Partnerzy serwisu:

PR: Niska wydajność sieci energetycznych ma wpływ na ruch pociągów

ms, Rynek-Kolejowy.pl 11.08.2015 131

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-11 16:37:53 Autor: Piotrek111
---.unregistered.net.exatel.pl
Jeżeli pociągi będą jeździły punktualnie to... mniej prądu zużyją. Czy może jednak błędnie myślę?
2015-08-11 16:39:46 Autor: kris kross
---.108.23.22
Dla wlodazy PIC problemow oczywiscie nigdy nie ma.
Zycie bajka. Pelne sklady co godzine, super siatka polaczen, DSS, promocje I program lojalnosciowy dla klienta, wszystkie bilety z neta lub biletomatow, czyste klimatyzowane pociagi, plena kontrola zapelnienia skladow I doczepianie wagonow w razie potrzeb,
WSZYSTKO GRA!
2015-08-11 17:51:06 Autor: Energa
---.adsl.inetia.pl
Dla PKP-IC problemu nie ma - bo ich pociągi mają rezerwy w czasach jazdy i mogą sobie pozwolić na jazdę z mniejszą mocą. W przypadku przewoźników regionalnych (wszystkich za wyjątkiem KM i SKMWA) już tak różowo nie jest.
2015-08-11 18:58:57 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Trzeba było wcześniej pomyśleć o przejściu na prąd zmienny. Przynajmniej straty byłyby mniejsze. że o rekuperacji nie wspomnę. Po prostu nasza kolej ze względu na swe techniczne zacofanie jest prądożerna.
2015-08-11 19:30:36 Autor: Pan Pik
---.105.134.45
Słabszy rozruch + mniejsze zużycie energii? Matko Bosko. Widzisz a nie grzmisz.
2015-08-11 19:55:28 Autor: pwlk
---.centertel.pl
Słabszy rozruch zmniejsza zużycie energii tylko w pojazdach z silnikami asynchronicznymi. W pojazdach z rozruchem oporowym powoduje jedynie mniejsze natężenie prądu, natomiast zużycie energii dla osiągnięcia tej samej prędkości będzie większe gdyż cześć energii jest tracona w opornikach i rozruch trwa dłużej. To jakby próbować zaoszczędzić na gotowaniu wody włączając czajnik w szereg z rezystorem.
2015-08-11 20:24:19 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Tak - szczególnie dotyczy to linii Reda - Hel..
2015-08-11 20:37:43 Autor: Xoov
---.eaw.com.pl

Xoov
W odpowiedzi na post pwlk:
"Słabszy rozruch zmniejsza zużycie energii tylko w pojazdach z silnikami asynchronicznymi. W pojazdach z rozruchem oporowym powoduje jedynie mniejsze natężenie prądu, natomiast zużycie energii dla osiągnięcia tej samej prędkości będzie większe gdyż cześć energii jest tracona w opornikach i rozruch trwa dłużej. To jakby próbować zaoszczędzić na gotowaniu wody włączając czajnik w szereg z rezystorem."
Energia utracona w opornikach rośnie w zasadzie z kwadratem prądu i liniowo z czasem.
2015-08-11 20:51:09 Autor: NG
---.adsl.inetia.pl
Na szczęście Arriva jeździ spalinówkami pod drutem.
2015-08-11 21:34:26 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post życzliwy:
"Trzeba było wcześniej pomyśleć o przejściu na prąd zmienny. Przynajmniej straty byłyby mniejsze. że o rekuperacji nie wspomnę. Po prostu nasza kolej ze względu na swe techniczne zacofanie jest prądożerna."
w PRL PKP miała najlepsze wskaźniki zużycia energii do przewiezionej masy i liczby pasażerów w całej Europie. Nowsze pojazdy hamują na PKP z rekuperacją i np. w Elfach odzysk energii osiąga 30%...
2015-08-11 21:40:08 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Pan Pik:
"Słabszy rozruch + mniejsze zużycie energii? Matko Bosko. Widzisz a nie grzmisz."
Mniej forsowna jazda = znaczne oszczędności energii. Gdy mam zapas czasu, to nie przyspieszam jak wariat, co kilkaset metrów po minięciu każdego "sierżanta" i nie hamuję z pełnej dopuszczalnej prędkości. Długo przed miejscem zwolnienia prędkości przechodzę na wybieg i często nawet hamulca nie dotykam przez 40-45 minut.
2015-08-11 22:46:00 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"Tak - szczególnie dotyczy to linii Reda - Hel.."
Przy słabszym układzie chłodzenia silnika spalinowego mogą wystąpić ograniczenia mocy.
Na 6Dg po kilkunastu minutach jazdy z większym obciążeniem mamy do czynienia z niewydolnością układu chłodzenia i sterownik ogranicza moc. Mi przy temp. zewnętrznej poniżej 30 stopni Celsjusza udało się uzyskać 113 stopni płynu chłodzącego. Sterownik ograniczył obroty do 1320 obr/min, a moc do poziomu 45% przy 100% zadanej:
https://goo.gl/photos/uQsk3ASnSGz7LXvs7
2015-08-11 22:56:22 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
Ależ plamy na słońcu, czy mokra woda to znane od dawna przyczyny zakłóceń pociągów PR...
2015-08-11 22:57:59 Autor: pwlk
---.centertel.pl
@zeus04
W PRL nie było sierżantów na 20 km/h co kawałek na byle przejeździe, mostku czy rozklekotanym rozjeździe więc nie trzeba było ciągle kręcić naprzemian nastawnikiem i kranem.
2015-08-12 00:20:38 Autor: Hrc
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
A to ja myslalem ze zawsze ograniczenia byly. To da sie jeszcze wieksze?
2015-08-12 00:28:25 Autor: Kość
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wyłączyć klimatyzację!
2015-08-12 17:39:02 Autor: sheva17
---.134.65.216
Najważniejsze by prąd był w zdroju:P.
2015-08-24 18:04:06 Autor: profesor
---.play-internet.pl
Niestety upały dotknęły wszystkich i nie obyło się również na transporcie kolejowym. W tym przypadku Przewozy Regionalne nie ponoszą odpowiedzialności za częściowe opóźnienia pociągów.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony