Partnerzy serwisu:

Prace na E59 zaczynają się od odcinka Stare Bojanowo – Kościan

inf. prasowa 04.09.2017 3,7k

Prace na E59 zaczynają się od odcinka Stare Bojanowo – Kościan
Fot. PKP PLK
Rozpoczyna się modernizacja odcinka Stare Bojanowo – Kościan linii E59 Poznań – Wrocław. To pierwszy etap prac nad modernizacją ostatniego odcinka linii Poznań – Wrocław. 
PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują linię E59 między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego. Według zapowiedzi, pierwsze prace na odcinku Stare Bojanowo – Kościan miały rozpocząć się już 3 września. Roboty będą prowadzone najpierw na torze nr 1, przy utrzymaniu ruchu pociągów po torze nr 2. W ramach modernizacji w Kościanie na ulicy Młyńskiej i Gostyńskiej wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe, a na ulicy Wyzwolenia przejście podziemne.

Wyremontowane zostaną również stacje Kościan i Stare Bojanowo, na których znajdą się nowe wiaty i ławki, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością. Bezpieczeństwo podróżujących ze stacji w Starym Bojanowie zwiększy budowa nowego przejścia podziemnego na perony. PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują na tym odcinku 4 przejazdy kolejowe, które zostaną dostosowane do osiągania przez pociągi osobowe prędkości 160 km/h. Odnowione zostaną także dwa mosty kolejowe nad Kanałem Kościańskim.

Kolejne odcinki trasy

W październiku rozpoczną się prace na na stacjach Leszno, Stare Bojanowo i Kościan a od listopada na torze nr 2 odcinek Korzeńsko – Rawicz oraz na stacjach kolejowych: Rawicz, Bojanowo. Pojawią się nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Efektem modernizacji obiektów będzie także czytelne oznakowanie oraz nowy system informacji pasażerskiej. Stacje będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. W listopadzie ruszą także prace na torze nr 1 na odcinku Bojanowo – Leszno.

Efekty prac

Zakończenie robót budowlanych planowane jest na 2020 rok. W wyniku modernizacji podróż na 70-kilometrowym odcinku Czempiń – granica województwa dolnośląskiego będzie o 20 minut krótsza. Nowe tory umożliwią przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością do 120 km/h. Modernizacja 24 przejazdów kolejowo-drogowych, budowa 4 wiaduktów kolejowych i 3 wiaduktów drogowych, wykonanie 5 przejść podziemnych oraz montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem wpłyną na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na tym odcinku.

Modernizacja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków instrumentu „Łącząc Europę. Całkowity koszt projektu to ponad 1,5 mld zł, z czego około 1,2 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Wykonawcami prac są: konsorcjum Astaldi i Costruzioni Linee Ferroviarie na odcinku granica województwa dolnośląskiego – Leszno oraz Torpol na odcinku Leszno – Czempiń.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony