Partnerzy serwisu:

Prezentacja techniczna zmodernizowanego ezt

Rynek Kolejowy, 7 września 2009 08.09.2009 157

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2009-09-07 09:17:41 Autor: Piter
---.sta.asta-net.com.pl
Ile jeszcze oni będą tłukli te kible. Ni elepiej zbudowac nowe jednostki? Kibel zawsze będzie kiblem i jedo konstrukcja bedzie coraz starsza.
2009-09-07 09:24:16 Autor: Alex
---.torun.mm.pl
Od 07/09/2009 Amsterdam Rotterdam 0:42 (Przed 1h02-20min)lokomotywy traxx,HSL zuid.
2009-09-07 09:54:20 Autor: des
---.internetdsl.tpnet.pl
\"Dzięki temu elektryczny zespół trakcyjny EN57 AKM swoimi parametrami nie odstaje od nowych obecnie produkowanych pojazdów ezt\" - no może po za prędkością maksymalną ;)
2009-09-07 09:58:25 Autor: trakc
---.aster.pl
A co z przekładnią? Czy została ze starego napędu z silnikiem DC o znacznie mniejszej mocy ?
2009-09-07 10:16:51 Autor: laik
---.internetdsl.tpnet.pl
Przekładnia została ta sama, ale przeliczono jej wytrzymałość w Taborze więc nie ma obawy, wytrzyma ;)
2009-09-07 10:22:17 Autor: Jan
---.compi.net.pl
Rozumiem, że jedną jednostkę wykonał Newag, drugą ZNTK Mińsk Mazowiecki.
Czy zakres modernizacji jest identyczny? Mam na myśli nie tylko układ elektryczny ale też przedział pasażerski. Fajnie byłoby zobaczyć więcej zdjęć wnętrza tych pociągów.
Czy są to pociągi przeznaczone dla KM?
Pociągi aglomeracyjne poza odpowiednim przyśpieszeniem powinny zapewniać szybką wymianę podróżnych. Z dwoma drzwiami jakie maja EN57 się tego nie osiągnie, powinny być trzy na stronę w każdym członie.
2009-09-07 10:37:01 Autor: tramwajarz
---.internetdsl.tpnet.pl
No i jeszcze jedno:\"prawie dwukrotnie zwiększyło się przyśpieszenie rozruchu - do 1 m/s². Jest to szczególnie istotne w warunkach aglomeracyjnych, przy małych odległościach między przystankami.\"ale i tak nie bedzie wykorzystywane w rozkładzie jazdy bo jest jedna jednostka. Rozkład będzie nadal układany pod stare jednostki, ta najwyżej będzie dłużej stała na przystankach aby \"wstawić sie do planu\".
2009-09-07 10:48:50 Autor: koles km
---.opera-mini.net
Jednostek będzie 10, tyle zamówiły Koleje Mazowieckie. Część z ZNTK, część z Newagu. Jeżdżą od ponad miesiąca, ale przyspieszenie nie jest odczuwalinie większe. Może na pusto to tak pojedzie, ale w szczycie tego nie czuć. No i ta niezawodność-stałem na przystanku 5 minut w tej jednostce raz, maszynista nie mógł ruszyć. Nie chwalcie dnia przed zachodem słońca. Na plus-wygląd. Na prawdę ładnie się postarali. Na minus okna-bardzo duszno bywało.
I jeszcze mały minus. Są głośne przy ruszaniu...
2009-09-07 11:00:53 Autor: mbg
---.mech.pk.edu.pl
A pulpit jest zaprzeczeniem ergonomii...
2009-09-07 11:41:28 Autor: ?
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy jednostki po remoncie przez NEWAG i ZNTK Mińsk Maz. można ze sobą sprzęgać - będą jeździły razem? Czy będzie jak w \"SPOT-ach\"?
2009-09-07 11:46:39 Autor: laik
---.internetdsl.tpnet.pl
jednostki można ze sobą sprzęgać i mogą one jeździć razem
2009-09-07 11:48:52 Autor: Krzysztof Rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeżdżą już od miesiąca. Jechałem i bardzo mi się podobał. Jakość wnętrza lepsza od SPOTów, jest trochę detalu nie z plastiku, np. te łukowe poręcze i szyby przy drzwiach (zamiast pierwotnych scian z drzwiami), monitory LCD jak we Flirtach, połączenia wagonów z przeszklonymi dzrzwiami otwieranymi przyciskiem w sposób zsynchronizowany (po naciśnięciu otwierają się jednocześnie drzwi obu wagonów). Jakiś feler jest ze smietniczkami pod stolikami - normalnie nie mozna tam nic wrzucic bo jest szpara tylko 1cm ponizej blatu, trzeba calkiem otworzyc - jak do opróżniania kosza.
Kontrowersje może budzić tylko 1 toaleta na skład - moim zdaniem można było zostawic drugą, mniejszą (wystarczy 1 spelniająca wymogi niepelnosprawnych na sklad). 2 ezety są tak spięte że toalety sa na skrajnych koncach.

Przyspieszenia sie nie odczuje, skoro jezdza miedzy starymi jednostkami. Ale jak będzie 10 szt. to już będzie można puścić wszystkie na jedną linię ze skróconym czasem przejazdu, albo na osobną kategorię pociągów (przyspieszone), albo razem z Flirtami. Pozostaje mieć nadzieję, że następne 100 szt. z RPO będzie w niegorszym standardzie.
2009-09-07 12:55:57 Autor: bruno
---.kopnet.pl
Do Urzędu Marsałkowskiego w Katowicach. Zrezygnujcie z 6 szt. nowych EZT z PESY a za te pieniądze zmodernizujcie 25-30 EN57.
2009-09-07 13:24:03 Autor: wer
---.spitzke.de
@ Piter
to samo pytanie chcialem zadac,... zamiast isc z postepem techniki i inne ksztalty wagonow, czy czola tego EZT zaprojektowac, to tylko w PL sa mozliwe modernizacje, na 30, 40 letnich pudlach.... no super!
2009-09-07 13:32:30 Autor: rysio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Popieram bruno. Nie ma co udawac ze 6 nowych cokolwiek zalatwi. 30 odswierzonych skladow to co inego.
2009-09-07 13:46:23 Autor: ...
---.tktelekom.pl
Aktualnie są cztery jednostki z \"pod-serii AKM\". Oczywiście z tym przyspieszeniem to fantazja - nie ma i nie będzie. Kolejna wersja wnętrza i - co ważne - okien w porównaniu z poprzednimi (\"KM\" i jeszcze wcześniejszymi) - i to jedyny plus. Podejrzewam, że - tak jak w poprzednich \"pseudo-modernizacjach\" - nie będzie PRAWDZIWEJ blokady dzrwi w czasie jazdy...
2009-09-07 14:41:34 Autor: ml2200
---.gdynia.mm.pl
Ktoś się może orientuje jaka będzie modernizacja napędowa EN71, które poszło do modernizacji do Mińska, dla SKM Trójmiasto ?? czy będzie to na wzór EN57 KM czy moze EN57 AKM ??
2009-09-07 14:48:31 Autor: ...
---.tktelekom.pl
@ml2200: na wzór tego co juz SKM3m ma.
2009-09-07 15:02:43 Autor: ml2200
---.gdynia.mm.pl
^^
no chyba nie do końca bo tam z projektowaniem były całkiem spore podchody z napędem a skład ma być okrzyknięty innowacją i eksperymentem. oby nie to samo bo to strata kasy.
2009-09-07 15:28:21 Autor: jot
---.adsl.inetia.pl
Uparli sie na te cholerstwo, kucie jakies nowki wreszcie, a nie ciagle moderny , wynalazki jakies.
2009-09-07 15:39:47 Autor: Cudak
---.internetdsl.tpnet.pl
Ten EN71 ze SKM Trójmiasto idzie do modernizacji w tym samym standardzie co EN71-048 który to już przeszedł. Dopiero z RPO będzie zmodernizowanych ok. 20-25 składów z silnikami asynchronicznymi - być może podobne do AKM z KM?
2009-09-07 15:46:08 Autor: franek
---.jkns.pl
bruno, a może zamiast modernizować 25 sztuk to lepiej pomalować 100? Mam nadzieję, że to zobrazuje Ci bezsens takiego rozwiązania.
Poza tym Elfów ma być 8, a nie 6. Tylko nowy tabor!
2009-09-07 17:09:51 Autor: Arrivederci
---.ip.netia.com.pl
Zamiast zmieniać czoła (tego co wymyślił zmianę czoła w EW60 powinni skazać na kamieniołomy) to zajęliby się lepiej napędem. Te asynchrony powinny teraz dostać wszelkie PR-owe kible w pierwszej kolejności 20xx i po modernie wózków 19xx oraz ED72 a na KM-ach powinni zacząć moderny właśnie od napędu. Spokojniejszy bieg i płynny rozruch jest najważniejszy, kabiny mogą zostać bez zmian (widoczność ze spotów jest do bani), a w przedziałach pasażerskich wystarczy poprawić okna, dzwi. Wnętrze może poczekać. Resztę kibli podzielić na nadające się do moderny i nadające się na złom.
A równolegle kupować nowy tabor, najlepiej ujednolicony, inaczej będzie cyrk.
2009-09-07 17:19:55 Autor: @
---.centertel.pl
Jak by tak o tych napędach w kibelkach pomyślano z 25 lat temu to co innego, teraz to za późno, odmładzać na siłę 40letnie trupy... lepiej kupić nowe, a plotka głosi że PKP PR zamierza kupić 75 nowych EZT pod InterRegio, niech lepiej kupią 275 i nie tylko pod InterRegio ale także na pozostałe trasy ;)
2009-09-07 18:19:31 Autor: Emigrant
---.97.35.22
\\\"Dzięki temu elektryczny zespół trakcyjny EN57 AKM swoimi parametrami nie odstaje od nowych obecnie produkowanych pojazdów ezt.
\\\"
Ładnie to wygląda i oby wszystkie takie były, ale napewno niedorównuje nowym jednostką tj. Flirtom
2009-09-07 19:15:33 Autor: zofey
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie ma v-max, którego nowe EZT i tak nie mogą rozwijać (przynajmniej oficjalnie;-) ), ale poza tym robią miłe wrażenie.
2009-09-07 19:26:35 Autor: PiotrEkonomista
---.nowydwormazowiecki.vectranet.pl
1. Nie wszystkie \"kible\" mają 40 lat, niektóre opłaca się więc modernizować, gdyż mają przed sobą jeszcze sporo lat pracy, a nie oszukujmy się 110 km z górki to trochę za mało - 120 normalnie i większe przyśpieszenie plus zmniejszenie kosztów energii to już jest coś.
2. Tylko modernizacje mogą szybko (w ciągu kilku lat) poprawić jakość taboru- najważniejsze wydaje mi się skrócenie czasu jazdy, szczególnie na Mazowszu. Prawie wszystkie linie są w niezłym standardzie tj. 120 km/h lub będą w ciągu najbliższych 10 lat modernizowane (na Siedlce jest 160, na Nasielsk będzie w ciągu 3 lat na 160, planowane na Radom, Grodzisk 160 i na Kutno też, ale chyba później). Gdyby udało się skrócić czas przejazdu o 20% to byłoby naprawdę nieźle (20% w porównaniu do rozkładu z np. 1990 roku, bo teraz na wielu liniach są ograniczenia).
3. Skrócenie czasu jazdy jest możliwe nie tylko dzięki zmodernizowanym i nowym jednostkom, ale także dzięki poprawie czasu jazdy - archaiczne jest, żeby na całej trasie pociąg zatrzymywał się w każdej miejscowości. W wiosce w której mieszka 100-500 osób wystarczy takt dwugodzinny, a krótszy czas jazdy pociągu każdemu wyjdzie na dobre. Tylko zmasowane działania tj. poprawienie rozkładów jazdy, pociągi przyśpieszone, nowe i zmodernizowane pociągi i dotarcie do nowych miast mogą spowodować zwiększenie ilości osób korzystających z kolei.
4. Ktoś zapyta o co chodzi z tymi nowymi miastami? Ano o to, żeby tam gdzie jest to możliwe i opłacalne przywrócić ruch kolejowy. Powinno to się odbywać na zasadzie przejęcia nieczynnych linii i ich kompleksowej modernizacji przez Samorząd. Podam przykład - Sokołów Podlaski - mnóstwo autobusów do Siedlec i do Warszawy (praktycznie co godzinę), są czynne tory, potrzebna trakcja i modernizacja torów/przejazdów. To samo Ostrów Mazowiecka, teraz pociąg dociera do Małkinii, a parenaście kilometrów dalej jest miasto Ostrów M., które ma 3,5 raza więcej mieszkańców niż Małkinia...Ale żeby ludzie chcieli jeździć pociągi muszą jeździć szybciej. Do linii głównej na tych krótkich odcinkach wystarczy 80-100 kmh, ale musi być trakcja, żeby pociąg był bezpośredni i pociągi muszą być przyśpieszone, bo inaczej przegrają z autobusami nie mówiąc już o samochodach. Najłatwiej klientów przyciągnąć z Sokołowa, tam nie ma żadnej drogi szybkiego ruchu, więc pociąg czasem jazdy łatwo wygrałby z autobusami i przy lepszej ofercie nawet z komunikacją samochodową, szczególnie w szczycie.
Cieszmy się, że KM modernizuje, to jedna z niewielu dobrych decyzji podjęta w tej spółce, która w szybkim czasie może przynieść poprawę podróżowania, szczególnie jest to istotne w kontekście modernizacji szlaków kolejowych do wyższych prędkości.
A docelowo miejmy nadzieję, że w ciągu 20-30 lat tabor zostanie wymieniony na nowy dostosowany do 160 km/h....
2009-09-07 19:40:37 Autor: @
---.centertel.pl
http://www.youtube.com/watch?v=4WdCKRBVZNE taki filmik znalazłem na Youtube ;)
2009-09-07 19:48:26 Autor: zorientowany
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do zofey:
EN57 AKM ma v mak równa 120 km/h, obie wersje - ZNTK MM i NEWAG majś świadectwo UTK
2009-09-07 20:00:20 Autor: koneko
---.adsl.inetia.pl
Ciekawe, czy silniki nadal opierają się bezpośrednio na wale napędowym \"za nos\" (duża masa nieresorowana), czy jakimś cudem zastosowano wał drążony ?
2009-09-07 20:25:48 Autor: rister
---.internetdsl.tpnet.pl
Co z tego, ze remontuję jak tego NIE MYJĄ!!! Zobaczcie jak wyglądają te jednostki robione jakieś dwa lata temu! Syf i wrośnięty z pudło brud. Ludzie, co za wstyd. Pociąg nie musi być z Japonii, wystarczy, żeby był czysty i punktualny, u nas ani jedno, ani drugie. Cholera bierze.
2009-09-07 20:50:22 Autor: Gadzik
---.chello.pl
Co oznacza \"AKM\" ?
2009-09-07 21:28:09 Autor: PZO
---.poleczki.dialup.inetia.pl
KM oznacza Koleje Mazowieckie - modernizację wg dokumentacji dla nich. AKM to pewnie druga modernizacja. Tego typu oznaczenia nie powinnybyć eksponowane na zewnątrz, gdyż nie dotyczą ruchu kolejowego. Np. poprzednia modernizacja EN57KM jest eksponowana tylko w Kolejach Mazowieckich, a gdzie indziej - nie, choć też jest stosowana. Dotyczy tylko typu pomodernizacyjnego na tabliczkach znamionowych.
2009-09-07 22:06:47 Autor: obserwator
---.236.0.201
A czy przetwornice statyczne z MEDCOM-u w tych ezt wyją tak samo, jak w modernizowanych wagonach IC?
P...ier...dolca można dostać stojąc na peronie, a w IC nie ma jednej osoby, która by to zauważyła.
2009-09-07 22:32:37 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@koneko - a jak myślisz. Tutaj wiele się nie zmieniło. Zmieniły się silniki. To i tak krok na przód. Co prawda w rzeczywistości nie dają tego obiecanego 1m/s/s, ale i tak jest o niebo lepiej niż było.
Modernizacje tego typu można śmiało przeprowadzać w jednostkach młodszych, które od razu nie pójdą na żyletki.
Nie oszukujmy się - z miejsca ani Koleje Mazowieckie, ani SKM, a tym bardziej PKP PR nie wymienią ponad tysiąca EZT tego typu! Część musi po prostu jeszcze trochę pojeździć, zanim spółki te zakupią odpowiedni tabor.
Można oczywiście postawić pytanie, czy potrzebna jest aż taka modernizacja. Mamy już 2 typy napędu (czopery - bardziej oszczędne i tańsze i na falownikach z silnikami LKA-450-X6 - bardziej dynamiczna modernizacja), to już jest jakiś wybór. Który się sprawdzi - to będzie można ocenić tak na prawdę za parę lat, jak zaczną wychodzić skutki różnych zjawisk, których dziś gołym okiem nie widać. W końcu to jednak nowy silnik ze starą otoczką. Na pierwszy rzut oka zapowiada się miło. Jak będzie dalej - oby jak najlepiej, te jednostki mają jeździć, a nie stać jak EW60.
Moim zdaniem ten typ modernizacji (z silnikami AC) sprawdzi się lepiej w wersji dla SKM w Trójmieście. Modernizowany EN71 (któryś jamnik, nie znam numeru) powinien mieć już na prawdę odczuwalne przyspieszenie.
A co do bajerów... tutaj spory znak zapytania. Kto ostatnio widział te ekrany LCD działające i wyświetlające cokolwiek? Przynajmniej od pół roku nie widziałem na nich więcej niż pływający napis \\\"DVD Video\\\". Chyba nie po to wsadza się tyle monitorów, żeby potem ich nie używać. Podobnie system audio-wizualny służący do wyświetlania i ogłaszania przebiegu trasy. Na palcach jednej ręki mogę policzyć przypadki, w których działał w 100% i poprawnie, a jednostki z tym systemem jeżdżą już ze 2 lata. Kiedy w końcu takie drobiazgi - ale dostrzegalne dla pasażera - koleje doprowadzą do porządku? Czas najwyższy. Bo na razie jest kolejność taka: przyprowadzili EW60 - konferencja, zdjęcia, och, ach... EW60 w krzaki. To samo było z EN57KM. Oby AKMki spotkał lepszy los.
@obserwator: przetwornice statyczne Medcomu na tych ezetach są ciche, natomiast napęd (1MW) jest już dość głośny (jak porównać do Flirtów (2MW) czy ED59 etc). Normalnie czuję się jak w jakimś szybkim samochodzie ;)
2009-09-07 23:41:55 Autor: mech.
---.cpe.marton.net.pl
Tragedia ,tymi \"zmodernizowanymi\" eztami jeżdżę jako mechanik (czyt. maszynista)Jest to tak defekciarski złom że brakło by miejsca na tym forum aby wymieni wszystkie jego wady.Na początku przypisywano nam (maszynistą) że nie umiemy obsługiwać nowego sprzętu.Jednak w miarę eksploatacji okazało się zgoła coś innego.Jednak nadal nikt z konstruktorów nie liczy się z naszymi opiniami.Istny beton jak za komuny.
Pozdrawiam normalnie myślących.
2009-09-08 09:46:02 Autor: sledzik
---.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Już za 50 lat kibel osiągnie 200km/h;)
2009-09-08 18:46:42 Autor: jak zawsze
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co z tego że jest zmodernizowany jak i tak tyle co mi wiadomo tylko osoby jeżdżące na lini Warszawa - Grodzisz Maz. mogą się tym pocieszyć
2009-09-09 00:45:58 Autor: jot
---.adsl.inetia.pl
Niech moze medcom pochwali sie super klimatyzacja w wagonach IC, zenada totalna,na dworze 40 stopni, a wagonie z klima 60, co za duren to projektowal, a spolka Ic wyrzucila w bloto setki tysiecy zl. w poprzednich latach na moderne wagonow.
2009-09-09 18:49:04 Autor: wkurzony pasażer
---.aster.pl
Wczoraj chwalenie się dziś awaria AKM na Śródmieściu. Może zamiast się chwalic wreście by cos zrobili żeby to jeździło bezawaryjnie?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony