Partnerzy serwisu:

Powstanie mijanka kolejowa na linii nr 7 do Dorohuska

Martyn Janduła 23.02.2017 326

Powstanie mijanka kolejowa na linii nr 7 do Dorohuska
Fot. Mateusz Gadziński , SM42.pl
PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i budowę – a właściwie odbudowę – mijanki kolejowej Kanie. Dzięki tej inwestycji powstanie ok. 240 metrów torów, które usprawnią przejazdy pociągów po tej linii do strefy transgranicznej.
Przetarg w formule „projektuj i buduj” na odbudowę mijanki Kanie na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, jest obecnie przedmiotem zamówienia PKP PLK. Kolejarze w ramach projektu prace na linii nr 7 na odcinku Lublin – Dorohusk planują dobudować ok. 240 m toru w celu wymijania się składów.

Do końca września

Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał czas – od momentu podpisania umowy – do 29 września 2017 r. PKP PLK zastrzegło jednak, że roboty w branży drogowej wykonawca wykona do dnia 30 maja 2017 r. Składanie ofert ma potrwać do 28 marca 2017 roku. Cena w tym postępowaniu stanowi 90% oceny przetargowej, natomiast 10% stanowi okres gwarancji udzielonej na prace.

Realizacja projektu ma pozwolić na skrócenie szlaku kolejowego Trawniki – Rejowiec, dzieląc odległość na dwa odcinki. Będzie to miało pozytywny wpływ na zwiększenie przepustowości linii i zlikwiduje utrudnienia w ruchu pociągów występujące na odcinku od Lublina do Dorohuska. Jak można wyczytać w dokumentacji, możliwość krzyżowania składów pociągowych pozwoli na realizację zwiększonych planowanych przewozów towarowych do strefy transgranicznej.

240 metrów torów

Na szlaku Trawniki – Rejowiec zamawiający przewiduje do wymiany podkłady drewniane na podkłady strunobetonowe w torze nr 1 od km 219,075 do km 219,335, zaś w torze nr 2 od km 219,110 do km 219,286. Dodatkowo powstaną – w związku z budową mijanki Kanie – cztery rozjazdy.

Wykonawca będzie miał za zadanie wykonać kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 1 pomiędzy rozjazdami nr 1 w km 220,020 do rozjazdu nr 4 w km 220,244 oraz w torze nr 2 pomiędzy rozjazdem nr 2 w km 220,094 do rozjazdu nr 3 w km 220,170. W związku z budową mijanki wykonane będą musiały być także dwa przejścia rozjazdowe w sieci trakcyjnej pomiędzy torem nr 1 i nr 2.

Na obszarze objętym inwestycją znajduje się także przejazd kolejowo-drogowy w km 220,143. Zdemontowane mają zostać na nim płyty i wymienione podkłady drewniane na strunobetonowe. W to miejsce pojawią się nowe płyty przejazdowe. Kompleksowej wymianie zostanie poddana także nawierzchnia torowa, podsypka tłuczniowa i odwodnienie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony