Powstaje kolejowy trenażer państwowej szkoły pożarniczej [zdjęcia[
inf. pras ⚫ 04.06.2022 ⚫
1,6k






Zakończyliśmy kolejny etap uzbrajania stanowiska poligonowego ratownictwa kolejowego – poinformowała Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej. Składa się on m.in. z członu EN57.
Nowy trenażer kolejowy ma już tory wyposażone w sieć trakcyjną i w pojazdy szynowe. Peron i tabor pasażerski będą służy do ćwiczeń akcji związanych z uzyskiwaniem dostępu do poszkodowanych. Natomiast do szkoleń z zakresu ratownictwa chemiczno-ekologicznego będzie używany specjalny wagon – cysterna.
Jak podaje Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej, wypadki pociągów, w których biorą udział pasażerowie to rzadkość. Niemniej jeśli już nastąpią, są bardzo trudnym wyzwaniem dla służb, m.in. ze względu na trudny dostęp do poszkodowanych. Stąd konieczność nauki młodych strażaków ratowania życia i zdrowia ludzkiego z wykorzystaniem realistycznej infrastruktury kolejowej.
Do podstawowych przyczyn katastrof kolejowych zaliczamy:
Jak podaje Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej, wypadki pociągów, w których biorą udział pasażerowie to rzadkość. Niemniej jeśli już nastąpią, są bardzo trudnym wyzwaniem dla służb, m.in. ze względu na trudny dostęp do poszkodowanych. Stąd konieczność nauki młodych strażaków ratowania życia i zdrowia ludzkiego z wykorzystaniem realistycznej infrastruktury kolejowej.
Do podstawowych przyczyn katastrof kolejowych zaliczamy:
- uszkodzenie torów, rozjazdów,
- niesprawne urządzenia sygnalizacyjne,
- uszkodzenia lokomotyw lub wagonów,
- uszkodzenia linii trakcyjnej,
- zderzenie z innymi pojazdami na przejazdach kolejowych,
- błąd człowieka,
- warunki atmosferyczne,
- pożary.
- Wykolejenia części lub całego składu pociągu.
- Zablokowania sąsiednich torów.
- Uszkodzenia wagonów osobowych lub towarowych połączonego z uwolnieniem materiału niebezpiecznego.
- Pożaru.
- Uszkodzenia sieci trakcyjnej.
- Uszkodzenia torowisk.
- Zderzenia z pojazdami drogowymi na przejazdach.
- Zderzenia czołowego taboru trakcyjnego.
- Starcia bocznego.
- Najechania na tabor.
- Spiętrzenia z zakleszczenia taboru.
- Ograniczenie możliwości swobodnego manewrowania jednostkami ratowniczymi.
- Trudny dojazd do miejsca zdarzenia.
- Duże odległości od baz ratowniczych.
- Sieć trakcyjna zawieszona nad torami.
- Możliwość rozprzestrzenienia się pożaru na pozostały tabor.
- Duża liczba materiałów niebezpiecznych.
- Możliwość mylnego odczytania zawartości przesyłek.
- Słabe zaopatrzenie wodne.
- Zablokowanie sąsiednich torów.
- Skażenie toksyczne ziemi, wody, powietrza.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |