Partnerzy serwisu:

Prezes Kolei Śląskich: Chcielibyśmy kupić 30 zespołów trakcyjnych. W tym piętrowe

Michał Szymajda 13.05.2021 5,9k

Prezes Kolei Śląskich: Chcielibyśmy kupić 30 zespołów trakcyjnych. W tym piętrowe
Elf Kolei Śląskich w Rybnikufot. M. Szymajda
W najbliższych latach chcielibyśmy mocno inwestować w tabor. Spółka jest w takiej kondycji finansowej, że w końcu może starać się o pieniądze z zewnątrz. Zależy nam na wzmocnieniu potencjału przewozowego na istniejących liniach, chcemy być też przygotowani do obsługi nowych – powiedział Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich, w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”.
– Chcielibyśmy kupować pojazdy o długości około 75-metrów, nie definiując przy tym ile powinny mieć członów, ponieważ na rynku istnieją różne rozwiązania w tym zakresie. Nowe elektryczne zespoły trakcyjne powinny mieć możliwość łączenia się ze sobą, niezależnie od tego czy będą piętrowe, czy nie. Na rynku istnieją już takie rozwiązania. Ponadto chcielibyśmy, aby było to zamówienie duże, z jednym dostawcą dla obu typów pojazdów. Byłoby dobrze, gdyby na Śląsku pojawiło się 20 jednopokładowych i 10 dwupokładowych zespołów trakcyjnych – wyjaśnia prezes KŚ. Szacowany koszt zakupu? 1 miliard złotych.

– Chcemy zrealizować jedno duże zamówienie po to, by ograniczyć typ taboru, który w KŚ eksploatujemy. Nowe pojazdy zastąpiłyby 14 EN57 AKŚ, które wkrótce powinny przejść P5. Jeśli pojawią się nowe pociągi, zrezygnujemy z napraw P5 i wystawimy je na sprzedaż – dodał prezes KŚ.

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne miałyby jeździć tam, gdzie występuje problem z przepustowością, bądź szacuje się, że będzie występował wkrótce. Piętrowe pojazdy pojawiłyby się prawdopodobnie na linii S1 z Częstochowy przez Katowice do Gliwic i na linii S5 z Katowic do Bielska Białej i Zwardonia. Drzewiecki chciałby ponadto, by nowy, bardziej pojemny tabor, przyczynił się do wzrostu ruchu turystycznego.

Skąd Koleje Śląskie wezmą pieniądze na nowy tabor? Taki zakup miałby się odbyć dzięki montażowi finansowemu własnych pieniędzy spółki i pieniędzy wojewódzkich, a także ze środków z Krajowego Programu Odbudowy. Przewoźnik przedstawił już ministerstwu infrastruktury własne potrzeby i złożył fiszki na taki tabor.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony