Poseł Nitras walczy o więcej wagonów gastronomicznych w PKP Intercity
Michał Szymajda ⚫ 09.04.2018 ⚫
3,5k

Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Pochodzący z Zachodniego Pomorza, reprezentujący Platformę Obywatelską, poseł Sławomir Nitras zwrócił uwagę na coraz mniejszą liczbę pociągów wyposażonych w wagony gastronomiczne. Jego zdaniem ich brak znacząco pogarsza warunki podroży.
Poseł zwraca uwagę na to, że wagonów takich nie powinno ubywać, zwłaszcza w momencie, gdy podróż wydłuża się ze względu na remonty.
– Z racji położenia naszego miasta większość tras, które rozpoczynają się w Szczecinie są jednymi z najdłuższych w Polsce. Mamy połączenie bezpośrednie m.in. z Przemyślem, Krakowem, Lublinem, Suwałkami, Katowicami i oczywiście Warszawą. Trasy liczą od 550 do nawet 1070 kilometrów, a podróż może trwać w najdłuższych relacjach od 11 do nawet 15 godzin – pisze do Ministerstwa Infrastruktury poseł Nitras. – Z niezrozumieniem przyjmuję fakt, iż na 25 pociągów wyjeżdżających każdego dnia ze Szczecina tylko w 11 jest przewidziany wagon gastronomiczny. Jest XXI wiek i standard świadczonych usług musi być na odpowiednim poziomie – czytamy w interpelacji.
Poseł zwraca uwagę na fakt, że to, że połączenia TLK mają w nazwie „tanie”, nie oznacza, że podróżni mogą podróżować bez możliwości spożycia posiłku. – Wydaje mi się, że należy również określić maksymalną długość trasy lub maksymalny czas przejazdu, który może się odbywać bez wagonu restauracyjnego – ocenia.
Ministerstwo Infrastruktury odpowiada, że PKP Intercity wykorzystuje wszystkie dostępne do ruchu wagony gastronomiczne, ale… w najbliższym czasie przewoźnik otrzyma zwrot taboru po wykonanych naprawach i tym samym zwiększy dostępność wagonów gastronomicznych na trasie Przemyśl – Szczecin. To właśnie na tej trasie często brakuje takich pojazdów.
Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB podaje ciekawe dane dotyczące statystyki braku wagonów w składach pociągów.
W pociągach PSC w okresie styczeń–luty 2017 roku odnotowano łącznie 116 przypadków braku wagonu gastronomicznego w pociągach, w których wagon omawianego typu powinien się znajdować. Rok później sytuacja jest już znacznie lepsza. W roku 2018, w styczniu i lutym, liczba przypadków braku wagonu gastronomicznego spadła do 25, z czego 9 dotyczyło relacji do i ze Szczecina.
– Powyższe dane jednoznacznie wskazują, że podejmowane przez PKP Intercity działania przyczyniają się do znaczącego ograniczenia liczby przypadków braku wagonów gastronomicznych w składach pociągów – poinformował minister Bittel.
– Z racji położenia naszego miasta większość tras, które rozpoczynają się w Szczecinie są jednymi z najdłuższych w Polsce. Mamy połączenie bezpośrednie m.in. z Przemyślem, Krakowem, Lublinem, Suwałkami, Katowicami i oczywiście Warszawą. Trasy liczą od 550 do nawet 1070 kilometrów, a podróż może trwać w najdłuższych relacjach od 11 do nawet 15 godzin – pisze do Ministerstwa Infrastruktury poseł Nitras. – Z niezrozumieniem przyjmuję fakt, iż na 25 pociągów wyjeżdżających każdego dnia ze Szczecina tylko w 11 jest przewidziany wagon gastronomiczny. Jest XXI wiek i standard świadczonych usług musi być na odpowiednim poziomie – czytamy w interpelacji.
Poseł zwraca uwagę na fakt, że to, że połączenia TLK mają w nazwie „tanie”, nie oznacza, że podróżni mogą podróżować bez możliwości spożycia posiłku. – Wydaje mi się, że należy również określić maksymalną długość trasy lub maksymalny czas przejazdu, który może się odbywać bez wagonu restauracyjnego – ocenia.
Ministerstwo Infrastruktury odpowiada, że PKP Intercity wykorzystuje wszystkie dostępne do ruchu wagony gastronomiczne, ale… w najbliższym czasie przewoźnik otrzyma zwrot taboru po wykonanych naprawach i tym samym zwiększy dostępność wagonów gastronomicznych na trasie Przemyśl – Szczecin. To właśnie na tej trasie często brakuje takich pojazdów.
Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB podaje ciekawe dane dotyczące statystyki braku wagonów w składach pociągów.
W pociągach PSC w okresie styczeń–luty 2017 roku odnotowano łącznie 116 przypadków braku wagonu gastronomicznego w pociągach, w których wagon omawianego typu powinien się znajdować. Rok później sytuacja jest już znacznie lepsza. W roku 2018, w styczniu i lutym, liczba przypadków braku wagonu gastronomicznego spadła do 25, z czego 9 dotyczyło relacji do i ze Szczecina.
– Powyższe dane jednoznacznie wskazują, że podejmowane przez PKP Intercity działania przyczyniają się do znaczącego ograniczenia liczby przypadków braku wagonów gastronomicznych w składach pociągów – poinformował minister Bittel.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |