Partnerzy serwisu:

PR zleciły ZNTK Mińsk modernizację pociągów z wolnej ręki

jm, Rynek Kolejowy 08.05.2012 175

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-05-08 17:59:02 Autor: emigrant
---.ntlworld.ie

emigrant
\"...Jednak nawet tego zamówienia nie udało się zrealizować\"
I dzięki Bogu! Koniec z tymi kilblami wreszcie, ich miejsce jest w skansenie.
2012-05-08 18:04:42 Autor: szakalowiec
---.118.167.142
Zgadzam się z @emigrantem, kible trzeba likwidować i zastępować nowymi pociągami, a nie wskrzeszać w nieskończoność. Droższy wybór, ale pasażerowie dużo chętniej wsiadają do nowego pociągu, niż do sracza z plastikowymi siedzeniami, w którym nie ma kompletnie żadnych warunków komfortowej jazdy.
2012-05-08 18:28:44 Autor: Mar-IŁ
---.opera-mini.net
Macie racje, a najlepiej zastąpić je np elfami.
2012-05-08 18:30:39 Autor: Mar-IŁ
---.opera-mini.net
Lub EN57SPOT niech te produkują
2012-05-08 18:56:30 Autor: hanna_lis_von_kuna
---.surfert.nl
Ciekawe za co mają kupować te Elfy itp , za wszy pozostawione przez pasażerów. ???
2012-05-08 18:56:59 Autor: emigrant
---.ntlworld.ie

emigrant
najgorsze pociągi jakimi kiedykolwiek jeździłem na PKP. Nic w sobie nie mają pozytywnego i odejść od tej kolei nie mogą. Jakaś zemsta gomułki czy co?
2012-05-08 19:45:14 Autor: pilot1123
---.ds16.agh.edu.pl
oczywiście zarząd PR zleca remonty EN57 z powodu specyficznego poczucia humoru, przecież mogliby od razu kupić 300 nowych EZT
2012-05-08 19:46:30 Autor: przewoz
---.opera-mini.net
Zgadzam się, że miejsce EN57 jest w skansen albo w PKP Polsilver, ale zanim szanowni koledzy odstawią bezpowrotnie w krzaki pozostaje 180 jednostek z przetargu, niech się zastanowią, czym za pół roku będą wozić ludzi, bo z miejsca nikt nie ma funduszy na wymianę nawet tylko 180 EZT (a trzeba się rozprawić z większą liczbą EZT), jak również nikt z miejsca ich nie wyprodukuje.
2012-05-08 20:12:34 Autor: patii
---.centertel.pl
Tak macie rację. Was też trzeba zamienić na lepsze modele. Bo jesteście na poziomie tych kibli a myślenie nie jest waszą najmocniejszą stroną.
2012-05-08 20:18:08 Autor: eX
---.play-internet.pl
Zauważyłem, że wypowiadają się co niektórzy, częstują nas światłymi pomysłami, a o kolei pojęcia nie mają. W zmodernizowanych EN57 jest wymienione praktycznie !wszystko! od elektryki, po wyposażenie. Jeżeli jest do wyboru: zmodernizować 180 EZT, albo kupić 90 nowych, to chyba lepiej wybrać to drugie, prawda? Tym bardziej, że modernizacja jest daleko posunięta, a tabor mniej awaryjny, niż chociażby Elfy.
2012-05-08 20:31:34 Autor: Sfinx.Slask
---.233.198.144
Zmodernizowane EN57 mogą służyć jeszcze długo, a są tańsze. Modernizacja to jedyne co mogą zrobić PR, bo na nowe pociągi pieniędzy nie ma i nie będzie, gdyż UM kupują nowe składy ale właścicielami są UM lub wojewódzkie spółki przewozowe.
2012-05-08 20:43:35 Autor: emigrant
---.ntlworld.ie

emigrant
@przewoz ja rozumiem brak kasy, ale niech to się w końcu zacznie ten proces wymiany taboru chodźby od sztuk 1! zamiast remontu 10 starych. Grubo się myli ten kto myśli że tabor nie ma wpływu na ilość pasażerów. Patrz WKD. W 2003 roku zakupiono JEDEN EZT EN95. Po uruchomieniu go gwałtownie wzrosła ilość pasażerów. Przypadek? Nie sądzę! Np w takim zachodniopomorskim (mam tam rodzinę) 3/4 ludzi nie korzysta z kolei a by mogło, po prostu nienawidzą kolei za to czym i jak się jeździ. Wystarczy puścić takie ED 74 Szczecin- Poznań a ludzie zaczną częściej odstawiać samochody. Znajoma raz jechała \"Bolkiem\" Z Krzyża do Szczecina i była zachwycona jazdą. Dziwiła się czemu więcej takich połączeń nie ma! A jest tylko jedno i późno wieczorem. A tak zawsze woli załapać się z kimś samochodem. Takich przykładów to ja mogę mnożyć! A ilu by było podróżujących samochodami jak by mieli wybór z te samej epoki co tabor kolejowy? Przytaczam tu \"zemstę honeckera\"
2012-05-08 20:53:02 Autor: max
---.tvk.torun.pl
Ja też uważam, że wysłużone jednostki najlepiej byłoby zastąpić nowo kupionymi, ale każdy kto zna się na kolei i sytuacji finansowej w PR wie, że na zastąpienie choćby połowy kursujących jednostek na nowe nie ma pieniędzy, a modernizacje są znacznie tańsze. A po za tym nie spotkałem się z plastikowymi siedzeniami w EZT po modernizacji. Druga sprawa to mniejsza awaryjność starszych jednostek i posiadanie materiałów na wymianę z jednostek wyłączonych z eksploatacji do tych co jeżdżą. A trzecia rzecz to zabezpieczenie odpowiedniej ilości taboru na potrzeby rozkładu jazdy. Gdyby nie odpowiednie obiegowanie EZT, już dziś by nie było czym obsługiwać niektórych połączeń. Łatwo się mówi kupić nowe. EN57-SPOT to była inna sprawa, inne finansowanie, inny projekt - wtedy PR inwestowały w swoje, podobnie jak kiedyś zainwestowały miliony w wagony i siódemki, które jednym podpisem przekazano PKP IC, a PR do dziś spłacają kasę. Gdyby zwrócono PR tę kasę za wagony i loki, to nowych jednostek byłoby sporo w PR. Tabor jest modernizowany / naprawiany powoli, ale sukcesywnie - na tyle na ile PR mają możliwości.
2012-05-08 21:02:22 Autor: max
---.tvk.torun.pl
emigrant - wyobraź sobie, jak któryś zakład PR danego województwa wywalczywszy kasę od marszałka na przewozy, z której musi utrzymać połączenia, opłaty za dostęp do torów, eksploatację i utrzymanie taboru oraz pracowników, nagle kupuje nową jednostkę za powiedzmy 18 mln zł (w przypadku niektórych województw ponad 1/5 dofinansowania). To co ma zrobić taki zakład PR - zwolnić ludzi czy obciąć o 1/5 połączenia? Kasy po prostu nie ma.
2012-05-08 21:03:10 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@emigrant: nie przypadek, a \"wspólny bilet\". EN95 w pierwszym okresie (z resztą w zasadzie do niedawna) więcej stał niż jeździł i na prawdę nie tak łatwo było na niego trafić.

\" Znajoma raz jechała \"Bolkiem\" Z Krzyża do Szczecina i była zachwycona jazdą.\"

Toć to połączenie to zwykłe wagony z tego co kojarzę (i nie do Szczecina raczej). Do Szczecina nic nowszego (z EZT IC) nigdy nie zaglądało planowo. ED74 jeździły do Poznania, ale Poznań się ich pozbył.

\" ale niech to się w końcu zacznie ten proces wymiany taboru chodźby od sztuk 1! zamiast remontu 10 starych.\"

Ja rozumiem, że można zrezygnować z modernizacji typu AKM (bo to, co chciała tu zrobić PR w ramach modernizacji to nic ciekawego z punktu widzenia podróżnego) na rzecz nowych składów, ale tu PR chciały zrobić zwykłe rewizje, żeby było czym jeździć.
Poza tym za te 10 napraw PR zapłacą 6mln zł. Kup za to jakikolwiek pojazd trakcyjny. Powodzenia.
Zaś za 180 sztuk by zapłaciły łącznie jakieś 110mln zł, czyli by starczyło na może 5-6 EZT. To co lepsze, odstawić za pół roku 180 EZT na brak rewizji i dostać za rok 6 EZT? Oni po prostu nie będą czym mieli jeździć. Zakupy powinny być robione osobno i PR i grupy zakupowe (południowa, zachodnia etc) próbują to robić (proszę poczytać na ten temat, bo projekty są). Ale bez zwykłych utrzymaniowych P4 daleko nie zajadą.
2012-05-08 21:28:03 Autor: emigrant
---.ntlworld.ie

emigrant
\"Gdyby zwrócono PR tę kasę za wagony i loki, to nowych jednostek byłoby sporo w PR\" wiem i bardzo zastanawiające że do tego doszło tak po prostu. Nic dziwnego że PR kasy nie ma a i IC się nie wzbogacił. Śmiech! PR powinni walczyć o to co im odebrano!

@przewoz wiem, masz rację, ale pasażer o tym nie wie i g...o to go interesuje. On kupuje bilet i chce szybko i wygodnie jechać i... na pewno ostatnią rzeczą jest by się litował nad PR nawet gdyby o wszystkim wiedział. Taka prawda!
2012-05-08 22:22:03 Autor: @podróżny
---.net.stream.pl
@ max \"kasy nie ma\". pkt 1. Mogłeś dodać kasy nie ma na PR-y. Na eksperymentowanie naszym kosztem jest w samorządach kasa. Wogóle jest przyzwolenie na wszystko i wszystkich po za PR. Zarząd tej spółki nie stara się chyba nawet ukrywać że zakłady będą padały jeden po drugim w ich miejsce wejdą spółki samorządowe, o ile się nic nie zmieni. Zostanie tylko Centrala i IR-y. A tak w temacie kible powinno się wycofać do 2015 roku. Ta modernizacja czy P-4 (choć nie wiem co to jest) to na IR-y czy do jakiś zakładów? PR ma ciekawy pomysł na zakup taboru, tak naprawdę realny do spełnienia przy odrobinie dobrej woli ze strony samorządów ale przeczytajcie punkt 1. Wygłoszę apel: Drodzy samorządowcy PR nie jest taki straszny, wystarczy nad nimi zapanować, zacząć ściślej współpracować; nowe podmioty nie raz odsłonią tę część ciała samorządowego która powinna być dla wyborców zakryta, a której nawet PR nie odsłania mimo swych ułomności.
2012-05-09 01:14:29 Autor: Dzban
---.vlan419.corcoran.lubman.net.pl
Dlaczego IC ma cokolwiek zwracać PR? Przekazano im tabor jak ich obciążono zadaniem obsługi połączeń pospiesznych. Dużo wagonów po PR jest bardzo starych i zużytych. Lokomotywy pewnie są w nieco lepszym stanie. Nikt nikomu niczego nie odda. Podjęto taką decyzję i się z tym pogódźcie. W każdym temacie kilka wpisów na ten temat. Było i nie będzie. Koniec tematu.

PR potrzeba restrukturyzacji porządnej. Jak by nie topili pieniędzy w IR to pewnie starczyło by na naprawy rewizyjne dwa lata temu.
2012-05-09 02:37:37 Autor: Kamil26
---.dynamic.gprs.plus.pl

Kamil26
W zmodernizowanych EN57 jest wszystko wymieniane ? Za 5 mln złotych nowe części do 10 EZT, zaskakujące... Ile można te jednostki trzymać ?! Jedyny kto ich broni to ludzie pokroju MK, Ci to nawet by nie dali modernizacji zrobić, bo \"zabije duszę kibla\". Robimy taką akcje sprzęt Stadlera i cuda pokroju Desiro dostajemy. A słynni MK dostaną kible na trasę. Polecam jazdę w upał ;)
2012-05-09 06:31:12 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Zakłady w Gdańsku jeszcze istnieją?Strach było tam wjeżdżać na teren zakładu z Kanału Kaszubskiego to była wizytówka tych zakładów a ich produkt he he szkoda pisać pierwszego byczka trzymali blisko rok w naprawie to był ET-22-832 KTÓRY PO POWROCIE Z NAPRAWY ZAPALIŁ SIĘ W CZASIE JAZDY.Pamiętam komisarzy odbiorczych pana B. i Sz.Powrót taborem po ich naprawie to była loteria he he najczęściej z problemami
2012-05-09 07:54:16 Autor: Sianoski
---.static.icpnet.pl
PR już sięgnęły dna teraz tylko pytanie czy dno ma muł?
2012-05-09 08:36:33 Autor: et21
---.ict.pwr.wroc.pl
PR to takie dziecko do bicia. O PIC pełna propaganda sukcesu, przetargi, wagony, pseudolino itp. itd. A info z nagłówka to przede wszystkim że bez przetargu, znaczy się jakiś przekręt.
2012-05-09 08:40:04 Autor: et21
---.ict.pwr.wroc.pl
@Sianoski: Czy możesz wyjaśnić czym jest dno? Bo akurat dla mnie to dna sięgnęła przede wszystkim PLK, a spółka matka wszystkich matek wymyka się wszelkim klasyfikacjom.
2012-05-09 11:08:03 Autor: lca
---.legnica.vectranet.pl
Marudzącym na temat modernizacji EN -57 , przedstawię odnośnik.... z czego remontuje się lokomotywy dla towarowych spółek kolejowych ( tzw prywatnych) . Te lokomotywy obecnie juz jeżdżą po polskich tortach.
http://www.youtube.com/watch?v=hUzQFmNPyzo
2012-05-09 11:15:10 Autor: Dzban
---.vlan419.corcoran.lubman.net.pl
@et21

A co ma do tego PLK do cholery która zajmuje się infrastrukturą? Wszystkich wina tylko nie źle zarządzanego PR.
2012-05-09 11:49:59 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
@ emigrant:
PKP-PR wyremontowały EP07 za środki z pomocy rządowej. Inne spółki takiej pomocy nie miały, a miały za to sporo wierzytelności w PKP-PR. EP07 zostały przesunięte wraz z pociągami i ludźmi do ich obsługi, a ich liczba (OIDP ok. 70 szt.) to i tak ułamek w stosunku do potrzeb w uruchomieniu klasycznych międzywojewódzkich \"pośpiechów\" które na dzień dzisiejszy uruchamia i obsługuje inna spółka. PKP-PR Warszawa, a później KM nigdy nie potrzebowała elektrowozów do obsługi ruchu regionalnego.
2012-05-09 15:02:53 Autor: karuzel dla hipopotama
---.internetdsl.tpnet.pl
I wychodzi teraz zapis w SIWZ, że jedynym kryterium oceny oferty jest cena wykonania napraw, nikt natomiast nie brał pod uwagę doświadczenia w wykonywaniu napraw EN57. Fablok doświadczenia nie miał żadnego, ZNTKiM kiedyś robiło naprawy EN57(ale bez żadnych większych modernizacji i było to jeszcze w latach 90-tych XX wieku, a więc za czasów ZNTK Gdańsk)
Poza tym były to naprawy rewizyjne z niewielkim zakresem modernizacji.
2012-05-09 15:08:47 Autor: et21
---.iic.pwr.wroc.pl
@Dzban: Z tego, że ktoś zaczął dyskusję o dnie. Powiedz pls, dlaczego uważasz że PR są źle zarządzane?
2012-05-09 17:18:59 Autor: max
---.tvk.torun.pl
@Dzban: Dlaczego IC ma cokolwiek zwracać PR? - a dlaczego IC zgodziły się brać? Przecież były przy rozmowach. PRy protestowały. Rząd nie sfinansował napraw wagonów i loków, które poszły do IC. Znaczna część kasy pochodziła ze środków własnych PR i część z UE (przykładem są SPOTY, czy choćby wagony BDHNU). Fablok sobie nie poradził, reszta nie chciała robić za taką kasę jednostek. Co do zarządzania PR-ami nie ma co bronić, bo zarządzanie nie jest najlepsze. IR i RE - to niezły pomysł - wypełnia lukę po byłych poc. posp., których IC się pozbyło z rozkładu. Co do dna PRów - gdyby polskie rządy się tak opiekował PRami jak teraz IC (i ogólnie nie miał w d... kolei) to byłoby inaczej.
2012-05-09 19:34:56 Autor: et21
---.ict.pwr.wroc.pl
@zeus04: Tak. KM nigdy nie potrzebowała elektrowozów. A Traksy kupiła bo się szefom H0 znudziła.
2012-05-09 20:01:35 Autor: bochenek
---.tktelekom.pl
@karuzel dla hipopotama
Może i zapisu nie było w SIWZ ale Fablok ściągną faceta z ZNTKMM i w miarę temat ogarneli. Dziwię się tylko, że ruszyli z robotą, zrobili 8 eztów a potem prace wstrzymali...
2012-05-09 20:07:48 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
@ et21:
KM kupiła trochę wagonów i lokomotyw, ale nie najlepiej na tym wyszła.
2012-05-09 20:37:10 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
@ max:
http://wwwcfd.spedycje.pl/wiadomosci/_wiadomosci/4683/100_mln_zl_dla_pkp_na_lokomotywy.html
Ministerstwo Transportu informuje, ze przeznaczy 100 mln zł z Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorstw na zakup i modernizację lokomotyw dla spółki PKP Przewozy Regionalne w ramach pomocy publicznej. Przewiduje to umowa podpisana 27 grudnia br. (czyli w 2006 roku) pomiędzy ministrem Skarbu Państwa a zarządem spółki PKP Przewozy Regionalne.
2012-05-09 23:00:42 Autor: a
---.internetdsl.tpnet.pl
a
2012-05-09 23:33:36 Autor: Pracownik ZNTK i ZNTKiM.
---.internetdsl.tpnet.pl
Hej emeryt. Z twego bełkotu widać żeś maszynistą był. Tory Kanału Kaszubskiego to tory polskiego \"OKNA NA ŚWIAT\". Tędy szły i idą pociągi z węglem (teraz i złomem) do portu oraz ze szwedzką rudą do huty. Szły i idą (teraz mniej) pociągi z siarką. Musiałeś nachlany (ostatnio moda) prowadzić lokomotywy jak się bałeś w takiej gęstwinie pociągów jeździć. Zresztą więzienie obok torów może się bałeś, że tam zostaniesz. Kim ty jesteś, że usiłujesz obrażać, nie stać na odrobinę ludzkości. Nie zakłady, tylko ZNTK w Gdańsku nie istnieje tak jak niektóre inne zntk. Istnieje tylko ZNTKiM sp. z o.o., już od 12 lat i to ta spółka w ramach konsorcjum swoją część kontraktu zrealizowała. Fablok nie dał rady i współczuję im. Ten helmut co się zapalił, to napity maszynista w trakcie jazdy poszedł do drugiej kabiny i dał kontrę do tyłu, to i walneło ogniem z zabezpieczeń, to może ty prowadziłeś ? Tych obu komisarzy znam to może ich imiona? Ĺťaden z nich twego bełkotu nie chciałby czytać.
2012-05-10 06:37:42 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Hej pracownik zabolało?Nie wiem jak teraz ale kiedy tam bywałem tak było nie na Kanale Kaszubskim tylko w twej firmie jeśli jesteś tym za kogo się podajesz.Za płotem twej firmy była łąka w której była widać szyny ale podkładów raczej nie było.Królowała na niej fabryczna lokomotywa 401 Da Sam zakład był manufakturą w stosunku do ZNTK Mińsk Mazowiecki ,ZNLE Gliwice nie wspomnę o ZNTK Oleśnica Przejechałem gościu blisko 3 miliony kilometrów nie bełkoczę bo nie piję i nie piłem.Co do Kanału kaszubskiego przez niego szła Chemia nawozy nie złom czy węgiel które idą prze PP GPA.Co do komisarzy podałem ich pierwsze literki nazwisk na pełne nie mam prawa.Do tyłu to chyba gościu ty jesteś z tym byczkiem była ewidentna wina ZNTK Gdańsk Co do ZNTK PISZĘ JEŚLI ISTNIEJE BO WYKONUJĄC TAKĄ LIPĘ NIE MIAŁ PRAWA PRZETRWAĆ
2012-05-10 11:22:06 Autor: Pracownik ZNTK i ZNTKiM
---.internetdsl.tpnet.pl
Ta manufaktura w latach 80 dostała po raz trzeci sztandar przechodni Ministra Komunikacji. Tym razem na WŁASNOŚÄ† - i ja go osobiście przywoziłem z Warszawy. Może zrozumiesz - sztandar to NAJLEPSI z wszystkich ZNTK za cały rok. Maszynistom to trudno zrozumieć czego dowodem są np popisy na stadionie maszynisty senatora w TV,(bo nie rozumie, że senator nie powinien być bydlakiem) lub maszynista z pociągu Jelenia Góra - Gdynia (ten może i 4 mln przejechał a nie rozumie, że nie rozumie).
2012-05-10 18:07:25 Autor: Pracownik ZNTK i ZNTKiM
---.internetdsl.tpnet.pl
Hej pracownik z Działdowa, może ci zdjęcie sztandaru MK podesłać bo sobie wtedy w mieszkaniu na pamiątkę zrobiłem ? A w ogóle coś o takim szczególnym wyróżnieniu MK słyszałeś ? Podanie imion komisarzy to nie jest ujawnienie ich danych.
2012-05-12 07:19:27 Autor: He he he
---.dynamic.chello.pl
NEWAG powinien zaprotestować
2012-05-12 19:59:48 Autor: a
---.internetdsl.tpnet.pl
Protestować ? Po co, z rok stał w NEWAGU jeden z ezt.
2012-05-13 16:55:22 Autor: BMW
---.adsl.inetia.pl
PR wyremontowały EP07 za własną kasę, odebrano tabor przekazano do IC a teraz PR kupuje swój kiedyś wyremontowany tabor. Miało być oddłużenie PR co zrobiono - oddłużona na papierze dlaczego o tym nikt nie mówi głośno kiedy tym zainteresuje się CBŚ. No tak ale kto tym ma się zająć wszyscy mają brudne łapska wszyscy są zamieszani w to g ...no.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony