Partnerzy serwisu:

PR sprzedadzą Dolnemu Śląskowi EN57

jm, Rynek Kolejowy 19.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-19 15:11:15 Autor: tomtom
---.static.chello.pl
W Legnicy już stoi EN57-1703
2015-08-19 15:18:25 Autor: tiruriru
---.dynamic.chello.pl
A na zdjęciu jednostka 1395 należąca do PR, jeżdżąca w malowaniu woj. dolnośląskiego, będąca obecnie w dzierżawie w... Kolejach Śląskich. Przecież cała ta regionalna kolej w Polsce to cyrk, bujda na resorach i mnożenie stanowisk. W imię czego? Kasy dla swoich? Co po wprowadzeniu KŚ zmieniło się na lepsze?
2015-08-19 15:52:22 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post tiruriru:
"A na zdjęciu jednostka 1395 należąca do PR, jeżdżąca w malowaniu woj. dolnośląskiego, będąca obecnie w dzierżawie w... Kolejach Śląskich. Przecież cała ta regionalna kolej w Polsce to cyrk, bujda na resorach i mnożenie stanowisk. W imię czego? Kasy dla swoich? Co po wprowadzeniu KŚ zmieniło się na lepsze?"
Produktywność szarego pracownika znacznie poprawiła się ;) . Teraz można legalnie pracować za dwóch a nawet trzech :)
2015-08-19 16:16:48 Autor: wałbrzyszanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy ktoś może mi wyjaśnić, dlaczego Impulsy ciągle są niszczone na linii zgorzeleckiej, a rezerwę kiblową KD zawsze wysyłają na linię jeleniogórską, skąd zabierane są Impulsy? Co pasażerowie z Wałbrzycha, Jeleniej Góry, Boguszowa i innych miejscowości są winni, że na linii do Zgorzelca nie potrafią szanować nowego sprzętu? Róbcie tak dalej, a nie będziecie mieć w ogóle czym jeździć, bo wszystkie Impulsy pójdą do naprawy. Już teraz zdaje się KD kombinują jak mogą żeby załatać braki taborowe, np. zastepują EZT-y szynobusami.

Na dodatek pociągi do Wałbrzycha ostatnio ciągle się spóźniają. Gwizdy dla KD! Już część z moich znajomych wróciła do busów.
2015-08-19 16:23:21 Autor: Wit
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
A co? Busy się nie spozniaja?
2015-08-19 16:25:15 Autor: Padre
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Na linii zgorzeleckiej nie ma trakcji elektrycznej, więc nie można zepsuć tam impulsów. Ostatnie uszkodzenia były na trasie Wrocław - Jelenia Góra między innymi przez kradzież elementów sieci trakcyjne, więc podziękowania dla złodzieja.
2015-08-19 16:26:13 Autor: wrowro
---.211.126.7
@ wałbrzyszanin:

POlityka KD. Jedne linie ważniejsze, drugie mniej ważne. Mina turystów wracających w upalny dzień ze Szklarskiej, na których czeka stary kibel bez klimatyzacji i 4 godziny jazdy - bezcenna.

Ciekawe, co taki pasażer wybierze następnym razem: pociąg KD czy busa?
2015-08-19 16:29:10 Autor: Don
---.free.aero2.net.pl
Tylko dlaczego w naprawach są prawie wszystkie długie Impulsy, które jeżdżą do Węglinca? Do Jeleniej Góry nie jeżdżą długie Impulsy tylko krótkie (o ile jeżdżą). Ostatnia awaria była na linii zgorzeleckiej, gdy Impuls wjechał w obniżoną sieć trakcyjną. Wcześniej wandal wybił szybę w kolejnym Impulsie. Dziwnym trafem też na trasie Wrocław - Węgliniec.
2015-08-19 16:29:24 Autor: Don
---.free.aero2.net.pl
Tylko dlaczego w naprawach są prawie wszystkie długie Impulsy, które jeżdżą do Węglinca? Do Jeleniej Góry nie jeżdżą długie Impulsy tylko krótkie (o ile jeżdżą). Ostatnia awaria była na linii zgorzeleckiej, gdy Impuls wjechał w obniżoną sieć trakcyjną. Wcześniej wandal wybił szybę w kolejnym Impulsie. Dziwnym trafem też na trasie Wrocław - Węgliniec.
2015-08-19 16:33:39 Autor: ...
---.139.19.15
KD Trolle tradycyjnie czuwają ("Wit" & "Padre" z jednego IP multi.internet.cyfrowypolsat.pl). Czyli znowu będzie jatka.

Czy na tym portalu da się normalnie podyskutować o kolei na Dolnym Śląsku bez udziału szczeniaków z KD, obszczekujących każdego niczym wiejskie kundle?
2015-08-19 16:39:50 Autor: myślący
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Stare klopy są pojemniejsze, więc powinny jeździć na linii zgorzeleckiej. Tam ludzie często ledwo mieszczą się w impulsach. KD nie powinny tak robić, że preferują jedną linię kosztem innych, bo w efekcie ludzie odwrócą się od kolei na wszystkich trasach. Na jednych bo tłok, a na innych bo się ich robi w konia. Jednostki 36WE zostały zakupione do obsługi linii jeleniogórskiej.
2015-08-19 17:01:51 Autor: Kamil Sikora
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda, że zamiast wystawić więcej jednostek na normalną licytację z możliwością kupna przez innych przewoźników, PR wystawiają kolejne młode jednostki (z 1988 i 1990 roku) na sprzedaż jako wraki z obowiązkiem trwałego ich uszkodzenia...

Więcej tutaj :

http://www.forumkolejowe.pl/przewozy-regionalne-zlomuja-mlode-en57-vt7222.htm#126070
2015-08-19 17:02:55 Autor: gg
---.226.213.28
Zasada jest prosta: Skoro zmodernizowane kible stanowią rezerwę w KD, a niezmodernizowane kible rezerwę rezerwy (gdy zabraknie nawet zmodernizowanych kibli), to rezerwa powinna jeździć tam, gdzie brakuje podstawowych jednostek (czyli Impulsów), a nie że robi się roszady w sprzęcie, bo jakaś linia jest ważniejsza a inne mniej ważne. KD może nie zdają sobie z tego sprawy, ale mają pewne zobowiązania wobec pasażerów odnośnie komfortu, określone np. w
rozkładach jazdy gdzie jest wyszczególnione w którym pociągu jest klimatyzacja, wi-fi, przewijak dla niemowląt itd. Czekam zatem na pierwsze pozwy sądowe składane przez wkurzonych pasażerów w
związku z podróżowaniem w gorszych warunkach niż jest to określone w rozkładach jazdy (np. brak klimatyzacji). Zwłaszcza, że winny jest tu nie tylko tzw. czynnik obiektywny, ale także ogólny chaos organizacyjny panujący w Kolejach Dolnośląskich. Punktualność pociągów to jeden z aspektów ważnych dla pasażera, innym często nie mniej ważnym pod uwagę przy planowaniu przejazdów jest komfort podróżowania, szczególnie istotny dla osób starszych, dla których 4-godzinna jazda pociągiem bez klimatyzacji może skończyć się uszczerbkiem na zdrowiu. Pasażera kupującego bilet miesięczny np. z Wrocławia do Świebodzic czy regularnie korzystający z jakiegoś połączenia nie interesują tłumaczenia, że KD wymyśla sobie nierealistyczne czasy przejazdów na innej linii, których potem nie potrafią dotrzymać bez szkody dla pasażerów z jego linii. Skoro jednostki 36WE zostały zakupione z myślą obsługi linii jeleniogórskiej, to pasażerowie mają prawo domagać się, żeby te jednostki właśnie tam jeździły.
2015-08-19 18:19:13 Autor: darek44
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie ma wątpliwości, że te nowe stare nabytki KD będą jeździły przede wszystkim do Jeleniej Góry, Wałbrzycha i Szklarskiej Poręby. Zapewne jako kolejne "pociągi retro". Proponuję zgłaszać takie przypadki do UTK (pasazer@utk.gov.pl). Wystarczy sprawdzić potem w rozkładzie czy jest wyszczególniona klimatyzacja, przewijak dla niemowląt, wi-fi itd. Takie rzeczy są oznaczone przy każdym pociągu odpowiednimi znaczkami. Jak będą zgłoszenia od pasażerów to KD bekną za takie cyrki, dotyczy to zwłaszcza pasażerów z biletami miesięcznymi (którzy JUŻ zawarli umowę z KD na realizację określonych usług), ale też pasażerów podróżujących na podstawie biletów jednorazowych, którzy przychodząc na stację mają prawo oczekiwać usług określonych w rozkładzie.
2015-08-19 19:58:37 Autor: gość
---.139.20.68
[Admin: zmoderowano]
2015-08-19 21:03:41 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
A co jest lepsze? Stary przewiewny kibel czy nowoczesny impuls z tłumem spoconych turystów z siadłą klimatyzacją?
2015-08-19 22:12:42 Autor: legniczanin
---.free.aero2.net.pl
@szczur:

Oczywiście, że kibel jest lepszy. Dlatego tą drogą apeluję do prezesa KD: Panie Prezesie, prosimy o stare kible na linii do Węglińca i Legnicy! Koniecznie bez klimatyzacji i z otwieranymi oknami! Mogą być w stylu retro. Nie chcemy już więcej tych śmierdzących Impulsów! Niewielkie kilkuminutowe opóźnienie to mały pikuś w porównaniu z frajdą, jaką daje jazda takim składem. Panie Prezesie, dlaczego tylko mieszkańcy miejscowości przy trasie do Jeleniej Góry mogą jeździć takimi pociągami? Proszę traktować sprawiedliwie wszystkich pasażerów na Dolnym Śląsku!
2015-08-19 22:16:22 Autor: kolejrz24
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-19 22:52:04 Autor: dezInfotrolle
---.185.134.40
[Admin: zmoderowano]
2015-08-19 23:12:30 Autor: qwe
---.inter-sat.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-19 23:36:21 Autor: Beatryczka
---.139.20.68
[Admin: zmoderowano]
2015-08-19 23:45:14 Autor: żuczek
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-19 23:59:17 Autor: st
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano] PRy mają za dużą rezerwę i za mało jeźdżą ich jednostki -to źle; KD jeździ na maxa po 1000km na dobę by na maxa wykorzystać nowe jednostki - też źle! Pewnie lepiej by Impulsy za 18 baniek stały na bocznicy zawsze gotowe by jakis pociąg zastąpić.... Koleś zmienia IP i wszędzie płacze na zamieniane Impulsy na zwykle zmodernizowane kible, jakby nie wiedział, że na Węgliniec jest 160km/h a do Jelonki ledwo 110-120km/h... No ale już wietrzy spisek, boi mu źle. Nie odkrycie ameryki, że latem firmy - pewnie KD też - robią przeglądy, no ale weź dziecku wytłumacz... pewnie wolał jak wszystko jeździło na kibelkach.... ale "to se ne wrati"
2015-08-20 00:08:27 Autor: Noemka
---.85.44.204
[Admin: zmoderowano]
2015-08-20 00:15:57 Autor: yaro
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ st:

Doskonale widać, że to ty zmieniasz nicki (teraz "st", kilkanaście minut wcześniej "żuczek"). Ale adres IP ten sam...

Wszyscy doskonale wiedzą, że KD mają za małą rezerwę, czego efektem są właśnie ciągłe cyrki z taborem na różnych liniach (nawet puszczają szynobusy w miejsce EZT-ów). Więc po prostu nie wiesz o czym piszesz. Po drugie, do Węglińca Impulsy i tak nie jeżdżą 160 km/h, a puszczenie kibla zamiast Impulsa powoduje opóźnienia praktycznie niezauważalne.
2015-08-20 11:14:30 Autor: PITZ filia (na wakacjach)
---.internetdsl.tpnet.pl
A to w woj. dolnośląskim są takie potoki pasażerów, co to by ich buszami nie mozna przewieźć, tylko trzeba "kibla" zmodernizowac?
Fiu, fiu...
2015-08-20 14:13:31 Autor: mecenas.
---.139.19.15
@ gg:

Hehe, już słyszę tłumaczenia prezesa KD: Wysoki Sądzie, przecież wyraźnie napisaliśmy na kartkach, że jest to pociąg retro :))
2015-08-20 14:34:07 Autor: kolejofan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ewentualne opóźnienia na linii do Węglińca nie są żadną wymówką. Po pierwsze: pociągi wcale nie muszą śmigać 160km/h. Na Zachodzie też osobówki nie gnają ile fabryka dała, mimo że parametry linii są zwykle nawet lepsze niż u nas. Wystarczy np. porównać Vmax i prędkość pociągów osobowych na odcinku też ważnego korytarza Schmilka - Bad Schandau - Dresden. To chyba taka nasza polska specjalność, że jak tylko pojawi się jakaś szybsza trasa, musimy pędzić ile fabryka dała. Zwłaszcza w przypadku ewidentnych braków taborowych Vmax pociągów dostosowuje się do maksymalnej prędkości rezerwy. Po drugie: dla pasażerów ważna jest nie tylko prędkość ale także komfort jazdy. Często dużo większe znaczenie niż dojechać 5-10 minut wcześniej ma to, żeby spędzić 4 godziny w pociągu w miarę przyzwoitych warunkach, a nie w standardzie w jakim jeździli nasi przodkowie 50 lat temu, w telepiącym się składzie, na twardych siedzeniach, bez klimy w upale. Mam nadzieję, że pan prezes KD w końcu to zrozumie i przestanie robić w balona pasażerów na innych liniach.

Rozumiem, że na linii do Węglińca są problemy z taborem, ale tak mielibyście przynajmniej pozytywne zdanie u pasażerów z innych linii. A ludzie do Węglińca i tak jeździliby pociągami, bo nawet kibel jest tam bezkonkurencyjny czasowo. A tak macie fatalną opinię i u pasażerów z linii zgorzeleckiej (opóźnienia i tak są, a dodatkowo tłok w małych Impulsach), i z pozostałych linii. Dyrektor do spraw marketingu nie odrobił lekcji.
2015-08-20 15:07:02 Autor: gosc
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post wałbrzyszanin:
"Czy ktoś może mi wyjaśnić, dlaczego Impulsy ciągle są niszczone na linii zgorzeleckiej, a rezerwę kiblową KD zawsze wysyłają na linię jeleniogórską, skąd zabierane są Impulsy? Co pasażerowie z Wałbrzycha, Jeleniej Góry, Boguszowa i innych miejscowości są winni, że na linii do Zgorzelca nie potrafią szanować nowego sprzętu? Róbcie tak dalej, a nie będziecie mieć w ogóle czym jeździć, bo wszystkie Impulsy pójdą do naprawy. Już teraz zdaje się KD kombinują jak mogą żeby załatać braki taborowe, np. zastepują EZT-y szynobusami.

Na dodatek pociągi do Wałbrzycha ostatnio ciągle się spóźniają. Gwizdy dla KD! Już część z moich znajomych wróciła do busów."
Wszystkie połączenia z Wrocka do Wałbrzycha/ JG/ Szklarskiej są już na kiblach? Mam nadzieję, że jakieś zostały (Wiem, że na pewno Chybotek jest na ENce.). Ewentualnie wiesz może jak wygląda ta sytuacja z Rudawami (odjazd z WG ok. 17)? Ostatni raz jak nim jechałem to jeszcze był Impuls i fajnie jakby dalej tak było, bo jest to jedna z niewielu opcji dla mnie, kiedy wracam do domu (tzn. jest skomunikowany z pociągiem na Kłodzko).
2015-08-20 15:16:55 Autor: rufus
---.226.213.28
@ gosc:

Rudawy kiedyś jeździły na Impulsie. Teraz czasem jedzie Impuls czasem EN57 po modernie. Prawdopodobieństwo trafienia mniej więcej 50/50. Niestety widzę coraz mniej Impulsów na linii do Jeleniej. Na dodatek ostatnio pociągi notorycznie się spóźniają. Komfort nie lepszy niż za czasów PR-ów a wtedy przynajmniej nie było tylu opóźnień co teraz.
2015-08-20 15:30:13 Autor: marcin88
---.free.aero2.net.pl
@gość

a może wiesz czy teraz są zachowywane skomunikowania w Wałbrzychu pociągu przyjeżdżającego z Kłodzka z "Rudawami" do Jeleniej Góry? niestety KKA na odcinku Jedlina - Wałbrzych wydłużyła czas przejazdu i obecnie przyjazd z kłodzka jest 5 minut po odjeździe "Rudaw". Czy "Rudawy" czekają w Wałbrzychu na przyjazd KKA?
2015-08-20 15:56:19 Autor: gosc
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post marcin88:
"@gość

a może wiesz czy teraz są zachowywane skomunikowania w Wałbrzychu pociągu przyjeżdżającego z Kłodzka z "Rudawami" do Jeleniej Góry? niestety KKA na odcinku Jedlina - Wałbrzych wydłużyła czas przejazdu i obecnie przyjazd z kłodzka jest 5 minut po odjeździe "Rudaw". Czy "Rudawy" czekają w Wałbrzychu na przyjazd KKA?"
Wydaje mi się, że nie będzie, ponieważ jeden czeka na drugiego chyba tylko wtedy, kiedy ROZKŁADOWO jest możliwość przesiadki; aczkolwiek mogę się mylić. Ale od września znów będą skomunikowane (przyjazd z Kłodzka 18:40, odjazd do JG 18:44)
2015-08-29 14:15:31 Autor: wolf
---.adsl.inetia.pl
Do legniczanin

Chłopie sam sobie kup EN57 stary i jeździj. Nikt normalny nie ma zamiaru się cofać tylko i chce iść z postępem.

Co do pojemności:
EN57 188 miejsc
31WE Impuls 202 miejsc
36WE Impuls 165 miejsc

Impulsy nie raz jeżdżą 160 km/h, sprawdzałem to, chodź fakt faktem, że najczęściej 130 (w 80%).

Ostatnio zauważyłem, że klimę nie zawsze włączają i trzeba łaskawie obsługę o to prosić.

Natomiast co do wandali rzucających kamieniami, to mam wrażenie, że ktoś specjalnie za tym stoi. A to jest chore, bo chodzi o bezpieczeństwo pasażerów.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony