Partnerzy serwisu:

Poznań: Porr wygrywa przetarg, ZUE chce walczyć dalej

Jakub Madrjas 01.02.2016 194

Poznań: Porr wygrywa przetarg, ZUE chce walczyć dalej
Przystanek osobowy Poznań DębinaFot. Nowak2000, wikipedia, licencja CC
Oferta Porr Polska została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na prace torowe na linii 272 w Poznaniu. Spółka ZUE, która została wykluczona z przetargu, zapowiada kroki prawne w tej sprawie.
Chodzi o postępowanie na wybór wykonawcy prac torowych na linii 272 w obrębie miasta Poznań. Kontrakt polega m.in. na wykonaniu robót na stacji Poznań Starołęka, Poznań Główny oraz linii między stacjami.

W piątek PKP PLK opublikowało informację o wyborze najkorzystniejszej oferty. Wybrano firmę Porr, która złożyła ofertę wartą 36 621 279,20 zł. Cena stanowiła 80 proc. kryterium wyboru ofert, jednak wszystkich osiemnastu oferentów zadeklarowało maksymalne skrócenie czasu zamknięć torowych – co było drugim kryterium wyboru. Zatem o wyborze decydowała cena.

Pozostałe oferty w przetargu złożyły: Strabag (37 336 493,62 zł), Torpol (36 715 500 zł), Bias y Constrcciones (41 790 595,03 zł), Schweerbau (41 765 231,79 zł), NDI (38 052 464,55 zł), OHL ZS (42 216 485,03 zł), Skanska (37 465 248,89 zł), Trakcja PRKiI (39 572 057,14 zł), Mota-Engil (39 725 563,93 zł), Intop (40 296 761,89 zł), PRB TOR (42 305 999,31 zł), BUG Verkehrsbau (42 095 375,99 zł), PNUIK Kraków (38 444 149,30 zł), PPM-T (39 641 551,03 zł), IDS-BUD (51 832 591 zł) oraz Balzola (36 751 587,99 zł).

Do PKP PLK wpłynęły jeszcze dwie oferty: od konsorcjum Poltores-RubauRover Alcisa, oraz giełdowej spółki ZUE. I to właśnie ta oferta była najniższa, bo opiewała na 26,4 mln złotych netto (32,5 mln zł brutto). Została jednak wykluczona z przetargu. Krakowska spółka zapewnia, że niesłusznie i oficjalnie zapowiada "podjęcie kroków prawnych".

O co chodziło? Wykluczenie nastąpiło z "powodów proceduralnych". Jak relacjonuje ZUE, w przesłanym do spółki zawiadomieniu PKP PLK twierdzi, że nie otrzymały oryginału gwarancji wadialnej dotyczącej przetargu. Zarząd wykonawcy zapewnia jednak, że ma potwierdzenie odbioru tego dokumentu z odręcznym podpisem osoby reprezentującej PKP PLK i datą. Dlatego nie zgadza się z wykluczeniem z przetargu i chce dochodzić swoich racji na drodze prawnej.

– Po raz pierwszy w mojej karierze spotykam się z sytuacją, kiedy jeden z urzędników zagubił papier wartościowy, bo taki charakter ma gwarancja wadialna. Na szczęście, zgodnie z naszymi procedurami, mamy nie tylko potwierdzenie złożenia oferty, ale również potwierdzenie złożenia oryginału gwarancji wadialnej, z odręcznym podpisem i datą. Poinformowaliśmy o tym zarząd PKP PLK i jestem spokojny o to, że ta sytuacja zostanie wyjaśniona. Sądzę, że najważniejsze w tej sprawie jest zabezpieczenie interesu publicznego, który polega po pierwsze na transparentności postępowań, a po drugie na wyborze najkorzystniejszej oferty – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Wiesław Nowak, prezes ZUE.

Termin realizacji zadania to 31 grudnia 2016 roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony