PR-y chcą uruchomić więcej połączeń międzynarodowych
wu, Rynek Kolejowy ⚫ 03.04.2014 ⚫
192
Archiwum RK
Komentarze:
2014-04-03 14:36:57 Autor: ---
---.tktelekom.pl
Jaki Kaliningrad? Jaka Bańska Bystrzyca? Przywróćcie "Skalnicę"!
2014-04-03 14:46:56 Autor: studenciak
---.uni.opole.pl
Prawdziwym hitem byłby REGIOekspres Wrocław - Berlin na SZT zamiast EC Wawel, który traci niepotrzebnie czas w Węglińcu i Cottbus na przepinaniu lokomotyw.
Czas przejazdu miałby lepszy od Polskiego Busa
Czas przejazdu miałby lepszy od Polskiego Busa
2014-04-03 15:04:53 Autor: czerwonak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Może wreście ruszy wczesne połączenie Poznania z Berlinem o którym mowa od dawna.
2014-04-03 15:10:58 Autor: Filu
---.u-strasbg.fr
Zgadzam sie co do szynobusow RE na Wroclaw Berlin. To bylby HIT !! (ostatnio widzialem Wawela juz tylko z jednym wagonem. Ponadto bezposrednie pol do Pragi nawet weekendowe az sie prosi (nawet niech jedzie jakis lepszy kibel jako IR).
2014-04-03 15:12:45 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Skalnica - świetny pomysł, ale można zrobić lepiej - np. IR Lublin - Radom - Kielce - Katowice - Zwardoń - Żylina, w końcu coś do Koszyc - np. Wrocław - Katowice - Kraków - Tarnów - Muszyna - Koszyce, po remoncie Rzeszów - Humenne.
Ale prócz Słowacji są także Czechy - może w końcu coś łączące nasz kolejowy zaścianek z Czeskim Cieszynem? Np. Katowice - Cieszyn - Czeski Cieszyn, do tego Katowice - Ostrawa, Coś z Wałbrzych - Mezimesti, Kłodzko - Jabłonna n. Orlicą, o Głuchołazach nie wspomnę...
O odbudowie kilku przejść graniczynych z Czechami i Słowacją nie wspomę... Wpuścić naszych sąsiadów do najbliższej stacji węzłowej, oni już będą wiedzieli co z tym fantem zrobić. 3-4 pary motoraków za symboliczną opłatą (najlepiej 1zł/dziennie) za dostęp do naszych wspaniałych torów i tylko cieszyć się ze skomunikowania z prawdziwą koleją...
Ale prócz Słowacji są także Czechy - może w końcu coś łączące nasz kolejowy zaścianek z Czeskim Cieszynem? Np. Katowice - Cieszyn - Czeski Cieszyn, do tego Katowice - Ostrawa, Coś z Wałbrzych - Mezimesti, Kłodzko - Jabłonna n. Orlicą, o Głuchołazach nie wspomnę...
O odbudowie kilku przejść graniczynych z Czechami i Słowacją nie wspomę... Wpuścić naszych sąsiadów do najbliższej stacji węzłowej, oni już będą wiedzieli co z tym fantem zrobić. 3-4 pary motoraków za symboliczną opłatą (najlepiej 1zł/dziennie) za dostęp do naszych wspaniałych torów i tylko cieszyć się ze skomunikowania z prawdziwą koleją...
2014-04-03 15:41:15 Autor: Malkontent
---.ssp.dialog.net.pl
Przydało by się też przedłużyć wszystkie kursy przez Międzylesie do Pardubic. To dałoby lepsze skomunikowanie z pociągami CD, bez konieczności przesiadek w Czechach.
2014-04-03 15:49:30 Autor: Pn11
---.ip.netia.com.pl
Przede wszystkim zlikwidujcie patologie typu kończenie biegu w Cieszynie czy Chałupkach. Przecież 2-3 km dalej jest duży węzeł! To tak, jakby wszystkie pociągi do Katowic kończyły w Szopienicach albo na Załężu. Druga sprawa to taryfa. Nie może być tak, że potencjalny chętny pyta się na dworcu np. w Katowicach o cenę do Czeskiego Cieszyna i dostaje kosmiczną kwotę w taryfie międzynarodowej.
2014-04-03 15:59:59 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Czy k toś może mnie oświecić w temacie :
" w ramach połączeń komercyjnych pociagi jezdżą pomiędzy Frankfurtem a Berlinem" ?
Czy aby "z rozpędu" PR Przewozów Regionalnych aby się nie zapedził z tymi 115 połączeniami. Szczególnie te "Szczeciny" ?
" w ramach połączeń komercyjnych pociagi jezdżą pomiędzy Frankfurtem a Berlinem" ?
Czy aby "z rozpędu" PR Przewozów Regionalnych aby się nie zapedził z tymi 115 połączeniami. Szczególnie te "Szczeciny" ?
2014-04-03 16:16:51 Autor: Przemysław
---.multimo.pl
Ja bym proponował tak:
1. Zielona Góra - Frankfurt n. Odrą w postaci 5-7 pociągów dziennie (teraz są 2 dziennie).
2. Pożądany przez Przedmówców pociąg Wrocław-Berlin, mógłby mieć postać: 3 x do Berlina i 2-3 x do Cottbus, co w sumie dałoby Wrocławiowi i okolicom konkretny dojazd do Niemiec.
3. Poranny Poznań-Berlin jest od dawna konieczny, to oczywiste. Ewentualnie Poznań-Frankfrut n. Odrą, skąd do Berlina pociągi jeżdżą co pół godziny - na początek nawet to by mogło wystarczyć.
4. Katowice - Chałupki – Ostrava, 2-3 dziennie, ewentualnie kolejne 2 z Raciborza lub Wodzisławia.
5. Katowice lub Bielsko-Biała – Skalite – Żilina, 3 dziennie.
6. Nowy Sącz – Muszyna – Koszyce lub Poprad, 3 dziennie. Nie jestem pewien, czy z Krakowa miałoby to sens, chodzi mi o umożliwienie turystom nocującym w Beskidzie Sądeckim zrobienie sobie wycieczki na Słowację.
7. Ciekawe, czy ktoś kiedyś pomyśli o zbudowaniu przystanku w Porajowie k. Bogatyni – pociągi jeżdżą dobrze, tylko nie zatrzymują się w Polsce.
Pozdrawiam.
1. Zielona Góra - Frankfurt n. Odrą w postaci 5-7 pociągów dziennie (teraz są 2 dziennie).
2. Pożądany przez Przedmówców pociąg Wrocław-Berlin, mógłby mieć postać: 3 x do Berlina i 2-3 x do Cottbus, co w sumie dałoby Wrocławiowi i okolicom konkretny dojazd do Niemiec.
3. Poranny Poznań-Berlin jest od dawna konieczny, to oczywiste. Ewentualnie Poznań-Frankfrut n. Odrą, skąd do Berlina pociągi jeżdżą co pół godziny - na początek nawet to by mogło wystarczyć.
4. Katowice - Chałupki – Ostrava, 2-3 dziennie, ewentualnie kolejne 2 z Raciborza lub Wodzisławia.
5. Katowice lub Bielsko-Biała – Skalite – Żilina, 3 dziennie.
6. Nowy Sącz – Muszyna – Koszyce lub Poprad, 3 dziennie. Nie jestem pewien, czy z Krakowa miałoby to sens, chodzi mi o umożliwienie turystom nocującym w Beskidzie Sądeckim zrobienie sobie wycieczki na Słowację.
7. Ciekawe, czy ktoś kiedyś pomyśli o zbudowaniu przystanku w Porajowie k. Bogatyni – pociągi jeżdżą dobrze, tylko nie zatrzymują się w Polsce.
Pozdrawiam.
2014-04-03 16:21:41 Autor: tomasz piotr
---.equant.net
Skandal! Przecież każdy kolejobankier powinien wiedzieć, że jedyną drogą do poprawy sytuacji przewoźnika jest likwidacja połączeń.
2014-04-03 16:50:21 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Kamerki sobie załużta made ich china to wam się nie będą zuzywaly te wagony .
2014-04-03 17:03:58 Autor: Kryniczanin
---.154.165.162

Kryniczanin
Jak czytam te komentarzowe plany to mam uśmiech od ucha do ucha. Ludzie czym mają uruchomić? Drezyną? Wagonów została tylko garstka zrozumcie to i porównajcie ile PR miały wagonów 01.12.2008 do choćby 2012 roku.
2014-04-03 17:18:40 Autor: dan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kiedyś był też pociąg Lublin-Chełm-Kowel po torze normalnym realizowany na szynobusie/który byłby odporny na rozkręcanie do przemytu.
Można też analizować szynobus Lublin-Zamość -Lwów na szynobusie po torze normalnym do Rawy Ruskiej ,dalej najlepiej przy użyciu suw 2000 w najgorszym wypadku skomunikowanie z pociągiem ukraińskich kole.Jednak preferowane byłoby połączenie bezpośrednie,które jest bardziej wybierane przez pasażerów i mniej kłopotliwe niż przesiadka.
Można też analizować szynobus Lublin-Zamość -Lwów na szynobusie po torze normalnym do Rawy Ruskiej ,dalej najlepiej przy użyciu suw 2000 w najgorszym wypadku skomunikowanie z pociągiem ukraińskich kole.Jednak preferowane byłoby połączenie bezpośrednie,które jest bardziej wybierane przez pasażerów i mniej kłopotliwe niż przesiadka.
2014-04-03 17:26:27 Autor: czerwonak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Podobno do końca kwietnia PESA ma przekazać 16 wyremontowanych "malborciaków" dla PR.
2014-04-03 17:33:36 Autor: t
---.adsl.inetia.pl
jakie miedzy frankfurtem a berlinem komercyjne powinno byc kostrzynem a berlinem oraz nie napisaliscie o 6 polaczenach białystok- grodno
2014-04-03 18:33:22 Autor: max db
---.adsl.inetia.pl
Od 11 kwietnia w każdy piątek, Szczecin będzie miał dodatkowe połączenie z Berlinem. Wyjazd ze Szczecina 14.31, przyjazd do Szczecina 16.21. Tutaj już działają.
2014-04-03 18:42:29 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
Sugestie niektórych brzmią jak życzenia przedszkolaka.
"Zielona Górza – Rzepin – Frankfurt nad Odrą" - dobrze brzmi, ale jaka jest jakość jazdy to wiedzą biedni pasażerowie. Rozsądni wybierają inne trasy, jeżeli mogą...
"Zielona Górza – Rzepin – Frankfurt nad Odrą" - dobrze brzmi, ale jaka jest jakość jazdy to wiedzą biedni pasażerowie. Rozsądni wybierają inne trasy, jeżeli mogą...
2014-04-03 19:05:20 Autor: JelczM11
---.free.aero2.net.pl
I jeszcze powrót Rumcajsa by się przydał.
2014-04-03 19:13:46 Autor: lol
---.play-internet.pl
PRy za granicę? niby czym oni chcą tam jeździć? En57?.....nie róbcie wstydu za granicą .....
2014-04-03 19:17:12 Autor: Głos z USA
---.tmodns.net
Kibel EN57 w Berlinie bądź w Wiedniu to byłby Hit
2014-04-03 19:51:19 Autor: JelczM11
---.free.aero2.net.pl
Na Pragę, tabor w postaci city elefantów mogło by dać ČD.
2014-04-03 20:06:06 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
W PRL była propaganda ale miała ona sens nie było bankrutów.
Teraz to co czytam to tracę kontakt ze światem :-)
Teraz to co czytam to tracę kontakt ze światem :-)
2014-04-03 20:18:06 Autor: pasażer.
---.dynamic.chello.pl
Teraz propaganda jest większa niż ta w PRL.
Ci samodzielnie myslacy juz to zauwazyli, niestety wiekszosc spoleczenstwa ma juz na tyle mocno sprane rozumy przez 25 tak zwanej demokracji, iż nie zauważa tego...
Ci samodzielnie myslacy juz to zauwazyli, niestety wiekszosc spoleczenstwa ma juz na tyle mocno sprane rozumy przez 25 tak zwanej demokracji, iż nie zauważa tego...
2014-04-03 20:57:48 Autor: berlinczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Podstawa to połączenia z niemcami, bo tam chcą jeździć ludzie. dogadać się z DB w sprawie użyczenia taboru i jazda:
Poznań - Zbąszynek - Frankfurt nad Odrą, Wrocław - Legnica - Żary - Cottbus
Poznań - Zbąszynek - Frankfurt nad Odrą, Wrocław - Legnica - Żary - Cottbus
2014-04-03 21:15:24 Autor: wayfarer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Poznań-Frankfurt przywróćcie!
2014-04-03 21:21:58 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
Więcej informacji na:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=63235
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=63235
2014-04-03 21:31:56 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Kryniczanin
Jak to czym?
Zapomniałeś o współpracy? Wystarczy że wjedzie sobie nawet NEB do Krzyża Wielkopolskiego czy Poznania ale na taryfie Przewozów Regionalnych od Kustrina do Krzyża. To samo na odcinku np Chełm - Kowiel, może jechać Diesielpajezd UŻ ale na taryfie PR, to samo na odcinku Terespol - Brest po szerokim (nawet od bidy z Małaszewicz) to samo na odcinku Braniewo - Kaliningrad (we współpracy z RŻD) z taryfą REGIO na odcinku Braniewo - Mamonovo.
Podobnie masz na pozostałych odcinkach, a po dopuszczeniu do ruchu Linków w Niemczech to zmieni się sytuacja.
Era wagonowych pociągów odeszła stety lub niestety w niepamięć. Do Grodna mogą jechać EN57, w zamian za to do Sokółki Dieselpojezd BCz.
Możliwości są spore
Maciej G
Jak to czym?
Zapomniałeś o współpracy? Wystarczy że wjedzie sobie nawet NEB do Krzyża Wielkopolskiego czy Poznania ale na taryfie Przewozów Regionalnych od Kustrina do Krzyża. To samo na odcinku np Chełm - Kowiel, może jechać Diesielpajezd UŻ ale na taryfie PR, to samo na odcinku Terespol - Brest po szerokim (nawet od bidy z Małaszewicz) to samo na odcinku Braniewo - Kaliningrad (we współpracy z RŻD) z taryfą REGIO na odcinku Braniewo - Mamonovo.
Podobnie masz na pozostałych odcinkach, a po dopuszczeniu do ruchu Linków w Niemczech to zmieni się sytuacja.
Era wagonowych pociągów odeszła stety lub niestety w niepamięć. Do Grodna mogą jechać EN57, w zamian za to do Sokółki Dieselpojezd BCz.
Możliwości są spore
Maciej G
2014-04-03 21:59:55 Autor: amfa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czego nawąchał się ten pasikonik? Kto autoryzował tę wypowiedź?
2014-04-03 22:28:34 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Arrivederci
ciekawe pomysły. A ja poprawił bym na Brześć, Terespol albo Lublin-Kielce-Kraków- SuchaB.-Żywiec-Zwardoń-Żylina-Bratysława lub Przemyśl-Rzeszów-Tarnów-Kraków-SuchaB. Żywiec-Zwardoń-Żylina-Bratysława a także Wrocław-Katowice-Zwardoń-Żylina-Poprad-(Koszyce)
ciekawe pomysły. A ja poprawił bym na Brześć, Terespol albo Lublin-Kielce-Kraków- SuchaB.-Żywiec-Zwardoń-Żylina-Bratysława lub Przemyśl-Rzeszów-Tarnów-Kraków-SuchaB. Żywiec-Zwardoń-Żylina-Bratysława a także Wrocław-Katowice-Zwardoń-Żylina-Poprad-(Koszyce)
2014-04-03 22:31:42 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tylko jakim taborem chcą jeżdzić?
2014-04-04 01:34:54 Autor: Głos z USA
---.hsd1.in.comcast.net
W odpowiedzi na post amigo.ze.szwecji:
"W PRL była propaganda ale miała ona sens nie było bankrutów.
Teraz to co czytam to tracę kontakt ze światem :-)"
@amigo.ze.szwecjiTeraz to co czytam to tracę kontakt ze światem :-)"
W PRL panienki woziłem i w przedniej, i czasami w tylnej kabinie. Zazwyczaj studentki jadące z konfiturami od rodziców do Krakowa. Pociągi były pełne. do takiego 8303 we Wrocławiu na Przemysł, było trudno nogę włożyć. Ścisk jak w kurniku. Dziś polska kolej konkuruje z przewozami specjalistycznymi, wożąc powietrze, znaczy tlen w pociągach.
2014-04-04 07:16:43 Autor: myk myk disco polo
---.248.57.153
PR jest zajeniaszczy , ale te konduktorki jakieś takie stare :(
2014-04-04 07:18:02 Autor: myk myk disco polo
---.248.57.153
Zajebiaszczy
2014-04-04 08:09:46 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@GłoszUSA
Napewno woziłeś też świeży drób pralki lodówki
Napewno woziłeś też świeży drób pralki lodówki
2014-04-04 10:26:17 Autor: nowy
---.dynamic.gprs.plus.pl
Proszę o trzy połączenia:
1. Do Pragi czeskiej :)
2. Do Koszyc na Słowacji.
3. Do Berlina.
1. Do Pragi czeskiej :)
2. Do Koszyc na Słowacji.
3. Do Berlina.
2014-04-05 12:14:00 Autor: ss
---.adsl.inetia.pl
Do Poznania i Wrocławia szykuje się na wjazd DB regio VT-kami bądź pojazdami od Pesy... Więc nie wiem czy PR będą miały szanse
2014-04-06 02:11:08 Autor: pawel z rac
---.centertel.pl
Swietnie , ale dlaczego duzo głosów jest za połączeniem ze Słowacją? Przecież kolej tam podobnie jak w Polsce i na Ukrainie się zwija. Połaczenia stykowe głównych przejśc granicznych, nie turystycznych jak reaktywowana Szklarska-arrahov, z pełnym szacunkiem, ale tych handlowych, połaczeniowych między głownymi węzłami kolejowymi po obu stronach granicy. Przykład Berlin- kostrzyn jest w tym przypadku idealny.Może nie w takiej ilości, ale ZE SKOMUNIKOWANIEM trzeba zadbac o połaczenia z CD, BCz, DB i RZD. Grodno- Kuźnica od wielu lat było robione na odwal. Połaczen na Warszawę i dalej w Polskę ZADNYCh. Pociagi odjeżdzały 5 minut przed przyjazdem, albo za 2-3 godz. Podobnie Brześć-terespol. Na południu z CD oprócz w miare dostepnego Lichkov-Miedzylesie katastofa, szczególnie na sląskich Zebrzydowicach, Cieszynie i Chałupkach. wstyd ze strony KŚ, czy PR, ze składy nie dojeżdzaja do węzłowego Bohumina czy Ceskeho Tesina. Alez to musi pieniędzy kosztować, a przewoźnicy chcieli by, żeby końcowy odcinek był zapełniony na 80%. wolne zarty. Pociągi wyruszając z większych ośrodkow , wezłow kolejowych z biegiem sie najnormalniej wyludniają i dlatego przejechanie kilku kilometrow przez granice p
h
h
2014-04-06 02:30:59 Autor: pawel z rac
---.centertel.pl
Obecnie trzeba jedynie podrasować trasy które przemierzaja w kierunku granicy, komunikując wcześniej z pociągami na stacjach początkowych. Czy będa to przewoźnicy polscy, czy zza granicy, to nie jest takie istotne dla potencjalnego pasażera. Chodzi tylko o to, żeby dostał się np. z Braniewa do Bydgoszczy, z Kuźnicy do Szczecina, z Przemyśla do Kielc, Chałupek do Poznania, czy Zgorzelca do Jeleniej Góry. Sczególnie na Sląsku, gdzie mieszkam paranoją jest brak połaczen z Chałupek do Bohumina, okna na swiat i cała Europę. tylko 5 km i wielki problem, przykład Kustrin Kietz- Kostrzyn jest marzeniem do zrelizowania na tej linii przez madrych decydentow. Ale to na pewno kosztuje niesamowicie drogo i i sie nieopłaca. Pewnie , że poc IC z Ostravy do Katowic , ok 80 km za ok 60 zł to musi być niesamowicie oplacalne, tylko kto pojedzie. Takie ośrodki miejskie jak podany powyżej, ale również Białystok-Grodno, Przemyśl-Lwów, Cieszyn-Czeski cieszyn, Zary- Cottbus, Zielona Góra- Frankfurt, czy Gorzów-Bernau(celowo nie Berlin, bo tam juz jest S-bahn) powinny ustalić wspólna ofertę taryfy i będzie wszystko ok
2014-04-06 09:20:59 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
dla mnie ideałem byłoby dodanie do EC 1006 (Zilina -Ostrawa 8:40 - Praga) wagonów z Katowic:P
Byłby wyjazd z Katowic po 6 idealnie na podróże na południe, obecnie nie ma czym jeździć (pierwszy EC z Warszawy jedzie zbyt późno dla Katowic).
Nic by się nie stało jakby takie połączenie uruchomiły PRy zwłaszcza, że wspólna taryfa (np. bilet turystyczny-Czechy) już jest:P
Podobnie powrót do Katowic wieczorem (18-19 to jest zbyt wcześnie).
Alternatywnie może to byc wydłużony jakiś Leo i inne coś...(i jeszcze fajniej gdyby jechał do Wiednia a nie na Pragę;)
Byłby wyjazd z Katowic po 6 idealnie na podróże na południe, obecnie nie ma czym jeździć (pierwszy EC z Warszawy jedzie zbyt późno dla Katowic).
Nic by się nie stało jakby takie połączenie uruchomiły PRy zwłaszcza, że wspólna taryfa (np. bilet turystyczny-Czechy) już jest:P
Podobnie powrót do Katowic wieczorem (18-19 to jest zbyt wcześnie).
Alternatywnie może to byc wydłużony jakiś Leo i inne coś...(i jeszcze fajniej gdyby jechał do Wiednia a nie na Pragę;)
2014-04-06 09:23:44 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@scorpio
dokładnie tak, wagony są..za granicą...
gdyby np. dało sie wydłużyć coś co kończy wieczorem w Bohuminie, gdy skład zostaje tam na noc a zdażyłby do 23 (ba, do 24) dojechać do Katowic a potem ran wrócić - byłoby to rewelacyjne i nie wymaga istnienia większej ilości taboru (może pozostać problem dostosowania do polskiej infry gdyby to był EZT).
Z resztą na EN57 Katowice - Ostrawa też się nie obrażę, lepiej to niż nic.
dokładnie tak, wagony są..za granicą...
gdyby np. dało sie wydłużyć coś co kończy wieczorem w Bohuminie, gdy skład zostaje tam na noc a zdażyłby do 23 (ba, do 24) dojechać do Katowic a potem ran wrócić - byłoby to rewelacyjne i nie wymaga istnienia większej ilości taboru (może pozostać problem dostosowania do polskiej infry gdyby to był EZT).
Z resztą na EN57 Katowice - Ostrawa też się nie obrażę, lepiej to niż nic.
2014-04-06 09:33:12 Autor: Zouave
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Widocznie w PR jeszcze do tych mądrości nie doszli.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |