Partnerzy serwisu:

Poseł Puda narzeka na jakość usług w Pendolino. Jedzenie coraz gorsze a ceny wysokie

Michał Szymajda 14.09.2018 10,4k

Poseł Puda narzeka na jakość usług w Pendolino. Jedzenie coraz gorsze a ceny wysokie
Wnętrze PendolinoFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Nie tylko poseł Kukiz narzeka na jakość usług w pociągach EIP. Swoje uwagi z prośbą o interwencję przesłał do Ministerstwa Infrastruktury także poseł Grzegorz Puda z PiS, który podróżuje pociągami Pendolino z Bielska-Białej do Warszawy.
Poseł Puda narzeka na wiele aspektów podróży pociągami najwyższej w Polsce kategorii. W pierwszej kolejności obrywa się usłudze gastronomicznej.

–  Posiłki podawane przez Wars nie zachwycają. Można by pokusić się o stwierdzenie, że czasami są wręcz nieświeże, na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy ich jakość uległa pogorszeniu (…). Kawa oraz herbata podawana w cenie biletu znajduje się w śmiesznie małym opakowaniu – ocenia poseł i dodaje, że chwalona aplikacja mWars na smartfony, pozwalająca na zamówienie posiłku bezpośrednio do miejsca w pociągu, w Pendolino nie działa.

– Pasażerowie podróżujący pociągami Express Intercity Premium oczekują, że płacąc niejednokrotnie wysokie sumy za przejazd, spółka zaoferuje im coś, co mile ich zaskoczy i będzie odzwierciedlać cenę biletu. Tymczasem otrzymują kubek, wrzątek oraz opakowanie z kawą lub herbatą o wartości kilkunastu groszy (…) – pisze poseł i zwraca uwagę także na brak internetu w pociągach (ten problem będzie jednak rozwiązany, o czym piszemy tutaj).

Czy cena usług jest właściwa?

Poseł radzi ministerstwu i PKP Intercity, by zwrócili uwagę na stosunek jakości do ceny. Kupując bilet z około miesięcznym wyprzedzeniem, za bilet w drugiej klasie Pendolino z Bielska-Białej do Warszawy zapłacimy ponad 100 zł. Natomiast bilet w tej samej klasie i tym samym dniu w pociągach InterCity lub TLK będzie nas kosztować nawet o 50% mniej.

–  Czym w rzeczywistości różnią się te przejazdy? W Pendolino pojedziemy o godzinę krócej (o ile nie będzie sporego opóźnienia, a takie jest często). Poza krótszym czasem podróżowania pasażerowie flagowego taboru spółki PKP nie uświadczą w nim niczego zaskakującego, czy też przewyższającego ogólnie przyjęte standardy – ocenia poseł.

Ministerstwo, w osobie Andrzej Bittela, bardzo oględnie odnosi się do zarzutów posła. Przypomina, że nie ma wpływu na menu serwowane przez Wars, ponieważ Skarb Państwa jest jedynie mniejszościowym jej udziałowcem, ponadto Wars SA nie otrzymuje dotacji na swoją działalność od państwa, przynajmniej w formie bezpośredniej. Na pytanie, czy MI planuje wystąpić do Rady Nadzorczej PKP SA „o poprawę jakości świadczonych usług w pociągach Express InterCity Premium”, resort odpowiada, że nie.



"Pasażerowie z 1. klasy zadowoleni"

– Biorąc pod uwagę informacje przekazane przez przewoźnika, Ministerstwo nie widzi podstaw, aby podjąć przedmiotowe wystąpienie (…). W odniesieniu do zarzutu co do pogorszenia jakości posiłków podawanych przez WARS na pokładach pociągów Pendolino, informuję, że badania dotyczące standardu oferowanych usług są prowadzone regularnie. Zgodnie z wynikami badań ankietowych zrealizowanych w kwietniu 2018 przez PKP Intercity SA pokazują, że zdaniem niemal wszystkich respondentów, usługi dodatkowe oferowane w 1. klasie EIP wpływają pozytywnie na standard podróżowania tymi pociągami – odpowiedziało posłowi ministerstwo.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony