PLK o modernizacji linii E20
inf. prasowa/Rynek Kolejowy ⚫ 29.09.2016 ⚫
656

fot. PLK
Przebudowa linii E20 między Warszawą a Poznaniem pochłonie ok. 2,6 mld zł. Rozpoczęcie prac planowane jest w połowie przyszłego roku. Do tego czasu PKP Polskie Linie Kolejowe z przewoźnikami i samorządami wypracują zasady komunikacji zastępczej na odcinku Sochaczew – Swarzędz.
PKP PLK zakończyły już pierwszy etap postępowania przetargowego na modernizację trasy z Poznania do Warszawy. Obecnie trwa drugi etap przetargu. Piszemy o nim tutaj. Podpisanie umowy z wykonawcami planowane jest w pierwszym kwartale, a roboty od połowy 2017 r. Do tego czasu PKP Polskie Linie Kolejowe przygotują wspólnie z przewoźnikami i samorządami dokładny schemat komunikacji zastępczej na czas modernizacji.
Będzie komunikacja zastępcza
Jak informuje zarządca infrastruktury, od zeszłego roku trwają prace nad optymalną koncepcją tras objazdowych i zastępczej komunikacji autobusowej. Pomiędzy czerwcem 2017 a lipcem 2018 r. dwutorowe zamknięcie nastąpi na 60-kilomoetrowym odcinku Podstolice – Konin. Następnie, od lipca 2018 do czerwca 2019 r., najcięższe prace obejmą 40-kilometrowy odcinek Konin – Barłogi. Na pozostałych odcinkach prace będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych. PKP PLK chwalą się, że konsekwencją proponowanego rozwiązania ma być skrócenie czasu najbardziej uciążliwych prac o 18 miesięcy. O planowanym zamknięciu linii E20 "Rynek Kolejowy" informował jako pierwszy.
PKP PLK zapewnia, że infrastruktura drogowa między Koninem a Wrześnią umożliwia zorganizowanie sprawnej komunikacji autobusowej (dzięki możliwości wykorzystania drogi krajowej nr 92 oraz autostrady A2). "Szczegółowa i precyzyjna organizacja rozkładu jazdy pociągów i autobusów zapewni czas przejazdu podobny jak przy modernizacji linii z jazdą po jednym torem, lecz prace będą trwały krócej" – zapewnia PLK. Pomiędzy Poznaniem a Wrześnią ruch pociągów regionalnych będzie utrzymany.
Pociągi dalekobieżne na trasie Poznań – Warszawa pojadą trasą zmienioną od Poznania przez Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Kutno i dalej w kierunku Warszawy dotychczasową trasą. Proponowana trasa, dłuższa od obecnej o ok. 30 min, jest najszybszym możliwym połączeniem między Poznaniem a Warszawą. Więcej o komunikacji zastępczej na tym odcinku pisaliśmy tutaj.
Krócej ze stolicy do Poznania
Jakie będą efekty modernizacji? Jak informuje PLK, na trasie Warszawa – Poznań pociągi jadące z prędkością do 160 km/h., będą miały krótszy czas przejazdu. Zarządca infrastruktury obiecuje też nowoczesne perony dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, nowe wiadukty i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. – Dobre podróże zagwarantuje nowa sieć trakcyjna i wzmocniony system zasilania oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym – informuje spółka. Bardzo istotny jest fakt, że dwukrotnie zwiększą się możliwości przepustowe linii.
Będzie komunikacja zastępcza
Jak informuje zarządca infrastruktury, od zeszłego roku trwają prace nad optymalną koncepcją tras objazdowych i zastępczej komunikacji autobusowej. Pomiędzy czerwcem 2017 a lipcem 2018 r. dwutorowe zamknięcie nastąpi na 60-kilomoetrowym odcinku Podstolice – Konin. Następnie, od lipca 2018 do czerwca 2019 r., najcięższe prace obejmą 40-kilometrowy odcinek Konin – Barłogi. Na pozostałych odcinkach prace będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych. PKP PLK chwalą się, że konsekwencją proponowanego rozwiązania ma być skrócenie czasu najbardziej uciążliwych prac o 18 miesięcy. O planowanym zamknięciu linii E20 "Rynek Kolejowy" informował jako pierwszy.
PKP PLK zapewnia, że infrastruktura drogowa między Koninem a Wrześnią umożliwia zorganizowanie sprawnej komunikacji autobusowej (dzięki możliwości wykorzystania drogi krajowej nr 92 oraz autostrady A2). "Szczegółowa i precyzyjna organizacja rozkładu jazdy pociągów i autobusów zapewni czas przejazdu podobny jak przy modernizacji linii z jazdą po jednym torem, lecz prace będą trwały krócej" – zapewnia PLK. Pomiędzy Poznaniem a Wrześnią ruch pociągów regionalnych będzie utrzymany.
Pociągi dalekobieżne na trasie Poznań – Warszawa pojadą trasą zmienioną od Poznania przez Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Kutno i dalej w kierunku Warszawy dotychczasową trasą. Proponowana trasa, dłuższa od obecnej o ok. 30 min, jest najszybszym możliwym połączeniem między Poznaniem a Warszawą. Więcej o komunikacji zastępczej na tym odcinku pisaliśmy tutaj.
Krócej ze stolicy do Poznania
Jakie będą efekty modernizacji? Jak informuje PLK, na trasie Warszawa – Poznań pociągi jadące z prędkością do 160 km/h., będą miały krótszy czas przejazdu. Zarządca infrastruktury obiecuje też nowoczesne perony dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, nowe wiadukty i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. – Dobre podróże zagwarantuje nowa sieć trakcyjna i wzmocniony system zasilania oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym – informuje spółka. Bardzo istotny jest fakt, że dwukrotnie zwiększą się możliwości przepustowe linii.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |