Partnerzy serwisu:

Prezes PKP PLK w Krynicy: Nowe technologie skrócą czas trwania modernizacji

Michał Szymajda 06.09.2018 19

Prezes PKP PLK w Krynicy: Nowe technologie skrócą czas trwania modernizacji
fot. PKP PLK
2019 rok ma przynieść poprawę warunków prowadzenia ruchu po torach należących do PKP PLK o tyle, że zmaleje liczba zamknięć dwutorowych. Z kolei cześć zamkniętych z powodu modernizacji linii uda się objechać. Zwiększyć ma się procent nowoczesnych maszyn przy modernizacjach linii kolejowych.
Mówił o tym Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK w kontekście zakończenia najważniejszych prac na linii 7 do Lublina i planowanego otwarcia magistrali E20 Warszawa – Poznań. Okazja do przedstawienia założeń znalazła się podczas  debaty „Rozwój kolei w perspektywie roku 2030” zorganizowanej w trakcie tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy.

W 2019 koniec zamknięć dwutorowych

– Od roku 2019 liczba zamknięć dwutorowych będzie malała. Ponadto w 2018 roku przygotowujemy szereg linii objazdowych po to, by zachować ciągłość ruchu na ważnych kierunkach – mówił. Ocenił, że w 2019 roku ciężar modernizacji przeniesie się nieco bardziej na północ Polski.

– Rozpoczniemy prace na linii 201 od Bydgoszczy do portów w Zatoce Gdańskiej. Po zakończeniu prac na niej stworzymy ciąg transportowy dedykowany transportowi towarów – wyjaśniał Ireneusz Merchel i odniósł się także do krytykowanej modernizacji linii E20, na której niemal nie wzrośnie prędkość przejazdu pociągów pasażerskich.

– W niedalekiej przeszłości będzie to linia towarowa, która weźmie na siebie m.in. ruch kontenerowy po Nowym Jedwabnym Szlaku. Podobnie będzie w przypadku magistrali Poznań – Szczecin. Natomiast w ramach projektu CPK będziemy szukać nowych lokalizacji dla szybszych linii kolejowym między tymi miastami – ocenił.

Jakościowe zmiany przy modernizacjach linii kolejowych

Ireneusz Merchel zapowiedział zmiany technologiczne zarówno w firmach podległych PLK, jak i zmianę wymogów dotyczących oczekiwań sprzętowych wobec zewnętrznych wykonawców.

– Chcemy zwrócić uwagę na potrzebę używania maszyn o wysokiej wydajności, np. do potokowej wymiany nawierzchni. Namawiamy do tego potencjalnych wykonawców, którzy nie są do tego jeszcze w pełni przekonani, z uwagi na wysoką cenę takich maszyn, dochodzącą do 40 mln zł. Ale tłumaczymy, że jeśli weźmiemy obecny zakres prac na infrastrukturze i późniejszy program utrzymaniowy, znajdzie się praca dla takich wysokosprawnych maszyn na sieci PKP PLK. W ciągu 4-5 lat posiadanie takich maszyn zwróci się wykonawcy, a my będziemy już wkrótce wymagać takiej technologii – mówił Merchel.

Dodał, że PKP PLK jest zadowolona z coraz większego udziału blokowej wymiany rozjazdów w ogólnej liczbie takich prac. Dodał, że maksymalnie za 5 lat taki sposób wymiany rozjazdów będzie powszechnie obowiązującym. Zapowiedział także odejście od prac przy obiektach inżynieryjnych bezpośrednio na infrastrukturze.

– Wykonawca, np. mostu, będzie musiał go przygotować poza infrastrukturą. Chcemy, by takie elementy były już gotowe przed montażem, co skróci czas prac na liniach kolejowych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony