Partnerzy serwisu:

Poseł Jaros dopomina się o modernizację linii Wrocław – Kluczbork

Michał Szymajda 27.05.2019 4k

Poseł Jaros dopomina się o modernizację linii Wrocław – Kluczbork
Stacja Kluczborkfot. Lichen99 CC BY-SA 3.0 pl
Poseł Michał Jaros zwrócił się z zapytaniem o to, kiedy dojdzie do naprawy linii kolejowej z Wrocławia do Kluczborka przez Oleśnicę. Handlowe prędkości na linii 143 są coraz niższe.
Poseł zwraca resortowi uwagę, że liczba pasażerów pociągów w Polsce w żadnym regionie nie rośnie tak dynamicznie jak na Dolnym Śląsku. Trudno jest jednak powtórzyć frekwencyjny sukces z, na przykład, linii z Wrocławia do Jelcza czy Legnicy, z torowiskiem, po którym pociągi mogą się poruszać z maksymalną prędkością 70 km/h. Tak właśnie jest na linii 143 między Oleśnicą a Kluczborkiem. Pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Wrocław – Kluczbork (97 kilometrów) potrzebują prawie dwóch godzin, aby przebyć tę trasę.

Ministerstwo Infrastruktury przypomina posłowi, że przyszła modernizacja linii 143 znajduje się na etapie przygotowawczym.

Dla (…) inwestycji zostało opracowane studium wykonalności. Od stycznia 2018 r. trwają prace nad dokumentacją projektową. Uwzględniając czas na przygotowanie inwestycji, realizacja robót planowana jest nie wcześniej niż po 2021 r., niezbędne jednak jest zapewnienie jej finansowania – poinformował posła Andrzej Bittel z Ministerstwa Infrastruktury. Jak dodaje, w resorcie infrastruktury prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową UE na lata 2021–2027. Ich efektem będzie powstanie listy projektów kolejowych planowanych do realizacji w kolejnych latach. 

– Po zakończeniu ww. prac wskazane zostaną te projekty, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego. Ostateczny kształt listy projektów będzie także uzależniony od zasad korzystania z instrumentów finansowych UE, które są w trakcie ustalania dla nowej perspektywy oraz uwarunkowana wielkością dostępnego budżetu – dodał Andrzej Bittel. Na razie nie wiadomo więc z jakich pieniędzy sfinansowana będzie modernizacja linii, podobnie jak nie znamy dokładnej daty wykonania naprawy.

Na razie wiadomo, że linia ma zostać przygotowana do prędkości 120 km/h. Mają powstać nowe przystanki w Pielgrzymowicach i Mirkowie, nowy, trzeci peron powstanie zaś w Bierutowie. Szacuje się, że rewitalizacja może być warta nawet miliard złotych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony