Partnerzy serwisu:

Prace torowe między Zamościem a Hrubieszowem. PLK wykorzystuje materiały staroużyteczne

Michał Szymajda 08.07.2022 9,3k

arrow
arrow
Prace torowe między Zamościem a Hrubieszowem. PLK wykorzystuje materiały staroużyteczne
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Prace torowe między Zamościem a Hrubieszowem. PLK wykorzystuje materiały staroużyteczne
Prace torowe między Zamościem a Hrubieszowem. PLK wykorzystuje materiały staroużyteczne
Prace torowe między Zamościem a Hrubieszowem. PLK wykorzystuje materiały staroużyteczne
PKP Polskie Linie Kolejowe remontują linię kolejową 72 pomiędzy Zamościem a Hrubieszowem. Efekty prac nie będą spektakularne, ale dobrze, że PLK wykorzystuje do nich materiały z innych linii, które są jeszcze w dobrym stanie.
Między Zamościem a Hrubieszowem pracuje PUN, czyli pociąg do potokowej wymiany nawierzchni. Zdemontował on już 10 kilometrów starego toru między stacjami Zamość Szopinek a Hrubieszowem i w jego miejscu ułożyła nowe podkłady i szyny. – Do końca tygodnia PUN wykona prace na ostatnim 2,5-kilometrowym odcinku linii. Roboty metodą „tradycyjną” zajęłyby ponad miesiąc, a maszyna PUN wykona je łącznie w 10 dni – chwali się PKP PLK. Obok toru linii 72 przebiega szerokotorowa linia LHS, gdzie cały czas odbywa się ruch z Ukrainy do Polski.

Na części trasy, wykonawca wykorzystał staroużyteczne szyny i podkłady, pozyskane po modernizacji linii kolejowej Otwock – Lublin Główny (lk7). Wymieniono już ponad 19 000 podkładów, z czego 11 200 stanowiły materiały z linii na Lublin.

Po wymianie podkładów i szyn na szlak wyjedzie oczyszczarka tłucznia. Nowe szyny będą zgrzewane, a tor ustabilizowany. Klasyczne połączenie szyn między Zamościem a Hrubieszowem zostanie zastąpione bezstykowym, co zmniejszy oddziaływanie linii na otoczenie, zredukuje poziom hałasu i wibracji. Podróże będą cichsze i bardziej komfortowe.

Dzięki inwestycji PLK, planowane jest skrócenie podróży na modernizowanym szlaku o ok. 10 minut. Wynikać to będzie z podniesienia prędkości z 60 km/h do 80 km/h. Pociągi towarowe pojadą z prędkością 60 km/h, czyli o 10 km/h szybciej niż obecnie. Inwestycja o wartości ok. 10 mln zł, realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków własnych. Prace planowane są do IV kwartału 2022 roku.

Niestety wykorzystanie odcinka linii między Zamościem a Hrubieszowem jest dramatyczne, przynajmniej jeśli chodzi o pociągi pasażerskie. Województwo lubelskie w ogóle nie zamawia tu pociągów regionalnych, a PKP Intercity uruchamia tu dwie pary pociągów dziennie, które obecnie są zastępowane autobusami aż od stacji Lublin Główny, z uwagi na brak sprawnego taboru spalinowego.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony