Pozytywna decyzja Komisji Europejskiej o dofinansowaniu przebudowy linii radomskiej
inf. pras. ⚫ 03.01.2020 ⚫
5,8k

Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Projekt modernizacji linii kolejowej na odcinku Warka – Radom z programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) dostał pozytywną decyzją o dofinansowaniu z Komisji Europejskiej.
– Między Warką a Radomiem zmodernizowane zostaną niemal 43 kilometry linii kolejowej numer 8. Wybudowany będzie tu drugi tor, a most nad Pilicą zostanie gruntownie przebudowany. Cała inwestycja ma kosztować ponad 825 mln zł. Warto dodać, że dzisiejsza decyzja Komisji Europejskiej jest pierwszą w tym roku dla dużych inwestycji POIiŚ. Łącznie pozytywnych decyzji jest tym samym blisko 100 – podkreśliła minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska Jedynak.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warka – Radom (Lot C, D, E)” prowadzony przez PKP PLK na południowym Mazowszu, ma duże znaczenie zarówno dla osób podróżujących koleją, jaki i przedsiębiorstw, transportujących ładunki koleją. Pasażerowie zyskają łatwiejszy dostęp do peronów, dzięki wyeliminowaniu barier architektonicznych. Skróci się także czas podróży, ponieważ prędkość maksymalna pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h. Pociągi towarowe będą mogły natomiast rozpędzić się do 120 km/h.
Będzie też bezpieczniej. Powstaną skrzyżowania dwupoziomowe w miejscu przecięcia się torów z drogami o największym współczynniku ruchu. Dodatkowo nastąpi też zabudowa systemu sterowania ruchem oraz zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2. O postępach w opóźnionej modernizacji linii nr 8 można przeczytać tutaj.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warka – Radom (Lot C, D, E)” prowadzony przez PKP PLK na południowym Mazowszu, ma duże znaczenie zarówno dla osób podróżujących koleją, jaki i przedsiębiorstw, transportujących ładunki koleją. Pasażerowie zyskają łatwiejszy dostęp do peronów, dzięki wyeliminowaniu barier architektonicznych. Skróci się także czas podróży, ponieważ prędkość maksymalna pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h. Pociągi towarowe będą mogły natomiast rozpędzić się do 120 km/h.
Będzie też bezpieczniej. Powstaną skrzyżowania dwupoziomowe w miejscu przecięcia się torów z drogami o największym współczynniku ruchu. Dodatkowo nastąpi też zabudowa systemu sterowania ruchem oraz zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2. O postępach w opóźnionej modernizacji linii nr 8 można przeczytać tutaj.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |