Partnerzy serwisu:

Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera

Jakub Dybalski 19.09.2018 3,7k

arrow
arrow
Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera
Fot. KD
Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera
Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera
Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera
Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera
Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera
Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera
Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera
W Berlinie, podczas targów InnoTrans, miał swoją premierę pociąg Cityjet, czyli nowy Talent-3 od Bombardiera dla kolei austriackich (OBB). Wyróżnia się swoim „usportowieniem”. W zimie ponad trzystu pasażerów może nim podróżować z nartami. W lecie do pociągu zmieści się... ponad pięćdziesiąt rowerów.
21 sześcioczłonowych Cityjetów zostanie w przyszłym roku dostarczonych Vorarlbergowi, najbardziej na zachód wysuniętemu regionowi w Austrii. Rok później 25 takich pojazdów zyska Tyrol. Ponieważ pociągi mają już wszystkie konieczne dopuszczenia w Austrii, Niemczech, a sześć spośród pociągów dla Tyrolu zyska stosowne zezwolenia we Włoszech, będą mogły swobodnie przekraczać granice.

– Zawsze miło pokazywać nowy pociąg. Byłem już w środku. Wnętrze jest nie tylko fajne, ale też chłodne ("it's not only cool, but also really... cool!") – zażartował podczas odbywającej się w solidnym upale uroczystości szef OBB Andreas Mattha. Pociągi są przygotowane nie tylko na lato, ale też na zimę. Znalazły się w nich dwa specjalnie wydzielone miejsca na rowery i narty.

Stojaków na te pierwsze jest 24 (w wersji dla Tyrolu) przy 316 fotelach. Ale latem jednoślady można ustawić w przestrzeni na narty. Z kolei kilkanaście uchwytów na narty (w każdym zmieści się wiele par) zimą może być uzupełnione przez wykorzystanie do tego celu stojaków rowerowych. Przestrzeni nie trzeba przearanżować między porami roku. Wersja pociągu dla Vorarlbergu to 304 fotele, ale aż 53 miejsca na rowery!

Fotele są wygodne, a pod częścią z nich można schować bagaż. To przydatne, bo wbrew zapewnieniom konstruktorów, półki na bagaże nie są zbyt duże. W pociągu jest sporo stopni, ale za to dwa miejsca dla osób na wózku są bardzo przestronne, każde ma panel z guzikiem wzywającym asystę, wtyczką usb i kontaktem. Przejście jest dość wąskie, ale w założeniu z rowerem nie będzie trzeba spacerować po całym pociągu. Wyjście i wejście już są łatwiejsze, bo pociąg posiada osiem par drzwi z obu stron.

Nowymi pojazdami będzie się można przejechać już w przyszłym roku. OBB chwali się, że jest jedną z najbardziej punktualnych firm kolejowych w Europie z 96 procentami pociągów przyjeżdżających o czasie. Na stok więc się nie spóźnicie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony