Partnerzy serwisu:

Poseł Brejza o punktualności IC: „Równia pochyła”. PKP Intercity: Przeciwdziałamy opóźnieniom

Michał Szymajda 26.11.2018 66

Poseł Brejza o punktualności IC: „Równia pochyła”. PKP Intercity: Przeciwdziałamy opóźnieniom
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Poseł Krzysztof Brejza, w odpowiedzi na zapytanie poselskie, otrzymał informację dotyczącą opóźnień i odwołań pociągów PKP Intercity. Urząd Transportu Kolejowego przygotował te dane i wziął pod uwagę okres od pierwszego kwartału 2015 do trzeciego kwartału 2018.
Dane mogą szokować. Jak skrupulatnie wyliczył poseł, w ostatnich miesiącach opóźnionych pociągów było 10 razy więcej niż w pierwszych miesiącach 2015 roku. Obecnie odwołuje się także 10 razy więcej pociągów niż w okresie sprzed ponad 3 lat. Poseł zwraca też uwagę na „ogromny wzrost opóźnień pociągów o ponad 2 h.

Uczciwie trzeba jednak przyznać, że początek roku 2015 oznaczał zakończenie na infrastrukturze PKP PLK bardzo wielu projektów unijnych i był czasem, gdy na torach realizowano stosunkowo niewiele inwestycji. Czy to tłumaczy aż także sporą różnicę? PKP Intercity nie odnosi się do tej kwestii, tłumaczy natomiast charakter opóźnień.



– Na punktualność pociągów wpływ ma szereg czynników. Stale monitorujemy przyczyny wynikłych opóźnień i podejmujemy działania, które mają na celu ograniczanie wystąpienia tego zjawiska. (…) Przeciwdziałanie opóźnieniom nie jest możliwe do podjęcia z dnia na dzień, a jego efekty nie będą widoczne od razu. Działania te wymagają czasu, m.in. ze względu na trwającą korektę rozkładu jazdy. Systemowe zmiany możliwe są do wdrażania od kolejnych korekt rozkładu jazdy, co też realizujemy. Wśród przyczyn opóźnień duże znaczenie odgrywają także czynniki zewnętrzne, na które PKP Intercity nie ma wpływu. W odniesieniu do zdarzeń losowych w III Q 2018 r. odpowiadają one za niemal 30% czasu opóźnień, co stanowi istotny udział – informuje przewoźnik.

Jak wskazuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity, wstępne statystyki punktualności za październik (punktualność na przybyciu ok. 71,9%), wskazują na poprawę względem miesięcy ubiegłych.

PKP Intercity broni się także, że rokrocznie z usług spółki korzysta coraz więcej pasażerów, co więcej, postępują inwestycje taborowe. – Z danych przewozowych wynika, że od pierwszego do ostatniego kwartału 2018 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. przewieźliśmy o 51,2% więcej pasażerów – to niemal 12 milionów osób więcej. W tym samym czasie uruchomiliśmy o prawie 26% pociągów więcej (tj. 21 362 pociągów), zaś nasza praca zwiększyła się o niemal 12 mln. pociągokilometrów – to 34,44% wzrostu – dodaje rzecznik.

Statystyki opóźnień pociągów PKP Intercity w ostatnim okresie opisaliśmy tutaj


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony