Partnerzy serwisu:

PR chcą zwiększyć liczbę kas. Zapraszają do franczyzy

Kasper Fiszer 21.12.2016 656

PR chcą zwiększyć liczbę kas. Zapraszają do franczyzy
fot. Przewozy Regionalne.
Przewozy Regionalne zmieniają swoje podejście do sprzedaży biletów. Chcą większej dostępności tradycyjnych okienek kasowych, ale prowadzonych przez firmy zewnętrzne w oparciu o franczyzę.
– Zlecone przez nas badania wykazały, że przyjęta wcześniej strategia ograniczania tradycyjnej sprzedaży biletów nie jest korzystna – mówi prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński. Dlatego w przyszłym roku na dworcach mamy zobaczyć więcej okienek z nowym szyldem PolRegio. – Tradycyjna sprzedaż w kasach jest korzystna dla pasażera, bo służy mu jednocześnie jako punkt informacyjny – tłumaczy.

Franczyza pod szyldem PolRegio

Jak wyjaśnia prezes PR, operator chce połączyć potencjał kas własnych i agencyjnych. Przyjęty zostanie model franczyzy, co ma zapewnić jednolity standard okienek. Stałe mają być okres dostępności i tzw. kultura sprzedaży oraz identyfikacja wizualna oparta o nową markę PolRegio. Według Krzysztofa Mamińskiego taki model może przynieść duże oszczędności dzięki większej skali działania – na przykład przy negocjacjach z zarządzającą dworcami spółką PKP SA. – Kiedy ajent negocjował stawkę wynajmu powierzchni na dworcu samodzielnie, było to dla niego trudniejsze niż dla spółki Przewozy Regionalne – wyjaśnia prezes.

W ostatnim czasie poszczególne oddziały Przewozów Regionalnych ogłaszają przetargi nie tylko na obsługę kas na mniejszych stacjach, ale i w dużych miastach, m.in. w Kaliszu (ponad 100 tys. mieszkańców), Częstochowie (200 tys. mieszkańców), Gdańsku-Wrzeszczu (jeden z ważniejszych dworców w Trójmieście), Kluczborku, a nawet w Rzeszowie Głównym. Utrzymane zostają też obecne już punkty agencyjne w większych ośrodkach, np. w Poznaniu.

Pasażer nie zauważa, kto prowadzi kasę

– Przekazanie kasy własnej do obsługi agencyjnej pozwala zmniejszyć koszty jej funkcjonowania nawet o połowę – tłumaczy Michał Stilger, główny specjalista ds. public relations przewoźnika. – Jednocześnie zwracamy uwagę na to, aby wynagrodzenie proponowane podmiotom zewnętrznym było dla nich korzystne i pozwalało na stabilne funkcjonowanie – dodaje. Utrzymanie jednolitego standardu obsługi ma natomiast gwarantować, że pasażer nie odczuje w żaden sposób różnicy w organizacji pracy kasy.

Zmiana formy działalności kas biletowych jest jednym z elementów planu restrukturyzacji spółki. – Dotychczasowe wyniki tego procesu pokazują, że jest to działanie uzasadnione finansowo – ocenia Michał Stilger. – W związku z tym planujemy jego kontynuację. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie utrzymywać sieć kas biletowych na najważniejszych stacjach – podkreśla.

Bilet zintegrowany z PKS-ami

Zarząd PR zapewnia, że nie chce odchodzić od promowania nowoczesnych metod sprzedaży biletów i chce poprawić ofertę również w tym zakresie. Jednym z działań ma być możliwość zakupu biletu bezpośrednio na stronie przewoźnika. Kolejnym – wprowadzenie wspólnej sprzedaży z PKS-ami, o czym po raz pierwszy informowaliśmy w listopadzie.

– To nie będzie wspólny bilet, tylko bilet łączony lub, mówiąc inaczej, zintegrowany – zaznacza prezes. – Chodzi o to, by kupując bilet naszego partnera na komunikację autobusową. można było od razu kupić bilet na pociąg Przewozów Regionalnych i na odwrót – tłumaczy Krzysztof Mamiński. Jak dodaje, w przyszłości być może pojawia się wspólne oferty promocyjne PR i PKS.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Dworce kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony