Partnerzy serwisu:

Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK

inf. pras. PKP PLK 06.10.2020 169

arrow
arrow
Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK
Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK
Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK
Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK
Dwa nowe wiadukty nad Centralną Magistralą Kolejową zwiększyły poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przejazdy nad torami w Koziej Wsi i Motycznie (świętokrzyskie) usprawniły system komunikacji w regionie. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za 47 mln zł netto umożliwi zwiększenie prędkości pociągów na CMK do 250 km/h. Wiadukty drogowe udostępniono do ruchu 9 miesięcy przed planem.
Budowa wiaduktów to element przygotowania Centralnej Magistrali Kolejowej do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h. Inwestycja zwiększa sprawność i bezpieczeństwo komunikacji drogowej w Koziej Wsi i Motycznie w powiecie włoszczowskim.

Prace szybsze niż zakładano

– Inwestycje na Centralnej Magistrali Kolejowej umożliwią szybsze przejazdy pociągów, a tym samym atrakcyjne podróże koleją. Poziom bezpieczeństwa zwiększają m.in. nowe wiadukty drogowe w Koziej Wsi i Motycznie, wybudowane za ok. 47 mln zł ze środków budżetowych. Bezkolizyjne skrzyżowania to rozwiązania coraz częściej stosowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na polskiej sieci kolejowej – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Na każdym wiadukcie są dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Dla pieszych i rowerzystów przygotowano bezpieczne ścieżki oddzielone od jezdni barierami. Wiadukt w Koziej Wsi ma 141 m długości, jezdnia znajduje się 10 m nad linią kolejową. Obiekt zapewnia bezkolizyjną komunikację drogą powiatową Rudka – Kozia Wieś. Obiekt w Motycznie o długości 149 m ułatwia komunikację drogą powiatową Międzylesie – Biedaszek.

Budowa i oddanie do użytku bezkolizyjnych skrzyżowań oznacza możliwość wyłączenia z ruchu przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn. Roboty za 46,8 mln zł realizowała firma Nowak – Mosty Sp. z.o.o. Wiadukty są elementem większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Po Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi pojadą z prędkością ponad 200 km/h

Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej dostosowują linię do prędkości do 250 km/h, podnoszą poziom bezpieczeństwa i docelowo skrócą czas podróży koleją. Kolejne dwa bezkolizyjne obiekty budowane są obecnie nad torami CMK w Radwanie i Zachorzowie Kolonii w województwie łódzkim. W przebudowie są obiekty inżynieryjne na odcinku między Pilichowicami a Olszamowicami. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich zaplanowanych prac na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.

Centralna Magistrala Kolejowa zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony