Partnerzy serwisu:

Poznań – Szczecin po kawałeczku. Jest przetarg na srk do Wronek

Jakub Madrjas 16.11.2017 3,5k

Poznań – Szczecin po kawałeczku. Jest przetarg na srk do Wronek
Wózek motorowy WŻB-10 przejeżdża przez stację Wronfot. Flyz1, lic. CC BY-SA 4
Wciąż nie znamy wykonawców modernizacji linii pomiędzy Poznaniem a Szczecinem, która musi się skończyć w 2020 roku. Na razie PLK rozpisała przetarg na budowę systemu sterowania ruchem i sieci telekomunikacyjnej, ale tylko na odcinku Poznań – Wronki.
Już w kwietniu tego roku informowaliśmy, że modernizacja linii Poznań – Szczecin może być jednym z najtrudniejszych do zrealizowania projektów zawartych w Krajowym Programie Kolejowym. PKP PLK zgłosiła go bowiem do realizacji w ramach programu "Łącząc Europę" (CEF), co oznacza, że musi on zostać zakończony w 2020 roku. Znacznie opóźnił się przetarg na projekt modernizacji, przez co na później odłożono modernizację środkowego odcinka linii Poznań – Szczecin. Pisaliśmy o tym tutaj.

Zarządca infrastruktury zdecydował, że przed właściwymi pracami roboty wyprzedzające za kilkadziesiąt milionów złotych przeprowadzi spółka z grupy PLK – ZRK DOM. – Nie będzie robót straconych. Prace będą wykonywane tylko tam, gdzie nie będą potrzebne prace w podtorzu – zapewnił Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PLK ds. przygotowania inwestycji.

Po długotrwałym przestoju w unijnym biuletynie informacyjnym pojawił się właśnie pierwszy przetarg na realizację inwestycji. Niestety, chodzi tylko o odcinek Poznań Główny – Wronki (LCS Poznań Główny III) i nie o wszystkie prace, a wyłącznie o urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk) warstwy podstawowej i nadrzędnej oraz urządzenia kolejowych sieci i urządzeń telekomunikacyjnych.

Zadanie będzie realizowane w trybie „projektuj i buduj”, a jego szacunkowa wartość to 204,7 mln złotych netto, w tym 170,5 mln zł zamówienia podstawowego. Zakres czasowy umowy ma biec od 27 czerwca 2018 aż do końca grudnia 2020 roku. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena.

Jak zaznacza PLK, zamówienie powiązane będzie z robotami zasadniczymi realizowanymi w odrębnych kontraktach: przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą linii kolejowej E59, odcinek Poznań Główny – Rokietnica (LOT A) oraz przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą linii kolejowej E59, odcinek Rokietnica – Wronki do km (LOT B). Te postępowania nie zostały jeszcze ogłoszone.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony