Partnerzy serwisu:

Produkcja tramwajów w Pesie idzie na pełnych obrotach

Roman Czubiński, Transport-Publiczny.pl 12.02.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-02-12 12:28:00 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ptodukujmy na eksport, ale z ulic polskich miast sprzatnijmy te zawalidrogi!
2015-02-12 12:47:46 Autor: WJ&CK
---.play-internet.pl
Swietnie!

A jak przebiega proces dopuszczenia Linków dla Netinery?
2015-02-12 13:31:00 Autor: waciak
---.play-internet.pl
Propaganda niskich lotow. Jak nie idzie z Linkami i Dartem to trzeba pochwalic sie tramwajami.
Rzecznik chwali sie iloscia zuzytej stali na tramwaj.
Moze Pan Rzecznik pochwali sie sie ile pesa zuzywa aluminium, CFRP czy GLARE na jednego Jazza?
Produkty Pesy pod wzgledem wykorzystania materialow do ich budowy to zascianek Europy.
Stalowe pudlo Darta.... powinno byc juz aluminiowe.
Pan designer od Jazza dostal nagrode za jego design.Tylko ze przod Jazza bardzo przypomina przod Bombardiera Flexity dla Berlina.
250 osob w dziale BiR to jaki procent calej zalogi? Mniej niz 10 procent... hightechowa firma:) a ile BiR zglosil patentow?
Pesa pewnie dolozyla do sprzedazy tramwajow w Moskwie. Jak podpisywano kontrakt w 2013 za 8,5 mld rubli to rubel byl za 10 groszy... teraz rubel stoi po 5 groszy...Moze Pesa kontrakty walutowe zabezpiecza opcjami walutowymi
2015-02-12 13:40:50 Autor: lama
---.play-internet.pl
Może i maja 250 osob w dziale badań ale większość z nich to lamy. Wysyłają jedynie maile do dostawców żeby tamci zaprojektowali. Później montują to na pojeździe. Śmiech nie dział badań.
2015-02-12 13:46:02 Autor: Huciński (PL)
---.dynamic.chello.pl
Dzięki za pełny i ciekawy przekaz, co" słychać" na "taśmach" montażowych wagonów tramwajowych "PESY", dla Pana Redaktora, autora ww. artykułu.
Tak trzymać.
2015-02-12 13:56:09 Autor: siwy
---.play-internet.pl
A może kontrakt był w dolarach Panie śmieszny Waciak i pesa zarobi teraz 2x więcej?
2015-02-12 14:15:24 Autor: waciak
---.play-internet.pl
@siwy
Jeszcze Pan Siwy nie uwzglednil oslabienia zlotowki do dolara, tanszej stali ze względu na tanszy wegiel koksujacy z JSW:) Teraz pesa zarobi 3 razy
2015-02-12 14:18:58 Autor: Lynx
---.play-internet.pl
No akurat CFRP w tramwajach to byłaby gruba ekstrawagancja. Podobnie GLARE, no może w kilku mocno obciążonych punktach by się przydało ale nie w całości. Natomiast, fakt faktem, lokomotywy i "hiper-EZTy" w stylu Darta to już z duralu a nie ze stali mogli by klepać. No ale jak kolega był tam na praktykach i usłyszał że płacą inżynierom 2500,- to czegóż się spodziewać.
2015-02-12 14:25:47 Autor: Gustaw
---.centertel.pl
@waciak PESA z Rosjanami zawarła kontrakt w euro, także na Fokstrotach zdecydowanie zarobi, a nie straci.
A co do tego, że PESA się chwali tramwajami, to po prostu ma czym. Nie ma sensu być malkontentem. Trzymajmy kciuki za rodzime firmy.
2015-02-12 14:48:40 Autor: nietuzin
---.static.ip.netia.com.pl
@waciak

Nic z tego co napisałeś nie jest prawdą. Skąd u Was taka nienawiść do innych którzy coś robią? Gdyby w Polsce nie było Newagu, Solarisa czy Pesy to byś marudził kiedy Polska zacznie coś produkować. Jak już ktoś produkuje i to z zapałem, wytworzy markę, ma kontrakty to nie pasuje mu co i z czego. Żenada.

kontrakt z Rosją nie był w Rublach człowieku, to Rosja teraz słono płaci za kazdy tramwaj.

zazdrościcie ludziom że coś tworzą, są kreatywni i tworzą coś nowego i nowoczesnego w tym kraju. a tak to narzekacie, że nie ma Polskiej marki samochodowej, nie ma Polskiego telefonu, nie ma Polskich komputerów ... itd. tylko narzekacie, nic więcej. Piszący tutaj pewnie nie pokończyli żadnej szkoły, nie im się nie chce, najlepiej żeby inni robili. A tak to tylko narzekać i narzekać na tych którzy coś osiągnęli. Powodzenia takim
2015-02-12 15:05:16 Autor: siwy
---.play-internet.pl
Pan Waciak prawdopodobnie newagowiec.
2015-02-12 15:55:22 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Cytuję: "Budowa każdego tramwaju – w znaczeniu koncepcyjnym – rozpoczyna się w Dziale Badań i Rozwoju, czyli w biurze konstrukcyjnym. Inżynierowie, technolodzy i designerzy opracowują tam nowe rozwiązania."
W biurze konstrukcyjnym zawsze pracowali konstruktorzy.
Badania i Rozwój to szersze pojęcie niż konstrukcja.
Ponadto Polacy nie gęsi więc poproszę o projektanta zamiast designera.
2015-02-12 15:58:14 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A co z krakowiakami, przecież one powinny być następne w kolejności.....CZyżby jakieś problemy z częściami do ich złożenia????
2015-02-12 16:00:12 Autor: waciak
---.play-internet.pl
@ Lynx nigdy nie bylem na praktykach w pesie:) rzeczowa odpowiedz chociaz CFRP jest stosowana na mala skale w tramwaju bombardiera oczywiscie nie jako nosna konstrukcja.
Nie jestem z branzy kolejowej ale troche z wyzszej branzy.jak uslyszalem o nowatorskim honeycombie to prawie spadlem z krzesla ze smiechu.w lotnictwie wypelniacz ulowy byl stosowany jakies juz 50 60 lat temu tylko troche w innym celu.
Skonczylem techniczne studia, bylem na rozmowie w pesie, byli zdziwieni moim cv, a ja bylem zdziwiony ze w pesie czlowiek po studiach ekonomicznych dowodzi zespolem inżynierów. Ozywiście proponowane stawki w pesie sa male.
Dobrze ze jest taka firma jak Pesa ale jeszcze wiele pracy by byla srednia firma europejska.
Jesli rosyjski kontrakt byl podpisany w euro to pesa przynajmniej nie straci, tylko rosjanie beda mieli troche drogie tramwaje.
2015-02-12 16:25:00 Autor: Misiek
---.157.0.209
@Waciak

Lotnictwo to nie kolej. Twoje wywody pokazują że nie masz pojęcia a kolejnictwie. Konstrukcje z aluminium lub jego stopów w pojazdach szynowych sprawiają dużo problemów w trakcie naprawy uszkodzonej konstrukcji oraz trzeba mieć do tego odpowiednią technologię. Na zachodzie od dłuższego czasu wraca się do konstrukcji stalowych, ponieważ są tańsze i łatwiejsze w naprawie. W Polsce trudno znaleźć firmę która jest w stanie naprawić pojazdy szynowe z aluminiową konstrukcją, za to bardzo wiele firm zna się na remoncie konstrukcji stalowych.
Wiec następnym razem poinformuj się zanim zaczniesz pieprzyć bzdury na temat „nowoczesności” konstrukcji i stosowanych materiałów.

Misiek
2015-02-12 17:12:01 Autor: rrr
---.play-internet.pl
Jutro proszę artykuł o produkcji tramwajów w Newagu. Równowaga musi być w środowisku.
2015-02-12 18:06:06 Autor: retroob
---.static.ip.netia.com.pl
@waciak

gdybyś był po jakichkolwiek studiach mnie mądrzył byś się co gdzie jest a czego nie ma i nie naśmiewał byś się. też studiowałem konstruowanie i mimo, że pojazdy w większości nie latały to tak samo jak na lotnictwie są zadania czy pojęcia z dynamiki pojazdów które nie latają tak samo u nas o samolotach i pojęciach z lotnictwem z działów metalurgi, obliczeń itp itd były ale nikt z nas nie naśmiewał się apropos naszego lotnictwa i osiągnięć. Wiemy jak w Polsce jest jeśli chodzi o pomoc uczelniom czy firmom przez Państwo. Wielu mądrych ludzi poznałem w tym czasie, jedni tworzyli pierwsze projekty FSO, jedni konstruowali samoloty dla AirBusa itd. ale nikomu tak jak Tobie nie przyszło do głowy nabijać się z tego, że Polacy pracują. Jesteś żenujący, gdybyś wiedział to inżynier to inżynier. Obliczenia we wszystkich gałęziach mechaniki są takie same bo fizyka, chemii i matematyka jest jedna i ta sama dla wszystkich. W każdym zakładzie, gdzie pracują inżynierowie spotkasz ludzi którzy interesowali sie jedną gałęzią, zaczynali w drugiej a skończyli w trzeciej. Tak jak w fabryce kolejowej poznałem ludzi od silników okrętowych, samochodów tak w zakładzie wojskowym poznałem inżyniera który pracował w Porshe. Tak się składa, ze gdybyś przestudiował jakąkolwiek książkę ze studiów Politechniki na wydziale związanym z konstruowaniem, wiedział byś, że wiedza tam zdobyta może być wykorzystana w lotnictwie, w budowie okrętów, mostów, samochodów, helikopterów, rowerów, mikserów do ciast, suszarek ... itd. A Ty kolego nie masz pojęcia, tylko się tu pienisz, tak jak napisał Misiek.
2015-02-12 18:27:45 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Robią szybko i pewnie są takie samej jakości jak te dla Częstochowy które wracają i trzeba je rozbierać i wymieniać całe człony
2015-02-13 10:00:52 Autor: darols
---.centertel.pl
@Waciak:
Po co Pesa ma robić tramwaje z aluminium skoro zamawiający takich nie chcą. Wszędzie gdzie startowali zamawiający chcieli wagony ze stali bo są tańsze w zakupie i łatwiejsze i tańsze w naprawach. Kiedyś Audi wyprodukowało aluminiowe A2 i to miał być hit a wyszedł kit właśnie z powodu aluminiowego nadwozia. Audi A2 było mało popularne bo jest praktycznie nie do wyklepania - przy kolizjach trzeba było wymieniać całe elementy nadwozia (zwykła stal przy małych uszkodzeniach da się wyklepać) a jak to nie była maska, klapa, drzwi lub przedni błotnik to wymagało to spawania. 90% blacharzy nie jest w stanie zespawać aluminium, więc auto po uszkodzeniu dachu lub tylnych błotników było oddawane na złom bo nikomu nie chciało się szukać specjalistycznych warsztatów i płacić ogromnych sum za naprawy.
To samo dotyczy przewoźników tramwajowych. Tramwaje też trzeba naprawiać po kolizjach czasem trzeba wymienić uszkodzony fragment szkieletu czy poszycia - w przypadku aluminium rosną koszty napraw a większość przedsiębiorstw nie byłoby w stanie zrobić takiej naprawy samodzielnie.
Jak ktoś sobie zamówi tramwaj z aluminiowym szkieletem to Pesa taki zrobi - tylko taki tramwaj nie będzie kosztował 8-9 mln za wagon ale min. dwa razy więcej. Pytanie kto w Polsce zapłaci tyle kasy za tramwaj z aluminium.
2015-02-13 12:08:31 Autor: sterydium
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Waciak

Jest wiele technologi które są hitem, są lekkie, super wytrzymałe, czasem niewiele droższe od standardowych rozwiązań - ale nie stosuje się ich właśnie z uwagi na problemy z eksploatacją, naprawami, zamiennością itp. Ale tacy ludzie jak Ty nie kumają tego. Często rozwiązania stare, proste i powszednie są najlepsze ale nie ze względu na cenę tylko na to, że są praktyczniejsze w eksploatacji.
2015-04-19 09:59:23 Autor: Smiech na sali
---.dynamic.chello.pl
Śmiech na sali tramwaje do Moskwy jak na razie stoją i stać będą tramwaje na Chorzów wracają bo pękają syf i tyle wchodzi nowa konstrukcja dokumentacja dopiero po długim czasie co miesięczne premie ucinane pracownikom byleby firma zyskała żenada dziwią się ludziom że nie chcą chodzić na nadgodziny skoro im nie płacą tak jak powinni... Brak słów
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony