Powstanie projekt drugiego toru do Obornik Wielkopolskich
Michał Szymajda ⚫ 15.10.2021 ⚫
4k

Zdjęcie ilustracyjneFot. archiwum
PKP Polskie Linie Kolejowe zamówi dokumentację projektową, która stanie się podstawą do budowy nowej nitki torów i mostu po nią, przy dojeździe od strony Poznania do stacji Oborniki Wielkopolskie Miasto.
W połowie maja 2019 w urzędzie marszałkowskim w Poznaniu z PKP PLK podpisana została umowa o współpracy w zakresie opracowania studium wykonalności dla projektu budowy dwukilometrowego odcinka toru i mostu, po którym ten tor przekroczy Wartę w Obornikach Wielkopolskich.
Budowa drugiego toru z siecią trakcyjną planowana jest na ponad dwukilometrowym odcinku pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wlkp. Most a stacją Oborniki Wlkp. Na Warcie powstanie most kolejowy, który zapewni dwutorowy ruch pociągów. Elementem inwestycji ma być też drugi, 300-metrowy peron na przystanku osobowym Oborniki Wlkp. Miasto.
Projektowanie jest już możliwe, ponieważ zakończyła się faza tworzenia studium wykonalności dla linii, za które w połowie zapłacił Wielkopolski Urząd Marszałkowski. Dlatego pojawił się przetarg dotyczący zamówienia opracowania dokumentacji projektowej w ramach prac przygotowawczych dla projektu pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp.”. Powstanie też mijanka w Parkowie, o której więcej pisaliśmy tutaj.
Termin składania ofert w przetargu upłynie 29 października. Dokumentacja ma powstać w nieco ponad rok. Realizacja projektu w przyszłości ma wpłynąć na większe możliwości organizowania siatki połączeń aglomeracyjnych z Obornik. Wpłynie to także na płynność ruchu pociągów dalekobieżnych poruszających się po linii 354 na odcinku Poznań - Piła.
Budowa drugiego toru z siecią trakcyjną planowana jest na ponad dwukilometrowym odcinku pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wlkp. Most a stacją Oborniki Wlkp. Na Warcie powstanie most kolejowy, który zapewni dwutorowy ruch pociągów. Elementem inwestycji ma być też drugi, 300-metrowy peron na przystanku osobowym Oborniki Wlkp. Miasto.
Projektowanie jest już możliwe, ponieważ zakończyła się faza tworzenia studium wykonalności dla linii, za które w połowie zapłacił Wielkopolski Urząd Marszałkowski. Dlatego pojawił się przetarg dotyczący zamówienia opracowania dokumentacji projektowej w ramach prac przygotowawczych dla projektu pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp.”. Powstanie też mijanka w Parkowie, o której więcej pisaliśmy tutaj.
Termin składania ofert w przetargu upłynie 29 października. Dokumentacja ma powstać w nieco ponad rok. Realizacja projektu w przyszłości ma wpłynąć na większe możliwości organizowania siatki połączeń aglomeracyjnych z Obornik. Wpłynie to także na płynność ruchu pociągów dalekobieżnych poruszających się po linii 354 na odcinku Poznań - Piła.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |