Partnerzy serwisu:

PR: Zmodernizowane EN57 wjadą na nową Łódź Fabryczną

Kasper Fiszer 06.06.2016 393

PR: Zmodernizowane EN57 wjadą na nową Łódź Fabryczną
Zmodernizowana jednostka EN57fot. Kasper Fiszer
Przewozy Regionalne będą mogły uruchamiać pociągi kończące bieg na budowanej podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Eksploatowane przez łódzki oddział spółki zmodernizowane jednostki EN57 są wyposażone w system mostkowania hamulca bezpieczeństwa. Nowy dworzec obsłuży jednak tylko część pociągów PR ze Skierniewic, Warszawy, Częstochowy i Tomaszowa.
Jak poinformował nas łódzki oddział Przewozów Regionalnych, w przyszłorocznym rozkładzie jazdy spółka uruchomi pociągi w relacji do i ze stacji Łódź Fabryczna. Wbrew obawom na podziemny dworzec dotrą więc składy obu łódzkich przewoźników regionalnych – w zeszłym tygodniu Łódzka Kolej Aglomeracyjna potwierdziła, że wstępne propozycje warunków obsługi stacji przygotowane przez PKP PLK nie spowodują zmian w założeniach rozkładowych.

Część kursów musi dotrzeć do zaplecza technicznego na Kaliskiej

– Nasze pociągi wjeżdżające na stację Łódź Fabryczna będą kursować w relacjach do i z Warszawy, Częstochowy, Skierniewic i Tomaszowa Mazowieckiego – zapowiada Anna Piotrowska, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału PR. Jak zaznacza jednak przedstawicielka przewoźnika, na Fabryczny nie dotrze każdy z kursów z danego kierunku. – Z uwagi na lokalizację punktu przeglądów kontrolnych na stacji Łódź Kaliska część pociągów została założona w relacjach do i z Łodzi Kaliskiej w celu wykonywania przeglądów i czynności sanitarnych – stwierdza.

Kursy wjeżdżające na podziemną stację obsługiwane będą jednostkami EN57 należącymi do łódzkiego urzędu marszałkowskiego, które pozostają w dyspozycji PR. – Pojazdy zmodernizowane są wyposażone w system mostkowania hamulca bezpieczeństwa – zapewnia Anna Piotrowska. Według wstępnych informacji ten pozwalający maszyniście odsunąć w czasie działanie hamulca bezpieczeństwa ma być konieczny do przejazdu pomiędzy stacjami Widzew i Fabryczna.

Będzie sporo kursów służbowych

Jak stwierdza przedstawicielka Przewozów Regionalnych, pewne problemy wywoła natomiast prawdopodobny brak możliwości odstawiania składów. – Uwarunkowania techniczne nowego dworca Łódź Fabryczna nie dają takich możliwości. Wystąpi więc konieczność jazd służbowych na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska – Łódź Fabryczna – wskazuje.

Przewozy Regionalne nie informują o konkretnych uwagach do zaproponowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe wstępnego zestawu wymagań dla przewoźników. – Szczegółowe zasady obsługi stacji Łódź Widzew i Łódź Fabryczna wymagają ustaleń pomiędzy przewoźnikami na Radzie Przewoźników – mówi jednak Anna Piotrowska.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Dworce kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony