Partnerzy serwisu:

Problemy niemieckiego ICE 4

Artur Bogdanowicz 26.06.2017 53

Problemy niemieckiego ICE 4
Fot. ICE 4 przed odjazdem z monachijskiego dworca głównego do HamburgaFot. Artur Bogdanowicz
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) i producent pociągów Siemens potwierdzili, że podczas trwających od kilku miesięcy testów składów ICE 4 występują wibracje o wysokiej częstotliwości.
We wspólnym oświadczeniu poinformowano, że zjawisko nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo przejazdu, a ogranicza ono jedynie komfort podróży. Wibracje występują jedynie na niektórych odcinkach i odczuwalne są jedynie w niektórych częściach pociągów. Prawdopodobną przyczyną są przeprowadzone przez kolej zmiany profilów szyn, co może prowadzić do niestabilności niektórych pojazdów.

Również „Mitteldeutsche Zeitung” i inne media, takie jak tygodnik „Der Spiegel”, w swoich relacjach akcentują, że problemem nie są koła pociągów a szyny – ich profil nie zawsze pasuje do kół. DB nie podały ilu pociągów dotyczy problem i dlaczego w ogóle zmieniono profile szyn. Niewykluczone, że docelowo konieczne będą zmiany konstrukcyjne.

O ile zarząd przewoźnika uważa dopuszczenie pojazdów do regularnego ruchu od grudnia br. za niezagrożone, to Niemiecki Urząd Kolejnictwa (EBA) podchodzi do sprawy ostrożniej – informuje „Der Spiegel”. ICE 4 przystosowany jest do maksymalnej prędkości 250 km/h, czyli jest wolniejszy od składów ICE 3, może przewieźć jednak więcej pasażerów i zużywa mniej energii. Dotąd DB zamówiły 130 składów ICE 4 liczących łącznie 1335 wagonów o wartości 5,3 mld euro, które dostarczone mają być do końca 2030 i stopniowo zastępować jednostki ICE 1 i ICE 2.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony