Postępują prace na linii nr 7
jar, Rynek Kolejowy ⚫ 15.09.2017 ⚫
6,5k

Linia nr 7 - stan z 2015 r.fot. jar
Rozpoczęta w czerwcu tego roku modernizacja „siódemki” postępuje. Obecnie wykonawcy robót na odcinku Otwock – Pilawa – Dęblin – Lublin zajmują się głównie rozbiórką istniejącej infrastruktury oraz transportem nowych materiałów do zabudowy. Jak zapewnia PKP PLK odcinek Pilawa – Lublin zostanie oddany do użytku na przełomie 2018 i 2019 r.
Operacja demontaż
Przystanek Lublin Zachód
Kłopoty z jednym z przetargów
W miesiącach letnich rozpoczęły się roboty budowlane na modernizowanym odcinku linii nr 7 Warszawa – Dorohusk. Inwestycja o wartości około 2 mld zł dotyczy modernizacji 17 stacji, 77 peronów, 355 km sieci trakcyjnej i torów kolejowych, budowy 3 nowe lokalnych centrów sterowania oraz przebudowy 68 przejazdów kolejowo-drogowych. Dotychczas firmy realizujące prace budowlane skupiły się na demontażu istniejącej infrastruktury. - Na całej remontowanej linii kolejowej Warszawa – Lublin na odcinku między Otwockiem a Lublinem do tej pory zdemontowano 162 km sieci trakcyjnej i 125 km torów. Trwają zaawansowane prace przy usuwanie starej warstwy tłucznia. Intensywne prace remontowe trwają na stacji Pilawa i Dęblin. Wykonawca sukcesywnie dowozi na place budów materiały, które będą wykorzystywane przy budowie nowych konstrukcji – informuje „Rynek Kolejowy” Karol Jakubowski z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. - Pod koniec sierpnia rozpoczęliśmy prace na stacji Lublin. Obecnie wykonawca demontuje tory i sieć trakcyjną na stacji. Przygotowujemy się do rozpoczęcia demontażu peronów – dodaje.
Przystanek Lublin Zachód
Dotychczas wskazywano termin przywrócenia ruchu kolejowego na tym odcinku na grudzień 2018 r. Jednak w jednym z lokalnych tygodników pojawiła się publikacja dotyczącą nowego przystanku osobowego Lublin Zachód. Wynika z niej, że nowy przystanek kolejowy na lubelskich Czubach zostanie udostępniony na początku 2019 r.
Jak wynika z wyjaśnień przedstawiciela zarządcy narodowej sieci linii kolejowych, realizowana inwestycja nie jest opóźniona i mają zakończyć się na przełomie 2018 i 2019 r. Prace przy budowie nowego obiektu będą realizowane w ramach zamknięcia linii kolejowej nr 7 na odcinku Dęblin – Lublin. - Przystanek Lublin Zachód zostanie wybudowany w ramach modernizacji linii numer 7. Będzie to konstrukcja wyspowa z przejściem podziemnym dostosowanym do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Peron będzie wyposażony w nowe ławki, wiatę peronową, antypoślizgową nawierzchnię oraz tablice informacyjne. Przystanek będzie usytuowany w pobliżu pętli autobusowej przy ulicy Granitowej, co umożliwi wygodne połączenie z komunikacją miejską – zapewnia Karol Jakubowski. .
Kłopoty z jednym z przetargów
Modernizacja napotkała jednak na poważny problem. Dotychczas PKP PLK nie dokonała wyboru wykonawcy jednego z zadań, polegającego na budowie systemu sterowania ruchem kolejowym. Więcej można przeczytać tutaj.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |