podobnie się miała rzecz np. z umową ze Stalexportem na A4 kiedy agentura tuż przed końcem kadencji podpisała umowy skrajnie niekorzystne dla nas. Niestety jak zwykle to my obywatele zapłacimy za te umowy robione ponad naszymi głowami. Ale cóż takie życie.
2015-07-17 21:32:02 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Sieć trakcyjna jest własnością PLKi, ale nie podłączysz jej do krajowej sieci dystrybucyjnej od tak. Potrzebujesz jeszcze podstacji i linii zasilających to wszystko. PKPE ma ok 450 podstacji trakcyjnych (PLK ma kilkanaście) i ponad 20 tys km linii energetycznych. To jest infrastruktura, dla której nie ma i nie będzie obejścia. Nawet jeśli PLKa zmieniłaby dostawcę energii to i tak będzie zasilana przez tę infrastrukturę i całkowicie zależna cenowo od nowego właściciela nad którym nie będzie żadnej kontroli.
2015-07-17 22:43:32 Autor: Janusz kolejarz
---.190.158.75.static.midphase.com
Politycy i ich kolesie rządzą koleją od 25 lat. Gorzej już być nie może. Strach przy du.pie jak widać mają tylko ci, co nie mogą się doczekać jak na jesieni wejdą do tych wszystkich zarządów i rad i ci, których kolejne ekipy polityczne zatrudniały po znajomości na specjalnie tworzonych stanowiskach. Statystyczny pracownik energetyki ma to gdzieś, co wiecej - cieszy się że nowy własciciel wymiecie tych wszystkich kolesi, co to siedzą w administracji, nic nie robią a dostają 3 razy tyle kasy bo mają dobre plecy.
2015-07-18 01:53:01 Autor: irkesz
---.centertel.pl
Bardo śmieszne tu chodzi o dobro pracowników a nie o związkowców. Cała ironia polaczków.
2015-07-18 02:08:52 Autor: irkesz
---.centertel.pl
Pan Karnowski (bankomat) robi co chce, ażeby uzyskać premie prywatyzacyjną. Oprócz tego nakazuje spółkom córkom wprowadzać różne systemy (np. SAP) za które poszczególne spółki córki płacą horrendalne pieniądze a jakieś firmy się cieszą. Chce sprzedać Energetykę ale firmę którą wyłonił do postępowania prywatyzacyjnego musi opłacić PKP E. dobry cwaniak. Niech pokaże jakie zyski wypracował swoimi pomysłami. Pewnie -86tys/miesiąc
2015-07-18 04:03:37 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Sprzedana? :)
2015-07-18 06:01:55 Autor: Qwa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niech połączą obie spółki, PLK oraz energetyka i po sprawie.
2015-07-18 07:04:14 Autor: Ferdek
---.centertel.pl
A moze w ten sposob zalatwia sobie nowe miejsce pracy i na jesien bedzie w sam raz .
2015-07-18 09:10:37 Autor: mps
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Żeby sprzedać to musza mieć zgodę właściwego Ministra. Rozumiem, że działania te mają poparcie Ministerstwa Infrastruktury, które pewnie taką zgodę wydało gdyż inaczej transakcja byłaby z mocy prawa nieważna
2015-07-18 10:12:38 Autor: haha
---.g-net.pl
Czro:
"Jednakże w rękach podmiotu, który zakupi spółkę PKP Energetyka, znajdą się również podstacje trakcyjne, kabiny sekcyjne i kable-zasilacze. "


Prywatyzacja pod napięciem
http://zbs.net.pl/zbs77.pdf

W końcu ktoś jasno napisał to, czego nigdy nie napisali śpece z TORu w artykułach na RK: sprzedawany jest operator razem z infrastrukturą. I to jest skandal!!!
2015-07-18 10:20:58 Autor: stalin
---.free.aero2.net.pl
to idiotyczne.Oni muszą wiedzieć że w ten sposób szkodzą polsce.to wszystko sen wariata
2015-07-18 11:01:44 Autor: Elo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Polska ma deficyt energetyczny, a kolej jest energochlonna. Stad ta sprzedaż
2015-07-18 13:00:45 Autor: lolo
---.jsn.osi.pl
Sprawa dla ABW i CBA
2015-07-18 13:51:23 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Może w końcu obudzi się ktoś z naszej władzy?? Przecież to jest działanie na szkodę państwa, tu się kolej rujnuje do końca. Trzeba tych bankomatów zatrzymać zanim będzie za późno przecież to co oni robią przechodzi ludzkie pojęcie
2015-07-18 13:53:13 Autor: gość
---.11.191.251
Dobrze, niech sprzedają, bo państwowe to złe. Na Białorusi to widać
doskonale w Rosji też, u nas przecież też wszystko było nasze, czyli
niczyje.
Fundusz chce inwestować, zwolni pewnie z 2000 nierobów i będą musieli pracować tak jak pozostali!!!
2015-07-18 14:03:41 Autor: ggg
---.11.191.251
Dobrze, ja dlatego głosowałem na PO, żeby państwo nie zajmowało się
biznesem, a ochroną swoich obywateli.
Po sprzedaży można zrobić to tak, że dostawy na energię elektryczna
dla kolei będą mogli dostarczać wszyscy, jak nie jest już tak.
Białoruś ma wszystko Państwowe i przecież to najgorsza forma własności.
Jeszcze tylko PKP Intecity, LOT, PR, Koleje Śląskie, KHW, KW (ale ci się sami wykończą:)) i te pieprzon. spółki komunalne, tu też ktoś mógłby zrobić porządek z nimi, np połączyć w kilka dużych firm i sprywatyzować pozostawiając pakiet kontrolny.
2015-07-18 15:09:14 Autor: Max Golonka
---.dynamic.gprs.plus.pl
A mogli sprzedać PGE... Ale nie... Przecież PGE ma finansować stadion narodowy bo wbrew wszelkim zapewnieniom PO stadion nie zarabia na siebie. Dlatego PGE robi oszczędności kosztem pracowników jej spółek i nie może też kupić Energetyki.
2015-07-18 16:29:08 Autor: ola
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
taki żart... poniedziałek sprzedaż, wtorek podwyżka cen dla kolei, środa pociągi stoją... PL :)
2015-07-18 17:49:21 Autor: fan kaczora
---.adsl.inetia.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-18 20:31:34 Autor: czlowiekk
---.dynamic.mm.pl
A na sieci coraz więcej zerwanych linii kolejowych,drzewa na torach. Czy prawdą jest, że po prywatyzacji energetycy będą dojeżdżać do linii kolejowych tylko samochodami ?:)
2015-07-18 20:32:20 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Patrz piosenka Pawła Piekarczyka poświęcona PO . Czyżby słowa z tej piosenki : TRZEBA WYWŁASZCZYĆ POLSKIEGO CHŁOPA - WIWAT PLATFORMA , WIWAT EUROPA - należy rozciągnąć na całość naszego narodu ? Czy przez to nie będzie trudniej naszym kolejowym przewoźnikom korzystać z sieci trakcyjnej ?
2015-07-18 21:08:49 Autor: rhcp
---.adsl.inetia.pl
Tak z innej beczki
https://www.mir.gov.pl/strony/aktualnosci/konsultacje-krajowego-programu-kolejowego/
Linia Podłęże - Piekiełko wyleci z listy podstawowej! A na liście rezerwowej jest na dalekim miejscu! Cały ten Kontrakt Terytorialny dla Małopolski można o d... rozbić.
2015-07-19 09:24:06 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
@rhcp
Po co MałoPOlsce kolej. Przecież oni mają busy i szwagry.
2015-07-19 11:09:46 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
to, że sprzedają operatora razem z podstacjami i całą resztą to skandal. przecież majątek jest dużo więcej warty a zastosowana wycena w oparciu o przychody i zyski nie jest adekwatna dla firm z dużym majątkiem! niestety za kilka lat będzie trzeba odkupić to wszystko, ale skarb państwa zapłaci pewnie 2-3 razy więcej :(
2015-07-19 11:10:44 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
@rhcp
dziwne są te listy. Dębica-Mielec jest na liście podstawowej RPO a na PO PW na liście rezerwowej.
2015-07-19 14:52:14 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A to w Kompanii Węglowej jest już naprawdę tak krytycznie, jak wróbelki ćwierkają i kaska musi być już teraz od razu? No popatrzcie, a przeca Sędzikowski gadał, że na lipcowe wypłaty jeszcze mają co nieco cashu i dopiero z sierpniowymi może być nieciekawie...
2015-07-19 20:56:30 Autor: Rafał
---.adsl.inetia.pl
I tak pani Kopacz kontynuuje dzieło wyprzedaży Polski.
2015-07-19 21:57:28 Autor: Reforma
---.centertel.pl
A pewnie skończy się pod względem własności kolei jak w Estonii. Tylko, że renacjonalizacja będzie kosztować spore pieniądze. Ale zarobią CVC i osoby odpowiedzialne za sprzedaż, a stracą obywatele.

W wielu krajach Europy próbowano sprywatyzować kolej, a w jeszcze większej ilości państw w ogóle nie ryzykowano. U nas wiele się mówi i gloryfikuje National Rail. Warto wiedzieć, że pod względem osiąganych prędkości NR odstaje od wielu według niektórych nieefektywnych państwowych gigantów, jak np. DB, SNCF, czy Trenitalia. Bliskim i realniejszym nam przykładem całkiem dobrej państwowej kolei są Ceske Drahy. Po Czechach widać, że prywatyzacja nie jest jedyną drogą. Tym bardziej, że ostatnio PKP wychodzi na prostą i moglibyśmy mieć normalne koleje państwowe.
Podam także przykład Estonii, w której kolej została zrenacjonalizowana.
Czy jednak rząd musiał kupić do IC tabor za kilka miliardów skoro chce je sprzedać? Czy sprzedaż akcji zwróci te koszty?
Prywatyzacja kolei daje nadzieję, ale jest też wielką niewiadomą i ryzykiem. Może lepiej spróbować połączyć w oddzielne państwowe grupy spółki odpowiedzialne za infrastrukturę i przewozy pasażerskie, LHS sprzedać PKP Cargo, a drobne spółki sprzedać (PKP Informatyka itp.). I tak pierwszą grupę by stworzyły PLK, PKPE i TK. Drugą by utworzyły IC, PR (przeniesienie 51% udziałów z ARP), I SKM Trójmiasto. W trzeciej by były PKPC i LHS. Popieram sprzedaż mniejszościowych pakietów akcji przewoźników poprzez giełdę. Państwowi przewoźnicy powinni być wolnymi graczami na swoich rynkach (PR i IC kontra np. Leo Express). W tym wariancie mogliby powstawać przewoźnicy prywatni, a nie ponosilibyśmy ryzyka wzrostu cen biletów, rzezi połączeń i utrzymania faktycznego już obecnie monopolu InterCity.
Warto wiedzieć też, że DB jest właścicielem Arrivy, a więc wykorzystuje sprywatyzowane rynki do ich podboju. Nie jestem przeciwnikiem DB, ale chciałbym, żeby np. InterCity pozostało polskie,a Niemcy, żeby mogli z nim legalnie konkurować przez Arrivę RP.

Na koniec dodam, że w UK mieli tradycje kolei prywatnej, a British Rail utworzono tam późno. Reforma była tam powrotem do korzeni. U nas od 1918 roku kolej zawsze była państwowa. U nas z prywatyzacją nie chodzi o powrót do korzeni, ale o ucieczkę od kłopotów z zarządzaniem i organizacyjnego bałaganu wywołanego przez pocięcie PKP na spółki. Jeśli kolej pozostanie państwowa lub dojdzie do renacjonalizacji każdy będzie mógł wybrać, czy pojedzie przewoźnikiem publicznym, czy prywatnym. Nikt nie będzie nikogo zmuszał. A to, że infrastruktura musi pozostać państwowa, uważają nawet niektórzy liberalni eksperci.
Warto pamiętać, że w Polsce od 97 lat kolej jest państwowa... W czasach zaborów była prywatna, ale za czasów niepodległej Polski PKP zawsze było publiczne.
2015-07-19 22:06:17 Autor: Reforma
---.centertel.pl
Prywatyzacja nie ułatwi też budowy polskiego KDP... Bo trzeba będzie ,,błagać" PKP Energetykę o zmianę napięcia i jej zapłacić za remont, gdy ta nie będzie zainteresowana jego podniesieniem do 25 kV AC podczas np. remontu CMK do 300 km/h. Jeśli nowy właściciel nie będzie zainteresowany inwestycjami to takie sytuacje będą możliwe...
2015-07-19 22:20:33 Autor: ET41
---.248.56.234
Sprzedali TK to i sprzedadza PKP Energetyke. Z TK chocaz kable miedziane i majdan kolejowy wydzielili ale tylko dlatego borzaden inwestor tego nie chcial.
2015-07-20 00:52:19 Autor: Tchórzewski&Steinhoff - amnezja czy obłuda?
---.enn.lu
Tchórzewski jest na urlopie bezpłatnym jako poseł z PKP Energetyka Kolejowa. W tej firmie pracuje też jego syn. Gdy głosowano ustawę o restrukturyzacji PKP 8 września 2000 roku, Tchórzewski jako poseł AWS głosował za tymi przepisami, na podstawie których teraz PKP Energetyka Kolejowa jest sprzedawana. W tym czasie niejaki Steinhoff byl wicepremierem rządu AWS i posłem. Też to popierał. Mają krótką pamięć.
2015-07-20 07:51:18 Autor: Mielek
---.243.143.202
To jest SABOTAŻ.
2015-07-20 10:04:01 Autor: j23
---.199.251.1
Kolego związkowcy dostali zapewnienie pracy w radzie nadzorczej kolo Andrzej Łukasik Rada Krajowa FZZPPkP i burak Andrzej Niezgoda NSZZ Solidarność
2015-07-20 13:05:25 Autor: wala001
---.dip0.t-ipconnect.de
Wszedzie prywatyzacja .
Niemcy chca tez sprywatyzowac Arrive i DB SChenker .
Najpierw 20% ,a potem wszystko .
Wprowadzaja w budowie drog system taki jak w Polsce , czyli partnerstwo prywatno-publiczne .
Jedyna roznica jest to , ze Niemcy nie potrzebuja "blogoslawienstwa"
Episkopatu rezprezentowane przez tzw. niezalezny zwiazek zawodowy
solidarnosc.
2015-07-26 18:20:08 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Polecam jak zwykle genialny komentarz do sytuacji mistrza pióra:

http://fakty.interia.pl/felietony/ziemkiewicz/news-zdazyc-przed-pis-em,nId,1858215
PKP Energetyka
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony