Partnerzy serwisu:

PR chcą jeździć na Ukrainę

Kasper Fiszer 15.05.2014 214

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-05-15 12:26:32 Autor: tomek janiszewski
---.ip.netia.com.pl
A przywrócić pociągów na bieszczadzkiej trasie Przemyśl - Chyrów - Krościenko - Zagórz to już niedasie?
2014-05-15 12:28:34 Autor: Kasper Fiszer
---.toya.net.pl
@Tomek Janiszewski: z pewnością nie da się, bo tor po stronie ukraińskiej jest w dużej części rozebrany. Pisaliśmy o tym przy okazji tekstów dotyczących linii do Niżankowic. Pozdrawiam, Kasper Fiszer.
2014-05-15 12:29:01 Autor: ...
---.94.20.16
skoro aż tak im się chce mogli by wreszcie pomyśleć o przejściu Gubin/Guben i dalej do Cottbus.
2014-05-15 12:32:38 Autor: 333
---.204.31.195.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jaki niesamowity regres w ciągu ostatniego wieku, w latach 1918-20 polski pociąg po terytorium administrowanym przez Polską kursował do Berdyczowa - tak Berdyczów miał krajowe połączenie z Warszawą a teraz kurde planują Kowel, Mościska nawet nie do okupowanego przez Ukraińców Lwowa, ale jest wojna i będzie jeszcze ciekawiej, jest szansa na krajowe połączenia do Podwołoczysk za Tarnopolem, Mochylan za Zdołbunowem - stacji granicznych z Ukrainą (USSR) tak jak przed II wojną.
2014-05-15 12:52:02 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Według mnie to jest dobre.

Trzeba jeszcze zapewnić przesiadkę, kontrola graniczna w czasie przesiadania się po wyjściu z pociągu (także w Kowlu!) i będzie się dało pojechać pociągiem na Ukrainę zarazem bez problemów z przemytnikami niszczącymi tabor oraz może w cenie lepszej niż nocny sypialny (suma taryf obu przewoźników?)
2014-05-15 12:54:03 Autor:
---.tktelekom.pl
Kraków - Praga/Wiedeń w dzień jak kiedyś łącznik do Sobieskiego i ludzie wrócą. Niech ICC się uczy od madrzejszego.
2014-05-15 13:00:53 Autor: ogon
---.dynamic.chello.pl
Kuszetka Warszawa-Lwów za 100 złotych, to by była konkurencja dla autobusu. Ale w kolejowych realiach będzie 200 złotych i czas jazdy fantastyczny, i nic z tego. No chyba że pójdziemy w ślady Orbana i rozmontujemy Ukrainę, póki co wspieramy destrukcyjnych banderowców...
2014-05-15 13:05:52 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
ten Kraków - Ostrawa w jakich godzinach i którędy?

Bo bardzo brakuje dojazdu rano do Ostrawy z Katowic i powroty wieczorem (EC z Warszawy jest za późno i wraca za wcześnie).
Oczywiście kluczowe jest też zapewnienie skomunikowań w Czechach (Zilina, Praga, Wiedeń)

Obecnie najlepszy były dojazd na odjeżdżający o 8:03 z Bohumina pociąg do Ziliny (to EC ale nie ma znaczenia, na miejscu taryfa jest ta sama, nawet oferta PRow Czechy+ jest honorowana) oraz na odjeżdżający o 7:49 lub 8:39 z Ostrawy pospieszny do Brna.
2014-05-15 13:10:28 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@2014-05-15 12:54:03 Autor:

taki łącznik do Sobieskiego będzie jeździł pusty jak kiedyś.
Z resztą sam Sobieski tez jest raczej pusty na odcinku granicznym.

To musi być pociąg wpisany w siatkę połączeń regionalnych i z honorowaniem taryfy regionalnej.
Dokładnie tak samo jak jest w Czechach (gdzie pospieszne i EC mają tą samą taryfę co osobowe).
2014-05-15 14:35:33 Autor: randall
---.dynamic.gprs.plus.pl
Po co wymyślać nowe połączenia a o dawnych które świetnie funcjonowały zapomniano. Np. Kraków - Żylina przez Zwardoń; mógłby jeżdzić przez Suchą-B. Mieli przecież jednostki do obsługi z sygnalizacją kabinową.
2014-05-15 15:05:30 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
W odpowiedzi na post Kasper Fiszer:
"@Tomek Janiszewski: z pewnością nie da się, bo tor po stronie ukraińskiej jest w dużej części rozebrany. Pisaliśmy o tym przy okazji tekstów dotyczących linii do Niżankowic. Pozdrawiam, Kasper Fiszer."
Może inaczej - nie jest położony. Wystarczy dołożyć 2 szyny - podkłady przystosowane są do splotu.
2014-05-15 15:37:08 Autor: Stephan B.
---.free.aero2.net.pl
będziemy wwozic banderowców, jak fajnie
2014-05-15 16:54:16 Autor: z klubu
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kasper Fiszer

a czy po ukrainskiej stronie nie bylo dwoch rozstawow torow normalny (nasz) i szeroki ?
Wydawalo mi sie ze to po naszej stronie miedzy Przemyslem a Malhowicami byl najgorszy syf i dewastacja torowiska ??????
2014-05-15 17:02:24 Autor: z klubu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Co sie dzieje z inicjatywa na podkarpaciu zeby wreszcie odrestaurowac wspolnie z ukraincami ta najkrotsza z kierunku warszawskiego droge kolejowa w serce bieszczad ???????
W 2012 r szacowano wartosc tych prac odtworzeniowych na ok 60 mln zl..
2014-05-15 17:15:11 Autor: ZDG Lewa Szyna
---.dynamic.gprs.plus.pl
Skoro strona ukraińska wyraziła zero zainteresowania, a Prezes PR powiedział, że na Ukrainę nie jeżdżą z powodu dewastacji, to po co klepać wierszówkę na rynku kolejowym tematem od wielu lat zamkniętym?
2014-05-15 17:17:09 Autor: 333
---.30.0.151.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ z klubu - z klubu UPA chyba,
Tam po drugiej stronie nie ma żadnej Ukrainy jest tylko strefa okupacyjna i nikt z nimi w żadną kolejkę się bawił nie będzie, można im co najwyżej doradzić w którym miejscu mogą sobie dół wykopać i ile mają przygotować wapna żeby ich posypać.
2014-05-15 17:17:44 Autor: ZDG Prawa Szyna
---.dynamic.gprs.plus.pl
O jakimże pociągu mowa do Szestokajowa?
Przecież TLK nie jeździ bo nie ma po co, bo w Szestokajowie nie ma pociągu do Kowna. Jak będzie pociąg do Kowna, to TLK też będzie. Więc gdzie tu miejsce na szynobus?
2014-05-15 17:26:32 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@DG Lewa Szyna

Jeśli kontrola graniczna będzie na stacji kolejowej (w czasie przesiadki/wysiadania)
to nie będzie problemu z dewastacjami.
2014-05-15 18:13:50 Autor: Kasper Fiszer
---.toya.net.pl
@z klubu: jesienią zeszłego roku UZ likwidowała torowisko na odcinkach, gdzie tor normalny wychodzi ze splotu.
2014-05-15 18:13:50 Autor: Kasper Fiszer
---.toya.net.pl
@z klubu: jesienią zeszłego roku UZ likwidowała torowisko na odcinkach, gdzie tor normalny wychodzi ze splotu.
2014-05-15 18:45:20 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
wahadłowy: Kędzierzyn - Bohumin - Czechowice kilka razy dziennie byłby optymalny w ruchu krajowymi i międzynarodowym. Po co pchać skład do Ostravy skoro przez Bohumin przejeżdza duzo pociągów dalekobieznych, w tym do Pragi.
2014-05-15 18:59:41 Autor: ZDG Lewa Szyna
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nikt nie będzie robił kontroli granicznej w Kowlu, to są bajki dla małych dzieci. A bez kontroli granicznej w Kowlu pociąg nadaje się na remont po 2 kursach. Koniec bajki. Dobranoc.
2014-05-15 19:37:45 Autor: dan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niekoniecznie.Trzeba przystosować tabor żeby nie można bylo go rozkrecać.Teraz pociagi buduje sie modulowo i coraz trudniej go rozkrecac.
Komunikacja graniczna musi istniec i zamiast sie zniechecac i byc na nie trzeba starac sie rozwiazac problem
2014-05-15 20:44:06 Autor: trepanowski
---.bb.dnainternet.fi
@333 ale najpierw niech wytłuką trochę ruskich, a potem można ich nie zasypywać. Niech ich marne ruskie truchło na coś się przyda i dokarmi leśne zwierzęta.
2014-05-15 20:45:23 Autor: Regional
---.internetia.net.pl
Bardzo dobrze niech się w końcu zaczną rozwijać. Proponowałbym przywrócenie pociągu Białystok-Czeremcha- Wysokie Litewskie a najlepiej jak dawniej do Brześcia i spowrotem (jedna para) i druga para w krótszej relacji Brześć-Wysokie-Czeremcha.
Pomysł reaktywacji połączeń na Litwę oraz chęć lepszego połączenia Grodna z Warszawą to bardzo dobry pomysł - Białystok na tym tylko skorzysta.
2014-05-15 21:27:33 Autor: Dziwne
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dziwne, dziwne, mości panowie.

Przecież te pomysły nie mają najmniejszych szans na realizację. Tylko stwarzają wrażenie, że spółka chciałaby, ale źle "oni" będą przeciw. Może się założyć, że tak będzie.

Ja też tak mogę. I bez problemu mogę napisać, że mam plan uruchomienia przewozów do Żyliny (może wystarczy do Czadcy), do Koszyc (albo do stacji Medzilaborce), do Czeskiego Cieszyna (no może dalej do Frydka-Mistka). I mogę wypisywać więcej. Tak jak PR nie mam kasy na uruchamianie pociągów, nie mam nawet pociągów. Ale mam pomysł, żeby mi za to ktoś zapłacił...

Dokładnie to widać na przykładzie Kraków-Ostrawa.
Fajna sprawa, ale po rozsypujących się torach Kraków-Oświęcim-Czechowice potrzeba minimum 2 godz 30 minut. Potem pół godziny do Zebrzydowic kolejne pół godziny i mamy 3 godziny. I minimum 40 minut do Ostrawy. Czyli minimum 3 g. 40 min.
Niestety, autem mimo mostu w Mszanie mamy 2 godz. z małym hakiem.

Pociąg, niestety, sztuka dla sztuki. Póki nie będzie zrobiona linia Trzebinia - Oświęcim - Czechowice nie ma sensu puszczać tamtędy pociągów do Ostrawy. Chyba, że przez Katowice, ale tu śmiech byłby jeszcze większy.
2014-05-15 21:32:11 Autor: qrka
---.adsl.inetia.pl
Ciekawe z tego będzie, ale płakać się chce lub śmiać, że nadal problemem jest zmiana rozstawu kół, zwłaszcza, że rozwiązanie techniczne już zostało wynalezione. Dlaczego do tej pory nikt tego nie "zaimplementował" do składów mających jeździć na inny rozstaw szyn? Mamy lokomotywy wielosystemowe a nie potrafimy zrobić/zastosować istniejącego patentu, czegoś mechanicznego - zmiennego rozstawu. Pociągi mogły by wtedy przecież docierać do właściwych miast docelowych a nie do pipidówek przygranicznych... Wielki problem, sieroty
2014-05-15 23:02:26 Autor: Dziwne
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@qurka

Mieszasz rzeczy, opinie i fakty...
Tych systemów zmian szerokości zestawów kół nie jest znów tak dużo. Talgo i polski SUW2000.
Ogólnie nie zanosi się, że pod względem coś się zmieni. O SUW różnie się mówi i chyba jednak jest/był to system trochę przereklamowany... To znaczy nie pasuje w ogóle z wielu powodów do taboru towarowego, a dla pasażerskiego miałby sens, jeśli jeździłoby przez takie przejście z SUW-em kilka, a najlepiej kilkanaście pociągów dziennie. A jest ich każdy wie... No i wychodzi wtedy bardzo drogi w utrzymaniu. A nie zanosi się, że do Kijowa, Lwowa czy Moskwy miałoby jeździć po 10 par dziennie...
A Rail Baltica budowane jest na normalnym torze. Podobnie Kaliningrad też jest na normalnie...
2014-05-15 23:43:02 Autor: Tomo76
---.centertel.pl
Powtarzałem to juz kilka razy i powtórze jeszcze raz: nie rozumiem co stoi na przeszkodzie uruchomieniu połączeń przygranicznych na Ukraine, skoro takie połączenia istnieja od lat między tym krajem a Słowacja i Wegrami. Mam na mysli pociagi Czop - Cierna nad Tisou i Czop - Zahony, obsługiwane przystosowanym do tego taborem - lokomotywa + wagon z plastikowymi siedzeniami, czyli wersja minimum. Czy tak trudno cos takiego zrobić i u nas? Czy moze po prostu niedasie i te wszystkie pobożne życzenia to kolejne bajania aby zapełnić czyms czas?
2014-05-16 16:05:50 Autor: szajba
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Stronka +bonanza i na Ukrainę na Krymowki.
2014-05-30 22:15:31 Autor: RSA linia 108
---.free.aero2.net.pl
Hmmm, kilka miesięcy temu zapytali stronę "ukraińską" i nie dostali odpowiedzi. U mnie w pracy robi się tak: "odpowiedzieli?" - nie. "To podnosimy słuchawkę i dzwonimy, do nich, czas nagli".

Czy tak trudno odbyć rozmowę i regularnie pytać o status sprawy?

Coś mi tu populizmem zalatuje, i prawdopodobnie nic z tych rzeczy nie ma miejsca.

Po co było likwidować połączenie z Chyrowem? Wystarczyło wymienić wnętrza przemytników, żeby ich nie niszczyła swołocz ruska.

Dobry Boże, kto zarządza tymi spółkami kolejowymi. Czy Ci wszyscy dorobkiewicz muszą się tak poddawać władzy i polityce?
Ani jednego chłopa z jajami!!!

Aha, oczywiście banderowcom śmierć! Na Lwów panowie, na Lwów!
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony