Powstanie przystanek kolejowy Gorzów Wielkopolski Wschód
PKP PLK ⚫ 31.01.2017 ⚫
622

Budowa nowego przystanku kolejowego w GorzowieFot. PKP PLK
Pasażerowie za trzy miesiące skorzystają z nowego przystanku w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Teatralnej. To jeden z efektów modernizacji kolejowej estakady w tym mieście. Gruntowną odnowę ponad dwukilometrowego obiektu za 111 mln zł prowadzą PKP PLK.
Odnowiona estakada z przebudowanym torem usprawni podróż na głównej trasie kolejowej Tczew – Kostrzyn, biegnącej przez Gorzów Wielkopolski. Poprawi się też wizerunek miasta, gdyż budowla jest ważnym obiektem bulwarów nad Wartą.
Nowy przystanek kolejowy w Gorzowie
Od budowy nowego przystanku przy ul. Teatralnej rozpoczęła się modernizacja kolejowego obiektu. Zima nie wstrzymuje wykonawcy. Obecnie jest wznoszona ściana oporowa dla konstrukcji peronu. Nowy przystanek, wstępnie nazywany Gorzów Wielkopolski Wschód (nazwa jest ustalana z władzami miasta), zostanie wyposażony w czytelne oznakowanie, wiatę, oświetlenie i ławki. Podróżni będą z niego korzystać nie tylko w trakcie modernizacji estakady. Obiekt pozostanie na sieci kolejowej i poprawi układ komunikacyjny miasta.
Trwają też prace przy remoncie około 310 m betonowego muru oporowego w zachodniej części stacji. Pod koniec kwietnia, gdy przystanek będzie gotowy, zostanie wyłączony ruch kolejowy na estakadzie. Wówczas rozpoczną się zasadnicze roboty, które obejmą wzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji, w tym wnętrza ponad 50 nisz. Zostanie także wymieniony tor. PLK zmodernizują 5 wiaduktów stalowych i przejście pod torami.
Prace przy peronach. Powstanie SIP
Kompleksowo wyremontowany zostanie również peron nr 2. Poza odnowioną wiatą, będą nowe ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Dostęp do peronu ułatwi winda. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie zainstalowany na peronach i w tunelu dworca system monitoringu. Inwestycja obejmie też przebudowę nawierzchni dwóch przejazdów kolejowych (w pobliżu ul. Teatralnej i Szpitalnej).
Po modernizacji konstrukcja budowli zostanie wzmocniona po to, by w przyszłości można było ułożyć drugi tor. Modernizacja gorzowskiej estakady potrwa 2 lata. Zakończenie prac przewidziano w 2018 roku. Wartość umowy wynosi ponad 111 mln zł (brutto).
Podróże podczas modernizacji
Na nowym przystanku przy ul. Teatralnej będą kończyły i rozpoczynały bieg pociągi jadące z kierunku Krzyża. W kierunku zachodnim – w stronę Kostrzyna – obsługa podróżnych będzie prowadzona ze stacji Gorzów Wielkopolski. Dla pasażerów kontynuujących podróż pomiędzy nowym przystankiem i dworcem w Gorzowie (około 2 km), np. w podróży z Krzyża do Kostrzyna, będzie zapewniona zastępcza komunikacja autobusowa.
Najdłuższa estakada w Polsce
Gorzowska estakada kolejowa wpisana jest do rejestru zabytków. Ma ponad 2 km długości (2116 m) i należy do najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Stanowi główny szlak kolejowy przecinający miasto. Powstała w latach 1905-1914. Pierwotny wygląd estakady zostanie odtworzony przy zastosowaniu nowych materiałów. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020
Nowy przystanek kolejowy w Gorzowie
Od budowy nowego przystanku przy ul. Teatralnej rozpoczęła się modernizacja kolejowego obiektu. Zima nie wstrzymuje wykonawcy. Obecnie jest wznoszona ściana oporowa dla konstrukcji peronu. Nowy przystanek, wstępnie nazywany Gorzów Wielkopolski Wschód (nazwa jest ustalana z władzami miasta), zostanie wyposażony w czytelne oznakowanie, wiatę, oświetlenie i ławki. Podróżni będą z niego korzystać nie tylko w trakcie modernizacji estakady. Obiekt pozostanie na sieci kolejowej i poprawi układ komunikacyjny miasta.
Trwają też prace przy remoncie około 310 m betonowego muru oporowego w zachodniej części stacji. Pod koniec kwietnia, gdy przystanek będzie gotowy, zostanie wyłączony ruch kolejowy na estakadzie. Wówczas rozpoczną się zasadnicze roboty, które obejmą wzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji, w tym wnętrza ponad 50 nisz. Zostanie także wymieniony tor. PLK zmodernizują 5 wiaduktów stalowych i przejście pod torami.
Prace przy peronach. Powstanie SIP
Kompleksowo wyremontowany zostanie również peron nr 2. Poza odnowioną wiatą, będą nowe ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Dostęp do peronu ułatwi winda. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie zainstalowany na peronach i w tunelu dworca system monitoringu. Inwestycja obejmie też przebudowę nawierzchni dwóch przejazdów kolejowych (w pobliżu ul. Teatralnej i Szpitalnej).
Po modernizacji konstrukcja budowli zostanie wzmocniona po to, by w przyszłości można było ułożyć drugi tor. Modernizacja gorzowskiej estakady potrwa 2 lata. Zakończenie prac przewidziano w 2018 roku. Wartość umowy wynosi ponad 111 mln zł (brutto).
Podróże podczas modernizacji
Na nowym przystanku przy ul. Teatralnej będą kończyły i rozpoczynały bieg pociągi jadące z kierunku Krzyża. W kierunku zachodnim – w stronę Kostrzyna – obsługa podróżnych będzie prowadzona ze stacji Gorzów Wielkopolski. Dla pasażerów kontynuujących podróż pomiędzy nowym przystankiem i dworcem w Gorzowie (około 2 km), np. w podróży z Krzyża do Kostrzyna, będzie zapewniona zastępcza komunikacja autobusowa.
Najdłuższa estakada w Polsce
Gorzowska estakada kolejowa wpisana jest do rejestru zabytków. Ma ponad 2 km długości (2116 m) i należy do najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Stanowi główny szlak kolejowy przecinający miasto. Powstała w latach 1905-1914. Pierwotny wygląd estakady zostanie odtworzony przy zastosowaniu nowych materiałów. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |