Partnerzy serwisu:

Prace na linii Zbąszynek – Zielona Góra potrwają dłużej. Dłużej również KKZ

Michał Szymajda 09.11.2020 29

Prace na linii Zbąszynek – Zielona Góra potrwają dłużej. Dłużej również KKZ
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Obecnie nie kursują pociągi między Zbąszynkiem a Zieloną Górą. Zarówno pociągi uruchamiane przez Polregio, jak i PKP Intercity zastępowane są przez autobusy komunikacji zastępczej. Przez opóźnienia w przebudowie linii 358 pociągi nie pojadą przynajmniej do wiosny.
Umowę na przeprowadzenie prac rewitalizacyjnych na linii 358 między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem, po podniesieniu budżetu na inwestycję do 106 milionów złotych, PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały we wrześniu 2019 roku. Wybranym wykonawcą zostało Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Eco-Baza. Według PKP PLK, wykonawca powinien zakończyć zasadnicze prace na gruncie do 8 listopada.

– Umożliwiłoby to przywrócenie ruchu pociągów bez zastępczej komunikacji autobusowej między Zbąszynkiem a Zieloną Górą. Ze względu na – w naszej ocenie – zbyt małe zaangażowanie wykonawcy, nie przeprowadzono wszystkich wskazanych w harmonogramie robót. Z tego względu tymczasowa organizacja ruchu na ww. odcinku będzie ujęta w rozkładzie jazdy do połowy marca 2021 r. – napisał Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.

Śledziński dodaje, że PKP PLK pozostaje w stałym kontakcie z wykonawcą i oczekuje większego zaangażowania i optymalizacji robót. Ten jest zobowiązany do terminowego zakończenia inwestycji, planowanej do połowy 2022 r. PLK obecnie nie przewiduje zmian w tym zakresie.

Od dziś obowiązuje kolejna już umowa na komunikację zastępczą w Polregio. Będzie obowiązywać do 13 marca i przynajmniej do tego czasu pasażerowie będą jeździć między Zbąszynkiem a Zieloną Górą autobusami. Polregio przezornie pozostawiło sobie jednak możliwość wydłużenia kontraktu do 12 czerwca 2020. Autobusy za pociągi na tym odcinku wysyła także PKP Intercity.

Radosław Śledziński podsumowuje co udało się dotąd zrobić na linii 358.

– Do tej pory na objętym pracami odcinku wymieniono podkłady i oczyszczono podsypkę na niemal całym, ok. 43-kilometrowym odcinku. Obecnie uzupełniany jest m.in. tłuczeń. Realizowane prace umożliwią zwiększenie prędkości pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem do 120 km/h (o 20 km/h więcej niż obecnie) i poprawę przepustowości trasy. Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa ponad 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Dla podróżnych w Babimoście i Sulechowie powstaną nowe perony m.in. z pochylniami, wiatami i jasnym oświetleniem. Inwestycja za ok. 106 mln zł jest realizowana z wykorzystaniem środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego – poinformował rzecznik.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
POLREGIO
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony