Partnerzy serwisu:

Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]

Martyn Janduła 06.01.2017 154

arrow
arrow
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Fot. Tadeusz Syryjczyk
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Postępują prace przy krakowskiej łącznicy [zdjęcia]
Prace przy budowie nowej łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki postępują zgodnie z harmonogramem, informują PKP PLK. Mimo zimowej aury Wykonawca nie zwalnia tempa i zapowiada finał kluczowych prac. Gotowych jest już wszystkie 30 podpór dwóch estakad prowadzonych nad miastem. Jednocześnie trwa intensywna budowa nowych przystanków osobowych.
Gotowe są już wszystkie – 30 – podpór dwóch estakad towarowych budowanych właśnie nad miastem. Pozwolą one na szybszą podróż pociągami z Zakopanego do Krakowa Głównego, gdyż składy nie będą musiały zatrzymywać się na stacji w Płaszowie, gdzie dotychczas konieczne były przepięcia lokomotyw dla zmiany kierunku jazdy. To również ważny projekt w kontekście uruchomienia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w Krakowie.

Każda z podpór liczy od 8 do 15 metrów wysokości. Na nich wykonawca układa poziome przęsła estakad. Są to stalowe elementy poziome, którymi finalnie, po zbudowaniu w nich koryta balastowego, poprowadzone będą tory. Inwestycję realizuje firma Budimex. Obiekt ma zaplanowanych 28 przęseł.

Trwa także montaż wiat peronowych na nowo powstającym przystanku Kraków Zabłocie. Zadaszenie, które chronić będzie pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, zaplanowano nad całą częścią peronową oraz nad torami. Gotowe są już cztery szyby windowe prowadzące bezpośrednio na perony oraz betonowe fundamenty schodów ruchomych. Wiosną rozpoczną się tu prace wykończeniowe. Już dziś piesi mogą natomiast w pełni korzystać z wyremontowanego przejścia podziemnego zlokalizowanego przy przystanku.

Równolegle trwa budowa przystanku osobowego Kraków Krzemionki. W grudniu wylane zostały pierwsze ściany nowo powstającego budynku dworca. Zimą planowane jest wykonanie głównej konstrukcji obiektu, w tym szybu windy prowadzącej na peron oraz fundamentów pod schody. Trwają także prace przy budowie samego peronu, który zostanie „zawieszony” pomiędzy dwoma estakadami. Aby to zrobić, wykonawca musi wykonać sześć żelbetowych podpór, na których osadzona zostanie jego stalowa konstrukcja.

Zdjęcia autorstwa Tadeusza Syryjczyka przedstawiają zaawansowanie prac na krakowskiej łącznicy. Pochodzą z okresu świąteczno-noworocznego.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony