Partnerzy serwisu:

Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]

Michał Szymajda 01.07.2022 2k

arrow
arrow
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Modernizacja linii 207 na odcinku Toruń - Chełmża Fot. UMWK-P
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego pochwalił się postępami przy modernizacji fragmentu linii 207. Pociągi mają ponownie pojechać z Torunia do Chełmży w grudniu bieżącego roku.
Na 20-kiometrowym odcinku linii 207 między Toruniem a Chełmżą zostały już ułożone nowe tory, które pozwolą osiągać pociągom pasażerskim prędkość 120 km/h, a towarowym – 80 km/h (przed modernizacją 90 km/h ze zwolnieniami, a dla pociągów towarowych – 40 km/h). Kończą się prace przy budowie nowych peronów w Łysomicach i Grzywnie, w nowej lokalizacji rozpoczęto budowę przystanku w Ostaszewie Toruńskim. Znajdzie się on bliżej centrum miejscowości. Perony będą miały 125 metrów długości. To wystarczy do obsługi autobusów szynowych.

Nowy przystanek powstanie na toruńskim osiedlu Jar. – Będzie to miejsce zatrzymania pociągu dla mieszkańców tej części Torunia, a także pracowników zlokalizowanych tu firm, m.in. Neuki (przystanek będzie na wysokości biurowca tego toruńskiego dystrybutora farmaceutyków). Tu wciąż trwa na razie procedura administracyjna poprzedzająca rozpoczęcie prac – poinformowała Beata Krzemiński, rzeczniczka kujawsko-pomorskiego urzędu marszałkowskiego.

Rewitalizacja trasy jest warta 180 milionów złotych. Nie byłoby jej gdyby nie pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. To jedna z największych inwestycji unijnych w regionie w tej perspektywie i z tego programu. Wykonawcą prac jest firma PORR.

Od grudnia pociągi regionalne pojadą z przyzwoitą prędkością na całej linii z Torunia do Grudziądza, bowiem od Chełmży do Grudziądza 10 lat temu przeprowadzono już remont i można tam jeździć z prędkością maksymalną 100 km/h. Trwa remont od Grudziądza do Kwidzyna (jest mocno opóźniony i nie wiadomo czy zakończy się w grudniu), zakończono modernizacji odcinka od Kwidzyna do Malborka, a dalej, do Trójmiasta jest już magistrala E65, gdzie można pędzić nawet z prędkością 200 km/h, jeśli tylko mamy ku temu odpowiedni tabor.

Pojawia się więc perspektywa uruchomienia przyspieszonych pociągów z Trójmiasta do Torunia przez Grudziądz z dobrym czasem przejazdu i tylko od województwa pomorskiego i kujawsko-pomorskiego zależy, czy bardzo dobre parametry linii 207 zostaną wykorzystane do wskrzeszenia połączeń nad morze. Zainteresowane tym jest już w tej chwili PKP Intercity.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony