Partnerzy serwisu:

Poważne problemy skansenu z Pyskowic

Stanisław Stadnicki, 6 listopada 2009 09.11.2009 139

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2009-11-09 12:36:44 Autor: ziomek
---.sta.asta-net.com.pl
Czekam co ma beton do powiedzenia w temacie niegospodarnosci PKP S.A.? Co mysli o przewodniej zasadzeie \"lepiej zburzyc niz komus pozwolic uzytkowac za przyslowiowa zlotowke\"?
2009-11-09 12:43:59 Autor: Zygmunt
---.traco.pl
Brak dobrej woli i idiotyczne prawo przeciwko społecznej inicjatywie która przeciez kultywuje tradycje polskiej kolei, w pyskowicach wyrzuca sie miłosników kolei pozostawiajac obiekty na pastwe losu i złodziei brawo PKP
2009-11-09 13:27:45 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
A kto wyżywi przerośniętą od 200 do 400% biurwę nieruchomych \"Nieruchomości\"? No, kto?

Miłośnik to taka zakała, co nie da BIURWIE rozwalić, zburzyć, zaorać, sprzedać, pozwolić rozkraść. Upierdliwego miłośnika trzeba zgnoić... czynszem dzierżawnym na przykład.

Czekam aż padniecie, o biurwo nicnierobiąca - oprócz zdzierania haraczu.
2009-11-09 14:05:34 Autor: kr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"spółka Kolejowych Nieruchomości\" - nie ma takiej spółki.
2009-11-09 14:35:50 Autor: naczelny złomiarz RP
---.c.datapro.pl
PKP Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach jest wyjątkowo odporny na kwestię ratowania zabytków kolejnictwa. Ja się dziwię, że nikt ich nie podał do prokuratury za świadome zaniedbanie zabytku. Przecież wyraźnie jest napisane w Ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w Art.110
Kto będąc właścicielem lub posiadaczem zabytku nie zabezpieczył go w należyty sposób
przed uszkodzeniem, zniszczeniem, zaginięciem lub kradzieżą, podlega karze
aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
Jak wiadomo dach parowozowni zapadł się w lutym 2006 r. tylko dlatego, że PKP Nie zrobił nic aby zapobiec tej katastrofie budowlanej.

Jakoś dyrektor tego oddziału gospodarowania nieruchomościami śpi spokojnie...

Mało tego ten sam oddział świadomie wystąpił do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach o wyrejestrowanie zabytkowej parowozowni w Pyskowicach
Pytanie dlaczego chcą wyrejestrować obiekt?
Nikt poza TOZK nie jest zainteresowany tym ternem.
Teren nie jest atrakcyjny z punktu widzenia inwestycji. Więc nie ma żadnego uzasadnienia aby wyburzyć ta parowozownię.
Tak o to w Polsce 100 letnie zabytki są doprowadzane do ruiny bo nie opłaca się ich przekazać lokalnym stowarzyszeniom, które z miłą chęcią zaopiekowałyby się takimi obiektami.

lepiej zniszczyć zburzyć niż ktoś ma mieć z tego pożytek. Nie ważne są argumenty, że parowozownia może byc dobrą lokalizacją na przyszły skansen. Nie dochodzi do głów urzędników, ze utworzenie placówki muzealnej może przynieść nie tylko wymierne korzyści dla TOZK ale i dla samego miasta.
Wystarczyć popatrzeć jak rozwinął się ruch turystyczny w Wolsztynie gdzie jeszcze 15 lat temu była to dziura zabita dechami. Dziś ta mieścinka jest znana na całym świecie. Dlaczego bo tam są parowozy i jedyna w swoim rodzaju parowozownia. Dlaczego nie można czegoś takiego zrobić w Pyskowicach? ...bo są gorsze?
Pozdrawiam.

2009-11-09 14:39:48 Autor: m0ke
---.internetdsl.tpnet.pl
Banda leni... Najlepiej wszystko zaorać, sprzedać, pociąć (jak obrotnicę w Malczycach). I będzie jak u Kononowicza : Nie będzie niczego, tylko ciepłe posadki.
2009-11-09 15:11:56 Autor: Szymek
---.adsl.inetia.pl
Spraw jest nieciekawa, ale nie nowa. Problem istnieje od początku działalności TOZK. Dyskusyjne jest uznanie Pt47 za najcenniejszy eksponat, ale to nie istotne w tym momencie.
2009-11-09 15:37:03 Autor: Krzysztof Kuś
---.net.stream.pl
A co na to wszystko przeszacowny UMWŚ?
2009-11-09 16:53:02 Autor: Jan
---.compi.net.pl
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie ożywa, organizowane są spotkania w różnych grupach wiekowych dla uczniów szkół.
2009-11-09 17:19:17 Autor: ziomek
---.sta.asta-net.com.pl
A beton milczy. Dla niego sprawa zbyt oczywista by ja komentowac. Zburzyc i nie wdawac sie w dyskusje.
2009-11-09 18:15:17 Autor: Gubernator Kalifornii
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oczywiście władze Pyskowic też są godne nagany!!! Ale przecież to sąsiad Gliwic - \"popularyzatora transportu szynowego\", oni już ponad 10 lat temu tory do Pyskowic Miasta zlikwidowali, więc co się po nich spodziewać...
2009-11-09 18:18:11 Autor: pyra
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A sraczyka w tych Pyskowicach nie macie coby obwodnicę zatrzymać
2009-11-09 18:39:31 Autor: PKC Cargo serv.
---.centertel.pl
PKP NIERUCHOMOŚCI są jak CENTRALA PKP S.A.,która to nie potrafi zadbać o własne zabytki kolejowe.
2009-11-10 16:30:57 Autor: kolejarz
---.adsl.inetia.pl
O czym wy piszecie
jaki skansen w Pyskowicach? Przecież tam już dawno jest wszystko zawalone.Zwiedzanie grozi śmiercią lub trwałym kalectwem.
2009-11-10 18:25:10 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak się dobrze rozpędzić autem to sraczyk też może się zawalić.

Tak na serio to powinno się wysadzić beton PKP.
I pracownicy grupy PKP nazywają się kolejarzami-nie są godni się tak nazywać bo niszczą to co ich dziadkowie zbudowali. Nawet słowo kolejarz zarezerwowali dla siebie . Reszta to chomo nie wiadomo , \"prywaciarze\" uczą się tych samych instrukcji przepisów ,płacą te same faktury PLK. Często dochodzi do kłótni -\"bo wy nie jesteście kolejarzami\". A dodam ,że właśnie prywaciarze wspierają takie miejsca jak Pyskowice.
Jeszcze raz powiem pracownicy grupy PKP nie jesteście godni nawet nazywać siebie i tylko siebie kolejarzami i sięgnijcie do historii kolejnictwa i przypomnjcie sobie jaka kolej była pierwsza państwowa czy prywatna.
2009-11-12 09:47:53 Autor: Kuba
---.internetdsl.tpnet.pl
Ja byłem zobaczyć ten skansen. Działka na której się on mieści nie ma możliwości połączenia z żadną drogą, żeby tam dojść trzeba iść po czynnych torach. To niebezpieczne! I okazało się że całość działki na której znajduje się skansen ma ponad 30 hektarów w tym drogi, osiedla itp. - wszystko do remontu. Gdyby miasto to przejęło (oczywiście za zgodą PKP co też jak wszyscy wiemy jest mocno skomplikowane jak nie niemożliwe) to by zbankrutowało...
2009-11-12 11:30:55 Autor: Dalmancja
---.ku.sk
jak oni mogą ! o skansenie słyszeli chyba wszyscy którzy kochają pociągi ! Urodziłam się w Pyskowicach ! teraz mieszkam w Siedlcach skąd jest jedna z lokomotyw stojących w muzeum ! Moze warto pomyśleć zanim się wyda ostateczną decyzję . Jak można niszczyć coś co promuje miasto ??
2009-11-18 23:24:27 Autor: PEKAPE
---.chello.pl
Widać można... PKP Oddział Gospodarowania Nieruchomościami to wybitna jednostka...

Nie wiem w czym jest sens utrzymywać zdewastowane obiekty skoro są ludzie społecznie działający, którzy płacąc mniejszy czynsz mogli by je użytkować w nienagannym stanie.

Przecież PKP teraz dokłada do tego interesu co miesiąc konkretne pieniądze. To można wydzierżawić hale wagonówki i wachlarzówki za mniejsze pieniądze i tak to będzie zysk dla PKP, kiedy TOZK będzie płaciło czynsz. PKP nie straci a TOZK zyska nowe obiekty.

Jednak urzędnicze myślenie czasem zawodzi... Wystarczy ruszyć trochę głową i wziąć kalkulator do ręki...
A nie mówić, że się nie da...
Myślenie nie boli...

Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony