Partnerzy serwisu:

Postępują prace nad elektryfikacją odcinka Węgliniec – Zgorzelec

inf. prasowa PKP PLK 14.01.2019 94

arrow
arrow
Postępują prace nad elektryfikacją odcinka Węgliniec – Zgorzelec
fot. PKP PLK
Postępują prace nad elektryfikacją odcinka Węgliniec – Zgorzelec
Postępują prace nad elektryfikacją odcinka Węgliniec – Zgorzelec
Postępują prace nad elektryfikacją odcinka Węgliniec – Zgorzelec
Postępują prace nad elektryfikacją odcinka Węgliniec – Zgorzelec
Ustawiono ponad 900 słupów, które podtrzymają sieć trakcyjną i zmodernizowano podstację w Węglińcu, która zapewni zasilanie linii. Planowo postępuje elektryfikacja 27 km linii Węgliniec – Zgorzelec za 70 mln zł.
Elektryfikacja odcinka Węgliniec – Zgorzelec, realizowana przez PLK w ramach projektu CEF Łącząc Europę, postępuje planowo. Wykonawca zaczął roboty we wrześniu 2018 roku. Już na całej długości 27 km zakończono budowę konstrukcji wsporczych. Przy pomocy specjalnej maszyny – palownicy, ustawiono betonowe pale i 920 słupów. Zamontowano również 54 tzw. bramki – metalowe konstrukcje nad kilkoma torami, do których mocowana jest sieć trakcyjna.

Od stycznia wykonawca przystąpił do budowy sieci trakcyjnej. Najpierw montowany jest tzw. osprzęt: wieszaki, izolatory, elementy do mocowania drutów. Później wykorzystane będą specjalne pociągi sieciowe i wywieszana będzie lina nośna i drut jezdny. Wszystkie prace wymagają zachowania zwiększonego reżimu bezpieczeństwa, gdyż prowadzone będą obok przejeżdżających sąsiednim torem pociągów.

Dla zapewnienia odpowiedniego zasilania elektryfikowanego odcinka zmodernizowano już podstację trakcyjną w Węglińcu. Budowane są dwie nowe podstacje w Pieńsku i Zgorzelcu.

Trasa Węgliniec – Zgorzelec jest ostatnim niezelektryfikowanym odcinkiem linii kolejowej E30, kolejowej międzynarodowej magistrali, biegnącej od Zgorzelca, przez Legnicę, Wrocław, Opole, Kraków do Przemyśla i granicy z Ukrainą. Po zakończeniu prac całą linią od zachodniej do wschodniej granicy państwa będzie można przejechać przy użyciu trakcji elektrycznej, bez konieczności zamiany lokomotyw w Węglińcu.

Skrócony zostanie czas przejazdu pociągów i zwiększona przepustowość linii. Będą lepsze warunki dla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym. Zyska też ruch towarowy – przewozy ładunków staną się sprawniejsze i szybsze, a tym samym bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych. Więcej ładunków przewożonych koleją odciąży drogi i zwiększy bezpieczeństwo.

Całość prac zostanie zrealizowana do końca 2019 r. Całkowita wartość projektu „Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec” wynosi 70 mln zł, w tym 59,5 mln zł stanowi dofinansowanie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony