Partnerzy serwisu:

PLK: Kolejowe projekty zmieniają Podkarpacie

inf. pras. 04.05.2019 31

PLK: Kolejowe projekty zmieniają Podkarpacie
Fot. PKP PLK
Nowoczesna stacja Rzeszów Główny, dobre połączenia Mielec - Dębica oraz Podkarpacie - Lubelszczyzna, komfortowe perony dla podróżnych i wygodniejszy dostęp do pociągów - to istotne efekty inwestycji Krajowego Programu Kolejowego za ponad 2 mld zł, m.in. współfinansowanych ze środków UE. 
Rzeszów, za ponad 200 mln zł, przy współfinansowaniu z UE, zyskuje nowoczesną stację. Obsługę ułatwią windy i schody ruchome oraz wyższe i lepiej oznakowane perony. Bezpieczne dojście do pociągów zapewni tunel pod torami. W czerwcu dla pasażerów będzie dostępny nowy przystanek Rzeszów Zachodni. Usprawni on ruch aglomeracyjny i system komunikacji w mieście. To istotny krok w kierunku rozwoju Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Podkarpacie zyskuje coraz więcej nowoczesnych, dostępnych dla każdego peronów. Na trasie Kraków - Rzeszów – Przemyśl, pasażerowie korzystają już z 34 przyjaznych stacji i przystanków. W maju w Sośnicy Jarosławskiej będzie oddany do użytku kolejny odnowiony przystanek. W tym roku rozpoczną się również prace zwiększające poziom obsługi podróżnych w stacji Radymno. W 2018 r na trasie Rzeszów – Jasło komfort podróży zwiększył się dzięki budowie dodatkowych przystanków: Jasło Fabryczne, Zaborów Błonia, Markuszowa oraz modernizacji istniejących: Babica, Babica Kolonia, Wisłoczanka.

Wzrost dostępności kolei na Podkarpaciu to m.in. reaktywacja trasy Mielec – Dębica, gdzie na koniec 2020 r. będą komfortowe stacje i przystanki: Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia

Dzięki modernizacjom ze środków POPW, POIiŚ, CEF „Łącząc Europę”, budżetu państwa realizowana jest przebudowa torów, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem. To skraca czas jazdy, szybciej kursują pociągi w regionie i między regionami, min. z Rzeszowa do Krakowa i Przemyśla, czy w stronę Jasła. Kontynuowane i planowane inwestycje przyniosą kolejne efekty, np. na trasie Ocice – Rzeszów przez Kolbuszową, Padew - Mielec – Dębica, Lublin – Stalowa Wola, Jasło- Nowy Zagórz. Kolejowe inwestycje w system ERTMS (prawie 90 mln zł) zwiększają poziom bezpieczeństwa na torach. Zwiększa się również poziom bezpieczeństwa na modernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych.




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony