Partnerzy serwisu:

Poznańscy inżynierowie o ZCK: To niestety nie są dworce

Transport Publiczny 09.12.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2013-12-09 14:41:09 Autor: podróżnik
---.tktelekom.pl
Oczywiste jest, że pociąg jest tylko dodatkiem do sklepu, więc skąd to zdziwienie? Proponuję ku uciesze gawiedzi akcję promocyjną: za zakupy wartości 100 zł, zniżkę na bilet 10% itd.
2013-12-09 14:42:23 Autor: sid vicious
---.133.192.36
Trzeba było się udzielać i protestować na etapie konsultacji społecznych i uzgodnień projektowych. Polak mądry po szkodzie.
2013-12-09 14:47:04 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
Zastanawiające, że w Krakowie sytuacja jest znacznie gorsza niż w Poznaniu (stan permanentnej prowizorki trwa od 2006 roku kiedy to powstała Galeria, a i po ukończeniu obecnie trwającej "budowy dworca" wcale nie będzie lepiej), a żadni inżynierowie nie wydali tutaj podobnego oświadczenia.
2013-12-09 14:52:12 Autor: pasazer1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zwykli pasażerowie pisali na tym forum to samo od razu gdy zobaczyli pierwsze wizualizacje. No ale Pan Prześluga zmieszał ich z błotem twierdząc że nie rozumieją dobrodziejstwa którym zostali obdarowani dzięki partnerstwu publiczno - prywatnemu. Jakoś tak się składa że jeszcze (przynajmniej w Polsce) nie zauważyłem żeby ci którzy mieli korzystać na inwestycjach powstających w tym systemie naprawdę na tym korzystali (patrz autostrady koncesjonowane).
2013-12-09 15:21:06 Autor: trepan
---.static.vip-net.pl
Jeżeli ci "spece" z bożej łaski wyłożą każdy po parę dużych baniek na utrzymanie konwencjonalnego dworca, to ja jestem za, a póki tego nie zrobią, to morda w kubeł. Kolejna sprawa jest taka, że gdyby to ich firma wygrała przetarg na budowę tego centrum, to każdy z tych wichrzycieli wybudowałby z pocałowaniem w rękę. Jeszcze jedno. Na wielu europejskich dworcach, a zwłaszcza tych dużych jest jedna kolejka do kas i się sprawdza, więc nie dajcie sobie ludzie wciskać kitu.
2013-12-09 15:27:06 Autor: centrum handlowe
---.eaw.com.pl
Były wnoszone uwagi , i to dość konkretne do tego "zintegrowanego centrum czegoś tam" ! Problem polega na tym , że władza z góry zakładała że "tylko my mamy rację " . Wystarczy dobrze wsłuchać się , w pojawiające , to tu , to tam , wypowiedzi namiestników z pl. Kolegiackiego , dotyczące powstawania tego "Z.C. czegoś tam " . Głównym założeniem, było jak najszybsze przeniesienie dworca PKSu oraz , i tu ciekawostka ,wszystkie przejścia na całej trasie od mostu Dworcowego do rogatek miasta ( kierunek Katowice) mają być pod ziemią .
2013-12-09 15:34:51 Autor: rhcp
---.opera-mini.net
Tak samo Katowice i Kraków. Dworce przyklejone do galerii. A PKP gdyby mógł to i tego by się pozbył. To tylko dodatkowe koszty.
2013-12-09 15:40:43 Autor: pasazer1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@trepan
Stacja Poznań Główny jest drugą stacją w Polsce pod względem liczby pasażerów. To jaki mają mieć dworzec ? - niekonwencjonalny ? Jak na razie to oni finansują PKP a nie Trigranit.
2013-12-09 15:47:14 Autor: adamczyk
---.play-internet.pl
jest ciekawa strona www.jakipoznanglowny.pl - stowarzyszenia wnosiły liczne uwagi. PKP, miasto i developer traktowali je ciepłym parabolicznym... Poza tym nie było w Poznaniu żadnych oficjalnych konsultacji dworca!
2013-12-09 16:20:50 Autor: Ojjej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak, rhcp...
Tak, tak.
W Katowicach powinno się powiesić tabliczkę na starym tzw. brutalu - zakaz wejścia bez maski; potem powiększyć, żeby był bardziej monumentalny. I czekać aż się zawali.
2013-12-09 16:36:12 Autor: nieważne1
---.168.3.131
A pisałem rok temu, że dworzec w Katowicach to bubel. Jest niefunkcjonalny, a galeria na siłę wciśnięta pomiędzy ścisłą zabudowę zabytkowego centrum. Do tego trudniejszy dojazd do niego. W Krakowie to już w ogóle jeśli się nie wie, że trzeba wejść na pierwszy peron, to ciężko wyjść bez błądzenia po tym cyrku zwanym Galerią Krakowską. Jedna kolejka to akurat dobre rozwiązanie. Zresztą oglądając plany nowego dworca w Katowicach z kolegą, kolega stwierdził, że chcą jedne durne rozwiązania zastąpić nowymi durnymi rozwiązaniami.
2013-12-09 17:25:22 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Teraz się obudzili ? Rychło w czas. Czyżby nie zostali dopuszczeni do "koryta" ?
2013-12-09 17:39:44 Autor: rhcp
---.opera-mini.net
@Ojjej
Czyli co, burzymy jednak Centralny? Jakoś w tym przypadku przysłowiowa szmata z wiadrem wystarczyła. Dlaczego w Kato nie? Jestem ciekawy ile PKP wyszło do przodu na tej podmianie. W Wawie by nie przeszło bo Uć i warszawioki muszą mieć ładny normalny dworzec a inni to niech gdzieś pod ziemią się gnieżdżą jak krety.
2013-12-09 17:40:05 Autor: CRL
---.solarme.pl
Z treścią oświadczenia powinni zapoznać się wszyscy mieszkańcy np. Olsztyna, gdzie znowu ktoś usiłuje przekonać, że prywatny inwestor zrobi ludziom dobrze. OTÓŻ NIE, NIE ZROBI.
2013-12-09 17:43:05 Autor: Abraw
---.internetia.net.pl
Brawo Brawo!! Widać co się liczyło dla władza Poznania,PLK,PKP itp. KASA....A dobro podróżnych....a uj z nim i z nimi samymi (w końcu i tak jest dotacja z budżetu!!)
2013-12-09 18:37:23 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Nie tylko w Krakowie, ale i w Katowicach burzy nie robili inżynierowie budownictwa lądowego, a kilku architektów...

...od tandetne materiały przezroczystego zadaszenia peronów prędzej wywołały oburzenie, ale... za późno.
Prezydent Katowic, Piotr Uszok też spał, jak mógł coś jeszcze zrobić. No, ale żeby ten monitoring działał na peronach :D.

Inżynierowie i większość architektów, tych głębiej patrzących w historię, od lat czeka na ruch w sprawie starego dworca.
Ale tego na serio starego, na Dworcowej. Nie wiem ile on jeszcze wytrzyma?

P.S.
Zapraszam inż. budownictwa z Poznania do Katowic! Zobaczcie stary dworzec przy Dworcowej:

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,12936175,Katowice_rezygnuja_z_przebudowy_ulicy_Dworcowej.html

Póki jeszcze stoi!!! :D
2013-12-09 18:49:46 Autor: tomek janiszewski
---.adsl.inetia.pl
Mnie jest najbardziej szkoda cukierni dworcowej z drożdżówkami "Poznańskimi". Oraz baru "U Ani", gdzie nawet w środku nocy można było w trymiga ugasić pragnienie oranżadą "Wirenka" wyskakując na chwilkę z "Przemyślanina". A co będzie teraz? Po wszystko będzie trza ganiać do Galerii, klucząc wśród labiryntu reklam.
2013-12-09 18:53:17 Autor: tomek janiszewski
---.adsl.inetia.pl
I tak cieszyć się trza, że nie posłuchali jakiwegoś wykształciucha dowodzącego celowości przebudowy Poznania Gl. na... dworzec czołowy, wraz z zasypaniem Dziury Toruńskiej celem odwojowania terenu pod developerkę. Byłaby taka Warszawa Wileńska, tyle że rozdęta do monstrualnych rozmiarów.
2013-12-09 19:22:02 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Tomek Janiszewski
Ten dworzec warto by przebudować ale na podziemny w stylu Warszawy Centralnej z tunelem zaczynającym się od dawnego okręgu PoC aż do budynku obecnego ZCK POZnan City Centre a wykorzystany teren pod rozbudowę Collegium Iuridicum i terenów zielonych.

Co do przejść dla pieszych jednak warto wybudować jedno w okolicach wejścia do budynku dworca od Składowej oraz przesunąć (choć teraz po ptokach) przystanek Towarowa-ZCK bliżej wejścia - jako Most Dworcowy-Dworzec Kolejowy. A może przystanek wiedeński?
2013-12-09 19:26:45 Autor: aron parczew
---.top.net.pl
Kolei, że nie wspomnę o PKSie nie stać na utrzymanie dworca we własnym zakresie - patrz Warszawa Centralna. Znów jest syf.
2013-12-09 20:15:38 Autor: umbra
---.dynamic.gprs.plus.pl

umbra
Witaj Aronie.

Zagadka:
ile podrożeje w niedzielę bilet Warszawa-Gdańsk?
2013-12-10 11:14:37 Autor: michu1
---.eaw.com.pl
bo to co teraz jest w poznaniu to jedno wielkie g...wno. tu się zgodzę, szkoda tylko, że nie protestowali wczesniej.
ale byc moze, jak pisza, uda sie uratowac stary dworzec i zrobic cos porzadnego dla ludzi. moze chociaz tu nie spi....la sprawy.
2013-12-10 12:42:27 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@sid vicious
W miejscowości ponad 550 000 mieszkańców jest wg Ciebie rzeczą oczywistą, że każdy obywatel śledzi i ocenia projekty wszystkich obiektów użyteczności publicznej???
2013-12-10 12:48:45 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@michu1
Stary, IDEALNIE położony dworzec potrzebował tylko jednego: GOSPODARZA. Relatywnie "za grosze" można by zrobić z niego cacko. Tutaj Trigranit dostał kupę hektarów na swój byznes a my w zamian dostaliśmy to "coś".
Mimo wszystko, mam nadzieję, że wobec POWSZECHNEGO w Poznaniu oburzenia na to nowe coś, jakieś istotne funkcje dworca pozostaną w starej, jedynej sensownie położonej lokalizacji.
2013-12-10 13:09:43 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
I tak w Poznaniu jest lepszy niż w Katowicach, tu jest dopiero syfowe rozwiązanie, metalowe ławki, ludzie na schodach i tylko sklepy, sklepy jeszcze raz sklepy, poczekalni brak, przechowalni brak duszno ciasno i sklepy sklepy sklepy
2013-12-10 21:43:31 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@aron
Arkadiuszu, jak się mają Twoje kursowe Nyski i Żuki? Doszły mnie słuchy, że PR mocno ci nadepnął na odcisk swoimi 3ma parami szynobusów :-D
2013-12-11 21:45:57 Autor: tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
@scorpio: Poznań Gł. pod ziemię? I co potem, drapać się pod stromą skarpę doliny Warty na kierunku Szczecin/Piła, i wszystko po to aby miejsce pod kolejne developerskie gargamele odwojować?
Dworce kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony