Partnerzy serwisu:

Powstają kładki w Głownie i Strykowie. Komunikacja zastępcza ze Zgierza do Łowicza

inf. pras. PKP PLK 11.07.2022 1k

arrow
arrow
Powstają kładki w Głownie i Strykowie. Komunikacja zastępcza ze Zgierza do Łowicza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Powstają kładki w Głownie i Strykowie. Komunikacja zastępcza ze Zgierza do Łowicza
Powstają kładki w Głownie i Strykowie. Komunikacja zastępcza ze Zgierza do Łowicza
Na stacjach w Głownie i Strykowie budowane są kładki z windami na perony, które zwiększą dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem. Prace realizowane bezpośrednio nad torami wymagają zmian w ruchu pociągów na trasie z Łodzi do Łowicza.
W Głownie i Strykowie prace budowlane wchodzą w zasadniczą fazę. Przygotowane zostały fundamenty pod budowę betonowych podpór, na których osadzona zostanie główna konstrukcja przeprawy nad torami. Każda z kładek będzie liczyła około 42 m długości oraz około 3 m szerokości.

Kładki na stacjach w Głownie i Strykowie zwiększą dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, podróżnym z ciężkim bagażem, opiekunom z dziećmi w wózkach lepszy dostęp do pociągów zapewnią windy. Będzie dogodne połączenie stacji z miastem.

Konieczna komunikacja zastępcza

Budowa konstrukcji nośnych w Głownie i Strykowie bezpośrednio nad torami, podtrzymujących ją podpór, a także remont mostu kolejowego w Głownie (w ramach oddzielnego zadania) wymagają wprowadzenia zmian w ruchu pociągów. Od 11 lipca na odcinek Zgierz – Łowicz Główny za wszystkie pociągi ŁKA kursujące na tej trasie wyjechały autobusy. Zmiany zostały uwzględnione w rozkładach jazdy. Informacje są również dostępne na portalpasazera.pl.

Podróżni i mieszkańcy skorzystają z nowych kładek w Głownie i Strykowie w 2023 roku.

Prace w Głownie i Strykowie są realizowane w ramach projektu o wartości ok. 50 mln zł netto „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”. Zadanie jest współfinansowane w 85 proc. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Projekt obejmuje również budowę nowego przystanku Pabianice Północ i przebudowę dworca Zduńska Wola.

Lepsza obsługa na stacji i dworcu w Zduńskiej Woli

Na stacji Zduńska Wola prace realizowane wspólnie z miastem zwiększą funkcjonalność dworca. Powstanie zadaszenie na trasie do przejścia podziemnego, nowe jezdnie i chodniki.

Roboty rozpoczęły się w czerwcu. Remont przechodzi elewacja budynku i wnętrze dworca. Prace nie wpływają na dostęp podróżnych do pociągów.

Po modernizacji budynek stanie się bardziej funkcjonalny. Zapewni to nowy układ kas biletowych oraz połączenie poczekalni z częścią komercyjną. Łączenie podróży koleją i innymi środkami transportu zapewni budowa stanowisk dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony