Partnerzy serwisu:

PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?

Gazeta Wyborcza 12.08.2011 83

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-08-12 16:33:53 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"(...) niezlanego audytu (...)\"

Fajni taki niezlany audyt ;) Co by to było, gdyby ktoś ten audyt jednak ośmielił się zlać... ;)
2011-08-12 16:35:20 Autor: diaro
---.tktelekom.pl
To może prześwietlimy przy okazji Koleje Śląskie które nie przewiozły pasażera a \\\"działają\\\" ponad rok dając zatrudnienie biernym miernym ale wiernym?
2011-08-12 16:35:43 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Fajny\" miało oczywiście być.
2011-08-12 16:37:35 Autor: pozdze
---.play-internet.pl
Spółka w której np: w woj. łódzki maszynista podczas 12-to godzinnej służby robi tylko kółeczko Łódź-Ostrów Wlkp-Łódź nigdy nie wyjdzie na prostą. Podejrzewam, że tak się pracuje w tej firmie w skali całego kraju.
2011-08-12 16:50:21 Autor: Andzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Halo halo, redakcja, pobudka!

Pociąg relacji Warszawa - Katowice wykoleił się dziś po południu. Wśród pasażerów są ranni.
Wykoleiły się trzy wagony pociągu. Rzecznik PKP podkreśla, że najprawdopodobniej są ofiary.

Siedem minut temu.
2011-08-12 16:53:17 Autor: Andzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na stacji Baby, linia nr 1.
2011-08-12 16:54:42 Autor: Andzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Intercity, odjazd 14.04 z Warszawy, w Katowicach 18.30.
2011-08-12 17:03:50 Autor: rangerek
---.232.239.154.capgemini.com

rangerek
@diaro - z całym szacunkiem ale audyt to akurat niekoniecznie bo UMWŚ ma pełny wgląd w finanse spółki KŚ ;)
dlatego jesli uważasz, że nie jest OK to proponuję zgłoszenie do prokuratury - to nic nie kosztuje ryzykujesz tylko tyle że jeśli świadomie zgłaszałeś przestępstwo którego nie ma to podlegasz karze (art. 234 § 1. k.k.)
2011-08-12 17:06:30 Autor: Smutno
---.181.2.95
@all
Linia zrobiona pod koniec lat 90-tych. Taki jest skutek jak zamiast prac na linaich w PLK robi się PR rzekomych modernizacji, po których pociągi jadą coraz wolniej, a prac utrzymaniowych nie ma kto robić (w firmie z 39 tys. zatrudnionych!). Od poczatku roku non stop były katastrofy pociągów towarowych, teraz jest pasażerski z zabitymi.
2011-08-12 17:07:49 Autor: rangerek
---.232.239.154.capgemini.com

rangerek
@Andzia - onet twierdzi że 2 opsoby nie zyja , GW tylko o wykolejeniu mowi http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/lodz/lodzkie-wykoleil-sie-pociag-dwie-osoby-nie-zyja,1,4820191,region-wiadomosc.html
2011-08-12 17:57:15 Autor: MPGd
---.
Trudno się dziwić, że ŚZPR nie chce przedstawić kosztów działalności. Tyle bezproduktywnej biurwy musi generować koszty.
2011-08-12 17:59:16 Autor: Kent
---.238.64.20.ip.abpl.pl
Na miejscu kierownctwa PR też bym się nie zgodził. Nagle mogłoby się bowiem okazać, że Śląskie płaciło 2x więcej PR-om niż to było warte. Ktoś mógłby też zapytać na co poszły te pieniądze skoro nie na tabor?! A tu macie takie porównanie obecnego rozkładu jazdy jaki układali idioci z ŚZPR i jaki będzie obowiązywał od grudnia który układali ludzie z KŚ:
ŚZPR Katowice - Częstochowa 5.33 6.27p 6.33 7.33
KŚ Katowice - Częstochowa 5.25 5.55 6.25 6.55 7.25

Dzięki takiemu rozwiązaniu ludziom wreszcie będą pasować skomunikowania z wszystkich kierunków (Bielsko, Wisła, Rybnik) w kierunku Częstochowy. Ludzie z ŚZPR na to nigdy by nie wpadli. Lepiej układać rozkład tak aby dwa pociągi jechały w ciągu 7 minut, a potem przez godzinę żaden.

Nie dziwcie się, że na Śląsku PR nikt już nie chce!
2011-08-12 18:23:09 Autor: Sławek
---.xdsl.centertel.pl
Ekstra, współwłaściciel firmy nie może skontrolować, jak firma działa. Cóż, najwyraźniej PR mają bardzo dużo do ukrycia.
2011-08-12 19:08:12 Autor: > podróżny
---.net.stream.pl
no i co marszałkowi grunt się pali pod nogami i szuka dziury w całym, niestety kolej kosztuje, głupie tłumaczenie że nie pozwoliła prezeska skoro zarząd to marszałkowie. Raczej chodzi o wybory, trzeba robić szum. Przyznacie że od maja do połowy sierpnia trochę czasu minęło. @Kent : a tobie płacą za oczernianie ludzi z ŚZPR? Określanie kogoś \"idioci\" to przegięcie. I nie zapominaj że część biurwy PR już od wiosny siedzi w KŚ i to między innymi oni odpowiadają za tak \"podobno\" źle wykorzystywanie środków finansowych. Zwracam się do moderatorów o usuwanie takich postów jawnie naruszających przepisy Kodeksu Wykroczeń i Kodeksu Karnego. Tak PR jak i KŚ nie dają rady w układaniu rozkładu. Jedni tną dobre połączenia, a nowa jakość zbytnio zagęszcza obiegi. Kolej powinna być jedna a nie 16 prezesów po minimum jednym na województwo.
2011-08-12 22:50:53 Autor: rangerek
---.95.237.143

rangerek
Jak można zbyt zagęścić obiegi? Rozumiem że metro to masakra bo tam pociągi jeżdżą co kilka minut? Aglomeracja jest specyficzna a co za tym idzie wymaga specyficznych rozwiązań, jeśli rzeczywiście Staszek Biega układa rozkład KS to jaś się cieszę
2011-08-12 22:52:02 Autor: Wojciech B
---.dynamic.gprs.plus.pl
spodobało mi się to wyrażenie \\\"niezlanego audytu\\\"
Ciekawe, jak zatem wygląda audyt zlany??? Oj redaktorzynki z GW!
2011-08-13 09:34:47 Autor: yuzio
---.telpol.net.pl
a czy wy byście dali kase bez audytu ?
jak można dawac kasę ile tylko PR zarząda ,w sklepie też płace i chcę wiedziec za co ?
2011-08-13 10:46:21 Autor: DFKT
---.
@rangerek \"jeśli rzeczywiście Staszek Biega układa rozkład KS to jaś się cieszę\"

A ja się martwię, bo facet układa rozkład jazdy jakby nie istniały żadne przeglądy techniczne, na Śląsku już raz to przerabialiśmy, co z tego wynikło wszyscy wiemy.
2011-08-13 10:55:42 Autor: > podróżny
---.net.stream.pl
DFKT święte słowa. Przecież transport szynowy jest trochę inny niż drogowy. Tu przeglądy i sprzątanie niestety są częściej:) Audyt może być przeprowadzony w każdym czasie. 9% udziałów to bardzo dużo, jak na 15 województw właścicieli. woj. śląskie ma pęnię kontroli nad tym co się dzieje, to pewnie zagrywka pod publiczkę
2011-08-13 12:34:32 Autor: Janusz B
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ Kent, ten rozkład KŚ to tylko pobożne życzenie spółeczki, od wniosku do realizacji dłuuuga droga, szykuje się tyle zamknięć, że będzie cud, jak się im uda zmieścić tyle połączeń co obecnie w PR, albo będzie jeszcze gorzej.

2011-08-13 12:37:23 Autor: rangerek
---.95.237.143

rangerek
@DFKT - masz na myśli to, ze padły 57ki? one owszem maja juz tyle lat że powinny jeździć jako retro :)
tabor ma zarabiać czyli jeździć - może i byly napięte obiegi ale to co wprawiają \"kolejarze z dziada pradziada\" czyli 2-3 godzinne dziury to chyba przegięcie w drugą stronę - i odpoweim od razu - NIE Wam się nei należy :) przrwa w pracy tak ale nie 3h :)
2011-08-13 12:52:59 Autor: toommmi
---.static.akk.net.pl
oczywiście że PR nie zgodziły się -no jasne bo by się okazało że tych pieniedzy utzrymywane są urzędasy w Warszawie-mam nadzieje że strajk 17 siperpnia ostatecznie przyczyni się do rozpadu tego dziadostwa. Panie Marszałku ta trzymać, niech pan się nie da tym wąsatym oszołomom zwiażkowym, tórzy siedzieli cicho jak dzielili olej.
2011-08-13 17:11:00 Autor: ppk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@rangerek

Było już kilku nawiedzonych, którzy twierdzili, że przegląd techniczny można wykonać w pół godziny. Efekt takich działań zawsze był ten sam, tabor lądował w krzakach, czekając w kolejce do poważniejszej naprawy...
2011-08-14 11:57:06 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
@ DFKT
Miły Panie (zapewne pracowniku ŚZPR). Albo Pan przeprosisz tutaj na forum za formułowane kłamstwa, albo spotkamy się w sprawie pańskich oszczerstw w sądzie.
\"A ja się martwię, bo facet układa rozkład jazdy jakby nie istniały żadne przeglądy techniczne, na Śląsku już raz to przerabialiśmy, co z tego wynikło wszyscy wiemy.\"
Rozkłady jazdy, o ile obejmują obiegi (a tak było na Śląsku), które przygotowuję zawsze uwzględniają planowe przeglądy (np. dla EN57 pk i po) wynikajace z przepisów. Sugerowanie, że przez mnie \"co wynikło wszyscy wiemy\" jest oszczerstwem naruszającym moje dobre imię. Rozkład jazdy 2009/10 został przygotowany na 103 ezt w obiegach na 190 ezt, które w swej dyspozycji ma ŚZPR. Każdy obieg zakladał możliwość zjazdu EN57 po 72 godzinach pracy silnika (wymóg pk).
2011-08-14 11:58:23 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
Sprostowanie oczywistej pomyłki pisarskiej
Każdy obieg zakladał możliwość zjazdu EN57 do 72 godzin pracy silnika (wymóg pk).
2011-08-14 12:36:05 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
@ all
Przyczyna odwołań na Śląsku było inna niż moja praca nad śląską ofertą.
Mianowicie w efekcie stworzenia zrębów ruchu wahadlowego nastąpiło zmniejszenie ilości EN57 w zapotrzebowaniu do ok. 100-105 ezt (z rezerwą ok. 125-130 ezt). Spowodowało to, że w zakładzie powinno zostać zmniejszone o ok. 1/3 zapotrzebowanie na personel utrzymaniowy, częściowo powinno być w zakładzie mniej maszynistów i konduktorów, a ezt powinny zostać wówczas przekazane tam, gdzie ich brakowało (proszę sobie przypomnieć ilość odwołań pociągów z braku taboru w Wielkopolsce, na Dolnym Śląsku, możliwość dodatkowego zarobku przez PR na wynajmie ezt np. Kolejom Mazowieckim lub SKM Warszawa).
Tak się nie stało. Dlatego już pierwsza korekta w marcu ... zwiększyła zapotrzebowanie na ezt w obiegach o blisko 10 (każda większa rozkładu jazdy poprawka wymagała dodatkowego ezt). Inne działania w tym samym czasie bez zmian rj prowadziły w tym samym kierunku. Do początku 2011 wg mojej wiedzy obiegi mimo obcięcia oferty np. wpierw na Tychach, potem na innych liniach wymagały już 150 ezt, co z rezerwą przekładało się na zapotrzebowanie na 180-187 ezt. A ponieważ w ŚZPR znaczna część taboru była trwale wyłączona z eksploatacji (\"zimna\"), to oznaczało konieczność licznych odwołań pociągów, nie dlatego, że taboru było za mało do realizacji przygotowanej oferty, ale dlatego, że ŚZPR zmienił przygotowane przez mnie obiegi tak by rozkład jazdy realizować znacznie większą ilością taboru, większą niż ilostan sprawnych ezt na stanie zakladu.
Dla porównania w Wielkopolsce, gdzie przygotowałem na rozkład jazdy 2010/11 obiegi taboru i usilnie naciskałem na wprowadzenie z powrotem wagonów na linię do Ostrowa, Leszna i Gniezna, brak jest obecnie kłopotów z taborem. Dlaczego? Bo tam Zakład prowadzony przez dobry zespół dyrektorski wykorzystał efekt mojej pracy, zamiast go torpedować. I w efekcie to PR, a nie KW mają znacznie niższą rekompensatę, bo dzięki dobrym obiegom mają niższe koszty utrzymania i prowadzenia pociągów.
2011-08-14 15:27:03 Autor: DFKT
---.
Panie Biega,

przepraszam, że moim postem uraziłem pana. W swoim komentarzu, słuszne wskazuje pan istotę oraz przyczyny problemów komunikacji kolejowej na Śląsku, nie mających związku z panem, za co przepraszam raz jeszcze. Na koniec chciałbym zaznaczyć, że nie jestem pracownikiem ŚZPR.
2011-08-14 16:49:50 Autor: Michał5656
---.tpnet.pl
@S.Biega

Czy może pan podać lub wyjaśnić, kto i dlaczego \"torpedował\" pana rozkład jazdy na Śląsku ?
2011-08-14 21:02:11 Autor:
---.dynamic.chello.pl
Rozkład Biegi był najlepszym rozkładem od lat dla Śląska.
2011-08-14 21:31:36 Autor: Michał5656
---.tpnet.pl
No cóż, brak odpowiedzi też jest odpowiedzią.
2011-08-15 12:15:08 Autor: rafal85
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skoro tak gospodarnie funkcjonują, to dlaczego boją się ujawnić swoich realnych kosztów?
2011-08-16 13:53:36 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
@DFKT
Przeprosiny przyjęte.
2011-08-16 13:55:21 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
@Michał 5656
Są obszary, gdzie obowiązuje mnie tajemnica przedsiębiorcy .
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony