Problemy warszawskich Jazzów. Krótki nie wozi jeszcze pasażerów
wu, Transport-publiczny.pl ⚫ 06.07.2015 ⚫
131
Archiwum RK
Komentarze:
2015-07-06 09:33:40 Autor: straszny
---.play-internet.pl
Straszny złom robią w tej Pesie i do tego drogo jak na tą jakość
2015-07-06 10:24:50 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
A co mają systemy informatyczne (chodzi zapewne o SIP) dostarczane przez zewnętrznego dostawce z całą resztą???
2015-07-06 10:43:53 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
A po co Wawa, kupuje takie małe tramwaje, które są idealne dla Elbląga, Gorzowa W., czy Grudziądza ?
Jak w stolicy są perony (podwójne) to powinni kupić trochę wagonów jednoprzestrzennych, o długości 60 metrów, na 400 osób. Wagony w dużych miastach krótsze niż 26 metrów (te uważa się już za 'kompaktowe') nie mają sensu - kiedy w przyszłości na ulice miast wyjadą 24 metrowe, dwuprzegubowe autobusy 'niskoemisyjne'.
Więcej długich wielko - pojemnych wagonów tramwajowych, odcinki linii tramwajowych z elementami 'pre - metra' (krótkie tunele, estakady i wydzielone torowiska tramwajowe), i okaże się że budowa metra w obecnie 'ciężkiej - mega - kosztownej formie, - także jest nie potrzebna.
Jak w stolicy są perony (podwójne) to powinni kupić trochę wagonów jednoprzestrzennych, o długości 60 metrów, na 400 osób. Wagony w dużych miastach krótsze niż 26 metrów (te uważa się już za 'kompaktowe') nie mają sensu - kiedy w przyszłości na ulice miast wyjadą 24 metrowe, dwuprzegubowe autobusy 'niskoemisyjne'.
Więcej długich wielko - pojemnych wagonów tramwajowych, odcinki linii tramwajowych z elementami 'pre - metra' (krótkie tunele, estakady i wydzielone torowiska tramwajowe), i okaże się że budowa metra w obecnie 'ciężkiej - mega - kosztownej formie, - także jest nie potrzebna.
2015-07-06 11:23:30 Autor: JPM
---.infor.pl
W odpowiedzi na post huciński...:
"A po co Wawa, kupuje takie małe tramwaje, które są idealne dla Elbląga, Gorzowa W., czy Grudziądza ?
Jak w stolicy są perony (podwójne) to powinni kupić trochę wagonów jednoprzestrzennych, o długości 60 metrów, na 400 osób. Wagony w dużych miastach krótsze niż 26 metrów (te uważa się już za 'kompaktowe') nie mają sensu - kiedy w przyszłości na ulice miast wyjadą 24 metrowe, dwuprzegubowe autobusy 'niskoemisyjne'.
Więcej długich wielko - pojemnych wagonów tramwajowych, odcinki linii tramwajowych z elementami 'pre - metra' (krótkie tunele, estakady i wydzielone torowiska tramwajowe), i okaże się że budowa metra w obecnie 'ciężkiej - mega - kosztownej formie, - także jest nie potrzebna."
Po to kupuje, że w Warszawie są również mniej obłożone linie takie jak 6, czy 27, gdzie solówka 105N spokojnie wystarcza, nawet w godzinach szczytu... Jak w stolicy są perony (podwójne) to powinni kupić trochę wagonów jednoprzestrzennych, o długości 60 metrów, na 400 osób. Wagony w dużych miastach krótsze niż 26 metrów (te uważa się już za 'kompaktowe') nie mają sensu - kiedy w przyszłości na ulice miast wyjadą 24 metrowe, dwuprzegubowe autobusy 'niskoemisyjne'.
Więcej długich wielko - pojemnych wagonów tramwajowych, odcinki linii tramwajowych z elementami 'pre - metra' (krótkie tunele, estakady i wydzielone torowiska tramwajowe), i okaże się że budowa metra w obecnie 'ciężkiej - mega - kosztownej formie, - także jest nie potrzebna."
2015-07-06 11:46:31 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
TW za mocno się tych Pes czepiają, to są dobre wozy. Chciałbym by w kolejnych przetargach wygrywała Pesa choć na chwilę obecną bym się nie zdziwił gdyby Warszawa zaczęła się rozglądać za Solarisem.
2015-07-06 12:00:18 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
A nie dałoby się skierować na te "6" , "27" wagony 116Na/1, o długości 24 metrów, i kupić dłuższe wagony na inne linie, albo zoptymalizować tak linie tramwajowe aby nie trzeba było kupować na te linie tak mało pojemnych wagonów ? Pójść w kierunku większych wagonów, z większą ilością miejsc (także siedzących), a nie dogęszczać dodatkowymi wagonami torowisk, na których już i tak miejscami, tworzą się korki tramwajowe ?
2015-07-06 12:04:51 Autor: Wiedźmin
---.ip-37-187-147.eu
W odpowiedzi na post Black India Pale Ale:
"TW za mocno się tych Pes czepiają, to są dobre wozy. Chciałbym by w kolejnych przetargach wygrywała Pesa choć na chwilę obecną bym się nie zdziwił gdyby Warszawa zaczęła się rozglądać za Solarisem."
Wątpię czy TW będzie chciało KWP, a jeśli kupiliby poznańską masakrę to się przejadą jak Zabłocki na mydle. 2015-07-06 12:19:08 Autor: Me
---.centertel.pl
@Black India Pale Ale
pesa juz nie będzie wygrywać w przetargach. Przetargów juz nie będzie. Pesa, decyzja rządu będzie otrzymywać dyspozycję do wyprodukowania konkretnego taboru. Będzie jak dawniej. Nie do końca jeszcze wiadomo jak będzie z eksportem , bo niektóre kraje upierają się przy wyborze dostawcy w drodze przetargu.
pesa juz nie będzie wygrywać w przetargach. Przetargów juz nie będzie. Pesa, decyzja rządu będzie otrzymywać dyspozycję do wyprodukowania konkretnego taboru. Będzie jak dawniej. Nie do końca jeszcze wiadomo jak będzie z eksportem , bo niektóre kraje upierają się przy wyborze dostawcy w drodze przetargu.
2015-07-06 13:57:47 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ huciński...
A nie dałoby się skierować na te "6" , "27" wagony 116Na/1, o długości 24 metrów, i kupić dłuższe wagony na inne linie, albo zoptymalizować tak linie tramwajowe aby nie trzeba było kupować na te linie tak mało pojemnych wagonów ? Pójść w kierunku większych wagonów, z większą ilością miejsc (także siedzących), a nie dogęszczać dodatkowymi wagonami torowisk,
na których już i tak miejscami, tworzą się korki tramwajowe ?
=====================
To kiepski pomysł, żeby tabor dostosowywać ściśle do poszczególnych linii. Miasto żyje i tam gdzie dzisiaj wystarcza N105 za jakiś czas, albo po zmianie przebiegu linii potrzebne będzie coś większego. Tu dochodzi jeszcze częstotliwość, którą chcielibyśmy zunifikować. Otwarte zostaje pytanie o sens taktu przy zakorkowanych ulicach. W każdym bądź razie sprawa nie jest prosta.
A nie dałoby się skierować na te "6" , "27" wagony 116Na/1, o długości 24 metrów, i kupić dłuższe wagony na inne linie, albo zoptymalizować tak linie tramwajowe aby nie trzeba było kupować na te linie tak mało pojemnych wagonów ? Pójść w kierunku większych wagonów, z większą ilością miejsc (także siedzących), a nie dogęszczać dodatkowymi wagonami torowisk,
na których już i tak miejscami, tworzą się korki tramwajowe ?
=====================
To kiepski pomysł, żeby tabor dostosowywać ściśle do poszczególnych linii. Miasto żyje i tam gdzie dzisiaj wystarcza N105 za jakiś czas, albo po zmianie przebiegu linii potrzebne będzie coś większego. Tu dochodzi jeszcze częstotliwość, którą chcielibyśmy zunifikować. Otwarte zostaje pytanie o sens taktu przy zakorkowanych ulicach. W każdym bądź razie sprawa nie jest prosta.
2015-07-06 14:18:41 Autor: jondo
---.centertel.pl
Jeżeli prawdą jest, że liczniki testowej jazdy zeruje się za jakieś drobnostki w SIPie, no to opóźnienie odbioru nie może dziwić. Informatycy do roboty.
2015-07-06 17:05:49 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Trójczłonowość jednokierunkowych Jazzów nie jest o tyle problem, że w razie potrzeby można wysłać te tramwaje do Bydgoszczy i rozbudować do pięcioczłona.
2015-07-06 17:52:24 Autor: G
---.dynamic.chello.pl
Nie ma sensu puszczać autobusu po trasie, na której są tory. Stąd potrzeba krótszych wozów. W miastach, w których sieć tramwajowa jest dobrze rozwinięta, np. w Wiedniu, krótkie tramwaje z powodzeniem jeżdżą (i są kupowane nowe).
Zresztą wielkość miasta nie ma nic do rzeczy, liczy się liczba pasażerów na trasie. Jeśli gdzieś jest potok na taki tramwaj, to trzeba go puścić, a nie ganiać pasażer na sąsiedni (bądź nie) przystanek autobusowy.
Zresztą wielkość miasta nie ma nic do rzeczy, liczy się liczba pasażerów na trasie. Jeśli gdzieś jest potok na taki tramwaj, to trzeba go puścić, a nie ganiać pasażer na sąsiedni (bądź nie) przystanek autobusowy.
2015-07-06 17:55:45 Autor: G
---.dynamic.chello.pl
Co do dłuższych tramwajów - musiałoby się to obyć kosztem spadku częstotliwości, żeby na raz dwa tramwaje na peron nie wjechały. W przeciwnym wypadku - pomijając koszty wydłużenia peronów na głównych trasach - masakrycznie wydłużyłby się czas obsługi przystanków, związany z przemieszczaniem się podróżnych do drugiego tramwaju.
Ostatnio w warszawskim układzie linii rządzi jednak czysty populizm (stąd pocięcie kursów 1, 33, 24 czy 26) więc na rewolucję będącą niezbędnym krokiem w przypadku budowy takiego, opartego na długich tramwajach, systemu nie ma co liczyć. Zresztą - nie jest on potrzebny, żeby wprowadzać elementy szybkiego tramwaju do infrastruktury.
Ostatnio w warszawskim układzie linii rządzi jednak czysty populizm (stąd pocięcie kursów 1, 33, 24 czy 26) więc na rewolucję będącą niezbędnym krokiem w przypadku budowy takiego, opartego na długich tramwajach, systemu nie ma co liczyć. Zresztą - nie jest on potrzebny, żeby wprowadzać elementy szybkiego tramwaju do infrastruktury.
2015-07-07 17:23:22 Autor: spięty
---.95.164.7
A TW nie mogą czegoś przebudować, jak Wrocław by było ok?
2015-07-09 10:44:07 Autor: jura
---.254.65.11
Problemy z informacją pasażerską to powiedzmy sobie szczerze błahostka. Nie ma informacji, że Jazz ma jakieś komplikacje z normalną jazdą pod takim czysto technicznym względem. Ogarną w końcu to oprogramowanie i będzie git.
Tramwaje

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |